owoc666 Opublikowano 14 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2005 Witam, może odpowiedzi udzielą mi forumowicze. Tylne zawieszenie w OBK jest 'samopoziomujące się', ale na jakiej zasadzie? Czy jest hydropneumatyczne? Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 14 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2005 Tylne zawieszenie w OBK jest 'samopoziomujące się', ale na jakiej zasadzie? Czy jest hydropneumatyczne? Tak, a nawet chyba hydrauliczne, niektóre Legacy też to miały - była wtedy możliwość regulacji prześwitu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gal Opublikowano 14 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2005 Zawieszenie w OBK jest samopoziomujące się, a mechanizm samopoziomowania "jest zabudowany w tylnych amortyzatorach". Wygląda to na rodzaj samoczynnej regulacji twardości :?: amortyzatora. O ile wiem, to nie ma możliwości ręcznego ustawienia twrdości/wysokości. Mechanizm fajny i przydatny zwłaszcza tym, którym zdaża się jeździć załadowanym na full samochodem, tylko ciekaw jestem ile te amortyzatory "z samoregulacją" będą kosztowały w ASO przy wymianie... :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 14 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2005 A mechanizm działania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gal Opublikowano 14 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2005 Działa to (najogólniej mówiąc) na zasadzie zwiększenia ciśnienia oleju w amortyzatorze, w sytuacji gdy "wyczuje" on, że zawieszenie się obniżyło w sposób trwały (czasowo). W trzpieniu tłoka znajduje się pompa napędzana ruchem karoserii względem koła, zwiększająca ciśnienie oleju w komorze wysokiego ciśnienia i podnosząca tym samym karoserię. Innymi słowy - nie wypoziomuje się, jeżeli nie jedziesz. W OBK to działa pewnie na tej samej zasadzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki Opublikowano 14 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2005 ok 3000zł za sztukę w aso... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkali Opublikowano 14 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2005 i dlatego widzialem juz pare "pneumatykow" przerobionych na zwykle gazowe amorki. komplet za polowe ceny jednego powietrznego (ktory i tak wytrzymuje max 30.000 km na polskich tzw. drogach). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gal Opublikowano 14 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2005 i dlatego widzialem juz pare "pneumatykow" przerobionych na zwykle gazowe amorki. komplet za polowe ceny jednego powietrznego (ktory i tak wytrzymuje max 30.000 km na polskich tzw. drogach). To nie jest zawieszenie pneumatyczne (jak np. w Citroenach), tylko inny rodzaj amortyzatorów - jak np. Nivomat Sachsa. Nie wiem czy Subaru używa Sachsa, ale zasada musi być podobna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkali Opublikowano 15 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2005 i dlatego widzialem juz pare "pneumatykow" przerobionych na zwykle gazowe amorki. komplet za polowe ceny jednego powietrznego (ktory i tak wytrzymuje max 30.000 km na polskich tzw. drogach). To nie jest zawieszenie pneumatyczne (jak np. w Citroenach), tylko inny rodzaj amortyzatorów - jak np. Nivomat Sachsa. Nie wiem czy Subaru używa Sachsa, ale zasada musi być podobna. Nie bede sie bil, ale Citroeny sa WLASNIE HYDRAULICZNE , natomiast Legacy (Outback) maja zawieszenie sterowane pneumatycznie. I juz. Bo glownie chodzi o medium sterujace. W CItroenach hydraulika sciska lub puszcza gaz w gruchach, a w Subaru jest to powietrze lub mieszanka gazu z powietrzem, ktora steruje praca amortyzatora. No chyba ze juz mi sie calkiem pomylilo..... http://www.reviewcentre.com/review128559.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal Opublikowano 20 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2005 ... tylko ciekaw jestem ile te amortyzatory "z samoregulacją" będą kosztowały w ASO przy wymianie... :roll: Jedna sztuka "nivomatu" do Alfy 156 SW kosztowala mnie w ASO nieco ponad 2500 pln Cene w Suabru powinna byc mniej wiecej taka sama. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 20 Czerwca 2005 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2005 Zasada działania właściwie wyjaśniona = moja obecność w tym wątku zbędna :wink: Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Loki Opublikowano 26 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2005 W Citroenach jest hydropneumatyczne zawieszenie. Gazem jest azot i spełnia funkcję sprężyny zawieszenia. Olej - płyn LHM jest zarówno czynnikiem sterującym jak i jest wykorzystywany w procesie tłumienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się