Jump to content

krótkie pytanko o ciśnienie oleju HELP!!!


adalien

Recommended Posts

Może to info nt. pompy oleju pomoże :idea: :

 

Oil Pump info for 2009 Subaru 2.5 liter four cylinder(identical specs for Turbo DOHC and NA SOHC 2.5 liter motors):

 

Lubrication Method: Forced lubrication

Pump Type: Trochoid type

 

Performance (oil temp 80 C which is 176 F)

 

600rpm: Discharge Pressure 14psi; Discharge rate 4.9 US quarts or more per minute

 

5000rpm: Discharge pressure 43psi; Discharge rate 49.7 US quarts or more per minute

 

Relief Valve working pressure: 85psi

 

Oil Filter

 

Type: Full Flow

Filtration Area: 124 sq in (800 sq cm)

Bypass Valve opening pressure: 23.2psi

Outer diameter x width: 2.68 x 2.56 in (68 x 65mm)

Installation screw specifications: M 20 x 1.5

 

Oil Pressure Switch warning light operating pressure: 2.1 psi

Oil Pressure Switch proof pressure: 142 psi

Link to comment
Share on other sites

czy to normalne że przy pompie cisnienie jest cały czas takie same a przy turbinie spada ? i to prawie do zera przy niskich obrotach??

 

dodam że wąłśnie zmieniłem turbine bo poprzednia się skończyła :-(

Link to comment
Share on other sites

Może masz US speca i się ów wspaniały mesh screen zapycha :idea: :?: Na jakich olejach jeździsz i ile kkm - w jakim stanie masz olej (klarowny :idea: ) :?: Stosowałeś kiedyś płukankę przed zalaniem nowego oleju :idea: :?:

 

ps. zakładam, że mierzysz ciśnienie na nagrzanym oleju i filtr oleju jest OEM :idea: :?: no i wygląda na to, że nie usunąłęś przyczyny końca poprzedniej turbiny.. :idea:

Link to comment
Share on other sites

Przyczyną padu poprzedniczki mógł być tzw. głód olejowy - choć może on wystąpić również pewnie na skutek brutalnego jej użytkowania.. :idea: ale i może nieodpowiedniego oleju (jakości :idea: , lepkości :idea: ) - tutaj AdaSch zrobi wykład nt. Castrola.. :mrgreen:

http://www.boostplanet.com/subaruoilstarvation.htm

http://store.forcedperformance.net/merc ... _SubaruOil

Link to comment
Share on other sites

wracając do mojego pytania ..czy ciśnienie oleju na pompie olejowej musi być takei same jak przy turbinie czy niekoniecznie? bo u mnie ( moze jest gdzieś przypchane ) spada na wolnych obrotach prawie do 0

Link to comment
Share on other sites

Masz powyżej - przy pomnie 14psi na 600rpm a potem w górę.. dalej może być różnie przy różnych olejach :idea: a na logikę już za filtrem oleju może być spadek.. dokładnych wartości nie podam bo sam noszę się dopiero z zamiarem zainstalowania pomiarów ciśnienia i temp oleju ale Forumowicze wkrótce pewnie zasilą Ciebie własnymi doświadczeniami w tej dziedzinie.. :wink: sam jestem ciekaw... :wink:

Kontrolka ciśnienia oleju gaśnie od razu po uruchomieniu silnika :idea: :?:

 

http://www.centauro-owners.com/articles/psibar.html

Link to comment
Share on other sites

kontrolka gasnie

wymieniłem turbine podłaczyliśmy zegary i teraz boje się jechać bo byłem pewien że ciśnienie przed turbiną ma być przynajmniej podobne :-) do ciśnienia na dole a tu jak zaczęło spadać w miare rozgrzewania się silnika to sie troszke zmartwiłem

Link to comment
Share on other sites

Ciśnienie ma prawo spadać w miarę nagrzewania się oleju - to chyba normalne i prawidłowe, ww. wartością są dla temp oleju 80C :idea:

W wątku olejowym jest napisane, że smarowanie nie polega na produkowaniu jak najwyższego ciśnienia - ważny jest również przepływ oleju co pozwala smarować i chłodzić...

