adalien Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 krótkie pytanko auto outback 2,5XT 2006 ...jakie ciśnienie oleju powinno być przy pompie a jakie przy turbinie?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlyszkow Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 Może to info nt. pompy oleju pomoże : Oil Pump info for 2009 Subaru 2.5 liter four cylinder(identical specs for Turbo DOHC and NA SOHC 2.5 liter motors): Lubrication Method: Forced lubrication Pump Type: Trochoid type Performance (oil temp 80 C which is 176 F) 600rpm: Discharge Pressure 14psi; Discharge rate 4.9 US quarts or more per minute 5000rpm: Discharge pressure 43psi; Discharge rate 49.7 US quarts or more per minute Relief Valve working pressure: 85psi Oil Filter Type: Full Flow Filtration Area: 124 sq in (800 sq cm) Bypass Valve opening pressure: 23.2psi Outer diameter x width: 2.68 x 2.56 in (68 x 65mm) Installation screw specifications: M 20 x 1.5 Oil Pressure Switch warning light operating pressure: 2.1 psi Oil Pressure Switch proof pressure: 142 psi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adalien Opublikowano 14 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 czy to normalne że przy pompie cisnienie jest cały czas takie same a przy turbinie spada ? i to prawie do zera przy niskich obrotach?? dodam że wąłśnie zmieniłem turbine bo poprzednia się skończyła :-( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlyszkow Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 Może masz US speca i się ów wspaniały mesh screen zapycha :?: Na jakich olejach jeździsz i ile kkm - w jakim stanie masz olej (klarowny ) :?: Stosowałeś kiedyś płukankę przed zalaniem nowego oleju :?: ps. zakładam, że mierzysz ciśnienie na nagrzanym oleju i filtr oleju jest OEM :?: no i wygląda na to, że nie usunąłęś przyczyny końca poprzedniej turbiny.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adalien Opublikowano 14 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 lece zobaczyć czy to może ten filterek tylko że myslałem że moje auto nie ma tego filterka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adalien Opublikowano 14 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 przejechałem jakieś 8 tkm olej ...straszny czarny ....a był taki ładny Castrol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlyszkow Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 Przyczyną padu poprzedniczki mógł być tzw. głód olejowy - choć może on wystąpić również pewnie na skutek brutalnego jej użytkowania.. ale i może nieodpowiedniego oleju (jakości , lepkości ) - tutaj AdaSch zrobi wykład nt. Castrola.. http://www.boostplanet.com/subaruoilstarvation.htm http://store.forcedperformance.net/merc ... _SubaruOil Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adalien Opublikowano 14 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 wracając do mojego pytania ..czy ciśnienie oleju na pompie olejowej musi być takei same jak przy turbinie czy niekoniecznie? bo u mnie ( moze jest gdzieś przypchane ) spada na wolnych obrotach prawie do 0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlyszkow Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 Masz powyżej - przy pomnie 14psi na 600rpm a potem w górę.. dalej może być różnie przy różnych olejach a na logikę już za filtrem oleju może być spadek.. dokładnych wartości nie podam bo sam noszę się dopiero z zamiarem zainstalowania pomiarów ciśnienia i temp oleju ale Forumowicze wkrótce pewnie zasilą Ciebie własnymi doświadczeniami w tej dziedzinie.. :wink: sam jestem ciekaw... :wink: Kontrolka ciśnienia oleju gaśnie od razu po uruchomieniu silnika :?: http://www.centauro-owners.com/articles/psibar.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adalien Opublikowano 14 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 kontrolka gasnie wymieniłem turbine podłaczyliśmy zegary i teraz boje się jechać bo byłem pewien że ciśnienie przed turbiną ma być przynajmniej podobne :-) do ciśnienia na dole a tu jak zaczęło spadać w miare rozgrzewania się silnika to sie troszke zmartwiłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlyszkow Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 Ciśnienie ma prawo spadać w miarę nagrzewania się oleju - to chyba normalne i prawidłowe, ww. wartością są dla temp oleju 80C W wątku olejowym jest napisane, że smarowanie nie polega na produkowaniu