Jump to content

dane techniczne - jak to naprawdę jest w STI 07 US spec


DJK

Recommended Posts

Cześć,

 

Jako świeży posiadacz STI US spec `07 - bezskutecznie poszukuję specyfikacji technicznych.

Przejrzałem już całą instrukcję obsługi, godziny spędzone na necie w poszukiwaniu danych technicznych, poddaję się.

Owszem, jest sporo informacji na temat EU spec, przyspieszenia, v-max itp itd ale do US to chyba jakaś tajemnica.

 

Jeśli ktoś z forumowiczów byłby uprzejmy podać realne dane STI US spec `07 pod kątem przyspieszenia od 0-100, v-max czy też choćby mocy (wprawdzie wszędzie jest 300KM ale gdzieś znalazłem 293KM dla rocznika 2007)

 

Będę bardzo zobowiązany - w szczególności interesuje mnie czy jest jakaś różnica w przyspieszeniu pomiędzy wersją EU a US z tego rocznika.

 

Bardzo dziękuję

i z góry bardzo przepraszam jeśli temat był już gdzieś poruszany.

 

Pozdrawiam

DJK

Link to comment
Share on other sites

Z tego co wiem (szukałem kiedyś info dla mojego WRX'a z tegoż roku) od 2006 pomiędzy US spec a EU spec nie było żadnych różnic technicznych. Jedynie kosmetyka.

 

BTW: Przywitaj się też tutaj

 

Pozdrawiam,

Kubryk

Link to comment
Share on other sites

od 2006 pomiędzy US spec a EU spec nie było żadnych różnic technicznych. Jedynie kosmetyka.

 

Nie do końca, nie do końca... :twisted: ( :arrow: wtryski side-feed vs. top-feed w 2006)

 

Ale jeśli chodzi o kwestie poruszane przez DJK tj. przyspieszenie, Vmax, moc, to różnicy praktycznie nie ma, choć oczywiście piszą wszędzie, że US ma 300 koni, EU 280 koni - należy jednak pamiętać, że to są inne konie :).

Link to comment
Share on other sites

hmm...no właśnie te 300KM vs 280KM w spec EU.

W dowodzie rejestracyjnym mam wpisane 215 kW co by dało w przeliczeniu 293KM, może faktycznie cóś tam jest na korzyść US spec.

 

ale żeby żadnych broszur, informacji, totalnym zaskoczeniem jest instrukcja obsługi amerykańska, 50 stron o zapinaniu pasów i mocowaniu fotelika dziecięcego ale tak nieistotne :evil: w przypadku tych samochodów dane jak v-max czy przyspieszenie zostały pominięte :sad:

Link to comment
Share on other sites

215 kW co by dało w przeliczeniu 293KM, może faktycznie cóś tam jest na korzyść US spec

 

Nie liczyłbym na to, choć faktycznie ja mam wpisane 206 Kw w swoim EU-spec.

 

dane jak v-max czy przyspieszenie zostały pominięte

 

Co do V-max i tak jest ogranicznik do 250 km/h :twisted:, a przyspieszenie jest to samo - więcej tu zależy od konkretnej sztuki.

Link to comment
Share on other sites

kilka pożytecznych przeliczników

 

metryczny koń mechaniczny (KM, PS, CV)

koń parowy (HP, BHP)KM (PS, CV)

 

1 KM = 75 kGm/s = 735,498 W = 1PS (niemiecki) = 1CV (francuski).

Anglosaski koń mechaniczny (horse power, HP, BHP) równy jest 550 funtów razy stopa na sekundę = 745,699 W = 1,0139 KM.

 

1kW = 1,3596216 KM (metrycznie).DIN

1kW =1.341 HP (SAE)

1kW =1.379 BHP

1 KM=0,7355 kW.

1 KM=0,9863 HP

1 HP=1,0139 KM

 

 

teraz każdy może przeliczyć swoje HP i KM, spec US ma w roczniku `07 podane 293 HP, czyli wychodziłoby z powyższego wyliczenia 297 KM...

ehh...

jadę na hamownię za 1,5 tyg, wkleję wynik :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

czyli wychodziłoby z powyższego wyliczenia 297 KM...

 

Dokładnie tak. Pytanie tylko, po co cała ta matematyka, jak w necie automatycznych konwerterów miar jest... cała miara :mrgreen:.

 

http://zxz-rally.110mb.com/art/wartosci/converter.htm

 

Podejrzewam, że powodem, dla którego w US nie podają oficjalnie przyspieszenia i V-max jest to, że jak by komuś na hamowni wyszedł 1HP mniej, to by puścił SoA z torbami :twisted:.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Co do V-max i tak jest ogranicznik do 250 km/h :twisted:, a przyspieszenie jest to samo - więcej tu zależy od konkretnej sztuki.

US spece maja ogranicznik na ok 240km/h przynajmniej tak bylo w moim nowym STI07 us, poza tym mial tragiczna reakcje na gaz (strasznie ospaly) do konca niewiadomo czemu, moc w serii 293 amerykanskie konie, teraz mam STI06 us ktory ma miec seryjnie 305 amerykanskich koni :twisted: i jest przepasc na korzysc rocznika 06 8)

Jesli chodzi o przyspieszenie 0-100 czy 0-160 to wszystko zalezy od kierowcy i sposobu wystartowania bo roznice pomiedzy us czy eu i 06 vs 07 sa minimalne.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...