Przy 5k rpm wg książki masz mieć przy pompie 43psi a ile u Ciebie jest i ile masz przy turbinie :?:

Którego Castrola masz zalanego :?:

Link to comment
Share on other sites

czekam dalej na pomoc ...bo nie wiem czy moge jeździć czy nie ?? niby wszystko sprawne działa ale te ciśnienie przy turbinie jak auto sie rozgrzewa to na niskich obrotach spada prawie do zera -przy pompie ciśnenienie jest ok

Link to comment
Share on other sites

a jak jest przy 5k rpm :?:

 

Zawór przelewowy regulujący ciśnienie oleju w układzie zablokował się w pozycji otwartej :idea:

 

http://opposedforces.com/parts/legacy/u ... tration_1/

 

tu może pokop - jest pewnie dokumentacja, może jakieś wartości diagnostyczne itp.. :idea:

viewtopic.php?t=103254

 

Z forów w US dla 2.5T:

 

10-15psi (12-15psi) when idle (niektórzy nawet 20-25psi)

60-75psi driving (niektórzy nawet 80-90psi przy całkowicie otwartej przepustnicy) - większość podaje dla olejów SAE 50 (dla SAE 40 mają minimalnie niżej) ale znalazłem też info o 29psi idle na AMSOILu 0W-30 :wink: (using the oil galley plug on the top back portion of the block)

 

Jeśli podczas jazdy jest mniej niż 15psi to już ponoć problem - nie piszą jednak gdzie dokładnie mierzą :idea: .

 

Tyle znalazłem tak na szybko bo widzę, że nie ma wielkiego odzewu.. :wink:

 

No i myśl, która się pokrywa z info od speca od Ferrari:

The general rule is that you want roughly 10 psi of pressure for every 1000 RPMs. If you're way over that, you may want to consider using a lighter weight oil.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

po wielu dniach udało sie znaleźć przyczyne spadku ciśnienia oleju........

okazało się że przytkany był przewód olejowy a dokładniej otworek w który wchodzi filtr oleju .......taka pierdoła ale dopiero kiedy wsadziłem tam kawałek "druta" to wypadł normalnie taki kawał "gila z nosa" i momentalnie wszystko wróciło do normy...

 

podobno to wina oleju który był zalny .....marka na C.....

 

 

najwazniesze że sie udało tylko ile to mnie kosztowało nerwów i czasu.....no i upaliła mi sie przez to turbina kórą musiałem wymienić....

 

 

mam nadzieje że to koniec .....

Link to comment
Share on other sites

po wielu dniach udało sie znaleźć przyczyne spadku ciśnienia oleju........

okazało się że przytkany był przewód olejowy a dokładniej otworek w który wchodzi filtr oleju .......taka pierdoła ale dopiero kiedy wsadziłem tam kawałek "druta" to wypadł normalnie taki kawał "gila z nosa" i momentalnie wszystko wróciło do normy...

 

podobno to wina oleju który był zalny .....marka na C.....

 

 

najwazniesze że sie udało tylko ile to mnie kosztowało nerwów i czasu.....no i upaliła mi sie przez to turbina kórą musiałem wymienić....

 

 

mam nadzieje że to koniec .....

jak masz takie gile w systemie smarowania to może płukanka i zmiana oleju na prawdziwy syntetyk (oraz zmiana marki oleju... :wink: ) i filtra... może tego być w środku więcej :idea: w tej sytuacji chyba nic dziwnego, że turbina z głodu padła.. :|

Link to comment
Share on other sites

krótkie pytanko

auto outback 2,5XT 2006 ...jakie ciśnienie oleju powinno być przy pompie a jakie przy turbinie??

 

jak długo jestes włascicilem tego auta ?, ile masz przebiegu ?

Link to comment
Share on other sites

olej i filtry wymieniam co jakieś 6-7 tyś km i od poczatku jak auto jest w PL lałem Castrola syntetic i było ok

 

nie wiem co było zalane w US ale ja już 3 raz zmieiałem olej i po ostatniej zmianie zrobiłem jakieś 3tyś km i padła turbina

 

nie wiem czy to przypadek czy to przez olej ( nie wiem może trafiła mi się jakaś felerna bańka - co prawda była zalakowana )

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...