Jump to content

Hak holowniczy oryginalny - jak dziala?


PiotrZielinski

Recommended Posts

Witajcie!

 

Mam zalozony oryginalny hak holowniczy i nie bardzo wiem jak sie go obsluguje. Rusza sie, nie moge go zablokowac ani wyjac. Tym pokretlem tez moge krecic ale bez efektow. Tak jakby cos go blokowalo. Odkrecilem te dwie sruby od spodu ale tez bez efektow. Mozecie mi powiedziec jak to powinno dzialac?

Link to comment
Share on other sites

Witajcie!

 

Mam zalozony oryginalny hak holowniczy i nie bardzo wiem jak sie go obsluguje. Rusza sie, nie moge go zablokowac ani wyjac. Tym pokretlem tez moge krecic ale bez efektow. Tak jakby cos go blokowalo. Odkrecilem te dwie sruby od spodu ale tez bez efektow. Mozecie mi powiedziec jak to powinno dzialac?

Jeśli ja mam też oryginalny, to: rusza się, bo jest wyjmowalny i ma lekkie luzy, ale nie wypada (chyba, jak dotąd). pokrętło jest zamykane na kluczyk (dzurka pod zaślepką), więc kręci się do pewnego momentu i blokuje blokada. Jeśli wszystko jest OK, to po przekręceniu kluczyka i pokrętła (wciśnij i kręć do oporu) wyciągasz hak. U mnie niestety ktoś tego nie wiedział i wyłamał ząbki na blokadzie (pokrętło wysuwa taki język po ząbkach, które nota benne są aluminiowe niestety musiałem dorabiać. Trochę namieszałem, więc w skrócie: Jeśłi masz kluczyk to wciśnij pokrętło (jakby w obudowę) i kręć do oporu i wyciągnij hak. Jeśli nie masz kluczyka to spróbuj bez, może nie jest zabezpieczony. Jeśłi jest, to chyba klapa, ale...ja jakoś pomimo zjechanych ząbków to rozebrałem, więc chyba się da...PZDR

Link to comment
Share on other sites

Kluczyka nie mam. Chyba jest odblokowany gdyz to pokretlo kreci sie. Zauwazylem tez, ze ma zielone i czerwone pola. W ktorej pozycji jest zablokowane a w ktorej odblokowane do wyjecia. Ewentualnie w ktora strone trzeba krecic pokretlem aby hak wyjac?

Link to comment
Share on other sites

Nie pamiętam w którą stronę, muszę sprawdzić. Na zielomym jest zablokowany, na czerwonym odblokowany. Wciśnij pokrętło, przekręć do oporu i pociągnij hak unosząc go jednocześnie lekko do góry. Na zamknięciu pokrętło też się obraca, ale nie da rady go odpowiednio wcisnąć, bo na tym polega blokada - kluczyk uwalnia bolec który zapobieta wciśnięciu pokrętła - bez tego nie załapie za ząbki na języku blokującym hak. Kurde, jak chcesz, to pstryknę fotki, bo tak to trochę abstrakcyjnie brzmii.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Chyba trochę późno odpowiadam, ale może komus się przyda - tu jest narysowane jak wyciągać hak (wcisnąć i w prawo):

P1110147%2520%255B800x600%255D.JPG

Ale niestety mój hak jest zamknięty :(

P1110148%2520%255B800x600%255D.JPG

I stąd moje pytanie - prośba: czy wiecie, jak można ten hak ściągnąć? Ogólnie chciałbym go zachować, ale czy mozna wymienić jakoś zamek lub dorobić kluczyk?

 

Auto: Subaru Forester 2012, sprowadzone ze Szwajcarii (niestety bez tego kluczyka), hak raczej oryginalny, montowany w salonie (tak myślę).

Macie jakieś pomysły?

Będę wdzięczny za pomoc i radę.

 

Problem rozwiązany :)

 

1. Hak jest oryginalny z logo subaru

2. Gość od haków nie mógł nic z tym zrobić, ale...

3. ...polecił mi "dorabiacza kluczy"

4. Pojechałem, gość "włamał" się do zamka, odpiął hak, a potem do bębenka dorobił klucz (nawet dwa)

5. W ten sposób za stówkę mam dwa klucze do oryginalnego, automatycznego haka Subaru

:)

Edited by Mariusz71
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...