Skocz do zawartości

Tylne zawieszenie w OBK.


owoc666

Rekomendowane odpowiedzi

Zawieszenie w OBK jest samopoziomujące się, a mechanizm samopoziomowania "jest zabudowany w tylnych amortyzatorach". Wygląda to na rodzaj samoczynnej regulacji twardości :?: amortyzatora. O ile wiem, to nie ma możliwości ręcznego ustawienia twrdości/wysokości.

 

Mechanizm fajny i przydatny zwłaszcza tym, którym zdaża się jeździć załadowanym na full samochodem, tylko ciekaw jestem ile te amortyzatory "z samoregulacją" będą kosztowały w ASO przy wymianie... :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Działa to (najogólniej mówiąc) na zasadzie zwiększenia ciśnienia oleju w amortyzatorze, w sytuacji gdy "wyczuje" on, że zawieszenie się obniżyło w sposób trwały (czasowo). W trzpieniu tłoka znajduje się pompa napędzana ruchem karoserii względem koła, zwiększająca ciśnienie oleju w komorze wysokiego ciśnienia i podnosząca tym samym karoserię. Innymi słowy - nie wypoziomuje się, jeżeli nie jedziesz.

 

W OBK to działa pewnie na tej samej zasadzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i dlatego widzialem juz pare "pneumatykow" przerobionych na zwykle gazowe amorki. komplet za polowe ceny jednego powietrznego (ktory i tak wytrzymuje max 30.000 km na polskich tzw. drogach).

 

To nie jest zawieszenie pneumatyczne (jak np. w Citroenach), tylko inny rodzaj amortyzatorów - jak np. Nivomat Sachsa. Nie wiem czy Subaru używa Sachsa, ale zasada musi być podobna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i dlatego widzialem juz pare "pneumatykow" przerobionych na zwykle gazowe amorki. komplet za polowe ceny jednego powietrznego (ktory i tak wytrzymuje max 30.000 km na polskich tzw. drogach).

 

To nie jest zawieszenie pneumatyczne (jak np. w Citroenach), tylko inny rodzaj amortyzatorów - jak np. Nivomat Sachsa. Nie wiem czy Subaru używa Sachsa, ale zasada musi być podobna.

 

Nie bede sie bil, ale Citroeny sa WLASNIE HYDRAULICZNE , natomiast Legacy (Outback) maja zawieszenie sterowane pneumatycznie. I juz. Bo glownie chodzi o medium sterujace. W CItroenach hydraulika sciska lub puszcza gaz w gruchach, a w Subaru jest to powietrze lub mieszanka gazu z powietrzem, ktora steruje praca amortyzatora.

No chyba ze juz mi sie calkiem pomylilo.....

 

http://www.reviewcentre.com/review128559.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...