jak najwyższego ciśnienia - ważny jest również przepływ oleju co pozwala smarować i chłodzić... Przy 5k rpm wg książki masz mieć przy pompie 43psi a ile u Ciebie jest i ile masz przy turbinie :?: Którego Castrola masz zalanego :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adalien Opublikowano 14 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 czekam dalej na pomoc ...bo nie wiem czy moge jeździć czy nie ?? niby wszystko sprawne działa ale te ciśnienie przy turbinie jak auto sie rozgrzewa to na niskich obrotach spada prawie do zera -przy pompie ciśnenienie jest ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlyszkow Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 a jak jest przy 5k rpm :?: Zawór przelewowy regulujący ciśnienie oleju w układzie zablokował się w pozycji otwartej http://opposedforces.com/parts/legacy/u ... tration_1/ tu może pokop - jest pewnie dokumentacja, może jakieś wartości diagnostyczne itp.. viewtopic.php?t=103254 Z forów w US dla 2.5T: 10-15psi (12-15psi) when idle (niektórzy nawet 20-25psi) 60-75psi driving (niektórzy nawet 80-90psi przy całkowicie otwartej przepustnicy) - większość podaje dla olejów SAE 50 (dla SAE 40 mają minimalnie niżej) ale znalazłem też info o 29psi idle na AMSOILu 0W-30 :wink: (using the oil galley plug on the top back portion of the block) Jeśli podczas jazdy jest mniej niż 15psi to już ponoć problem - nie piszą jednak gdzie dokładnie mierzą . Tyle znalazłem tak na szybko bo widzę, że nie ma wielkiego odzewu.. :wink: No i myśl, która się pokrywa z info od speca od Ferrari: The general rule is that you want roughly 10 psi of pressure for every 1000 RPMs. If you're way over that, you may want to consider using a lighter weight oil. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adalien Opublikowano 26 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2010 po wielu dniach udało sie znaleźć przyczyne spadku ciśnienia oleju........ okazało się że przytkany był przewód olejowy a dokładniej otworek w który wchodzi filtr oleju .......taka pierdoła ale dopiero kiedy wsadziłem tam kawałek "druta" to wypadł normalnie taki kawał "gila z nosa" i momentalnie wszystko wróciło do normy... podobno to wina oleju który był zalny .....marka na C..... najwazniesze że sie udało tylko ile to mnie kosztowało nerwów i czasu.....no i upaliła mi sie przez to turbina kórą musiałem wymienić.... mam nadzieje że to koniec ..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlyszkow Opublikowano 26 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2010 po wielu dniach udało sie znaleźć przyczyne spadku ciśnienia oleju........okazało się że przytkany był przewód olejowy a dokładniej otworek w który wchodzi filtr oleju .......taka pierdoła ale dopiero kiedy wsadziłem tam kawałek "druta" to wypadł normalnie taki kawał "gila z nosa" i momentalnie wszystko wróciło do normy... podobno to wina oleju który był zalny .....marka na C..... najwazniesze że sie udało tylko ile to mnie kosztowało nerwów i czasu.....no i upaliła mi sie przez to turbina kórą musiałem wymienić.... mam nadzieje że to koniec ..... jak masz takie gile w systemie smarowania to może płukanka i zmiana oleju na prawdziwy syntetyk (oraz zmiana marki oleju... :wink: ) i filtra... może tego być w środku więcej w tej sytuacji chyba nic dziwnego, że turbina z głodu padła.. :| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 26 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2010 krótkie pytanko auto outback 2,5XT 2006 ...jakie ciśnienie oleju powinno być przy pompie a jakie przy turbinie?? jak długo jestes włascicilem tego auta ?, ile masz przebiegu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adalien Opublikowano 27 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2010 olej i filtry wymieniam co jakieś 6-7 tyś km i od poczatku jak auto jest w PL lałem Castrola syntetic i było ok nie wiem co było zalane w US ale ja już 3 raz zmieiałem olej i po ostatniej zmianie zrobiłem jakieś 3tyś km i padła turbina nie wiem czy to przypadek czy to przez olej ( nie wiem może trafiła mi się jakaś felerna bańka - co prawda była zalakowana ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adalien Opublikowano 27 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2010 auto mam od roku przebieg to 45tyś mil ja zrobiłem jakieś 15tyś kilometrów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się