Jump to content

Tylne zawieszenie w OBK.


owoc666

Recommended Posts

Tylne zawieszenie w OBK jest 'samopoziomujące się', ale na jakiej zasadzie? Czy jest hydropneumatyczne?

 

Tak, a nawet chyba hydrauliczne, niektóre Legacy też to miały - była wtedy możliwość regulacji prześwitu :)

Link to comment
Share on other sites

Zawieszenie w OBK jest samopoziomujące się, a mechanizm samopoziomowania "jest zabudowany w tylnych amortyzatorach". Wygląda to na rodzaj samoczynnej regulacji twardości :?: amortyzatora. O ile wiem, to nie ma możliwości ręcznego ustawienia twrdości/wysokości.

 

Mechanizm fajny i przydatny zwłaszcza tym, którym zdaża się jeździć załadowanym na full samochodem, tylko ciekaw jestem ile te amortyzatory "z samoregulacją" będą kosztowały w ASO przy wymianie... :roll:

Link to comment
Share on other sites

Działa to (najogólniej mówiąc) na zasadzie zwiększenia ciśnienia oleju w amortyzatorze, w sytuacji gdy "wyczuje" on, że zawieszenie się obniżyło w sposób trwały (czasowo). W trzpieniu tłoka znajduje się pompa napędzana ruchem karoserii względem koła, zwiększająca ciśnienie oleju w komorze wysokiego ciśnienia i podnosząca tym samym karoserię. Innymi słowy - nie wypoziomuje się, jeżeli nie jedziesz.

 

W OBK to działa pewnie na tej samej zasadzie.

Link to comment
Share on other sites

i dlatego widzialem juz pare "pneumatykow" przerobionych na zwykle gazowe amorki. komplet za polowe ceny jednego powietrznego (ktory i tak wytrzymuje max 30.000 km na polskich tzw. drogach).

 

To nie jest zawieszenie pneumatyczne (jak np. w Citroenach), tylko inny rodzaj amortyzatorów - jak np. Nivomat Sachsa. Nie wiem czy Subaru używa Sachsa, ale zasada musi być podobna.

Link to comment
Share on other sites

i dlatego widzialem juz pare "pneumatykow" przerobionych na zwykle gazowe amorki. komplet za polowe ceny jednego powietrznego (ktory i tak wytrzymuje max 30.000 km na polskich tzw. drogach).

 

To nie jest zawieszenie pneumatyczne (jak np. w Citroenach), tylko inny rodzaj amortyzatorów - jak np. Nivomat Sachsa. Nie wiem czy Subaru używa Sachsa, ale zasada musi być podobna.

 

Nie bede sie bil, ale Citroeny sa WLASNIE HYDRAULICZNE , natomiast Legacy (Outback) maja zawieszenie sterowane pneumatycznie. I juz. Bo glownie chodzi o medium sterujace. W CItroenach hydraulika sciska lub puszcza gaz w gruchach, a w Subaru jest to powietrze lub mieszanka gazu z powietrzem, ktora steruje praca amortyzatora.

No chyba ze juz mi sie calkiem pomylilo.....

 

http://www.reviewcentre.com/review128559.html

Link to comment
Share on other sites

... tylko ciekaw jestem ile te amortyzatory "z samoregulacją" będą kosztowały w ASO przy wymianie... :roll:

 

Jedna sztuka "nivomatu" do Alfy 156 SW kosztowala mnie w ASO nieco ponad 2500 pln :( Cene w Suabru powinna byc mniej wiecej taka sama.

Link to comment
Share on other sites

W Citroenach jest hydropneumatyczne zawieszenie. Gazem jest azot i spełnia funkcję sprężyny zawieszenia. Olej - płyn LHM jest zarówno czynnikiem sterującym jak i jest wykorzystywany w procesie tłumienia :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...