lukasswrx Posted March 28, 2010 Share Posted March 28, 2010 jak w temacie jak wygląda załozenie takich zapinek : http://rallyshop.pl/index.php?p326,zapi ... owe-sparco trzeba cos wiercic ? spawac ? ktos moze wytlumaczyc ? bo zamierzma je kupic Link to comment Share on other sites More sharing options...
kashmere Posted March 28, 2010 Share Posted March 28, 2010 wiercić trzeba. Link to comment Share on other sites More sharing options...
adaś Posted March 28, 2010 Share Posted March 28, 2010 i nitować Link to comment Share on other sites More sharing options...
kashmere Posted March 28, 2010 Share Posted March 28, 2010 adaś, niekoniecznie. Można przykręcić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
adaś Posted March 28, 2010 Share Posted March 28, 2010 można i przykleić, bo nawet z gwoździa by zrobił taką zapinkę i zasada działania, jak i zapewne efekt, byłby taki sam Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted March 28, 2010 Share Posted March 28, 2010 Niestety trzeba wiercić po 4 dziurki na stronę w masce... :sad: bolec wkręca się w przedni pas w miejsce gumowych odbojników (tych wykręcanych) maski silnika, wierci się otworki w masce, a blaszki nituje się do maski....przykręcanie na wkręty nie daje pewności, zawsze może się toto odkręcić... :smile: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ariel Posted March 29, 2010 Share Posted March 29, 2010 Też się w to bawiłem 2 miesiące temu, ogólnie to nie jest to takie proste jak się wydaje. Najgorsze to wywiercenie otworów pod ten gwintowany bolec z oczkiem tak aby maska równo na niego spadała. Co do samego nitowania to lepiej zamontować na śruby imbusowe bo nity mogą wyrwać zapinkę jak nie trafisz na masce na idealnie równą powierzchnie. Kolejny problem akurat w tym modelu Sparco to wykonanie z aluminium (gnie się jak chce) i te 3 otwory do których potrzebne jest wiertło 3mm (grzeje się i wygina po kilku sekundach wiercenia bo maska jest z podwójnej blachy) więc rozwierciłem je piątką. Na Twoim miejscu poszukałbym czegoś stalowego. I nie zapomnij jeszcze podmalować czymś anty korozyjnym otworów w masce od wewnętrznej strony bo rdza Ci ją zacznie jeść (polecam farbę chlorokauczukową ). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dyzio_d Posted March 29, 2010 Share Posted March 29, 2010 ariel, wystarczy jak wywiercisz drobinę większą dziurkę i zamknesz maskę na zamontowane bolce do nich dopasowując blaszki i nitując. Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted March 29, 2010 Share Posted March 29, 2010 Po kolei: 1.wykręcasz gumowe kołki odbojniki ze wzmocnienia 2.w ich miejsce wkręcasz bolce zapinek, ewentualnie z większymi podkładkami niż te fabryczne 3.opuszczasz na nie maskę, kilka razy, aż odciśną się ślady na wewnętrznej blasze maski na tym wzmocnieniu, na ogół wychodzą na śladzie od odbojników, tam możesz zrobic otwór o średnicy nawet i 20-30mm, jak bolec przejdzie centrycznie przez ten otwór, odciśnie sie na poszyciu maski, tam wierć otwór troszke większy od bolca, ale nie za duży! 4.drugim sposobem jest wiercenie od razu na wylot, w miejscu gdzie ma przejść bolec wiercisz najpierw prowadzący otwór np.8mm, na wylot przez maskę jak najbardziej pionowo, tak jak sterczy z wzmocnienia bolec 5.wiercisz-rozwiercasz większym wiertłem do takiej średnicy, żeby przeszedł przez maskę bolec, z niewielkim luzem 6.od góry zakładasz blaszkę z przetyczką, zapinasz na pionowym bolcu i zaznaczasz miejsce otworów mocujących blaszkę, wiercisz po kolei i nitujesz, otwór po otworze, nie wierć naraz, bo nie trafisz... :grin: 7.kup rzeczywiście zapinki ze stalowymi blaszkami, aluminium jest do dupy uważaj na palce, wiertła są ostre.... :smile: i lubia się ,,omykać" po blasze.... POWODZENIA ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ariel Posted March 29, 2010 Share Posted March 29, 2010 ariel, wystarczy jak wywiercisz drobinę większą dziurkę i zamknesz maskę na zamontowane bolce do nich dopasowując blaszki i nitując. Teraz po fakcie już bym wiedział jak to zrobić, ale za pierwszym razem to nie było takie proste Rozwiercając te małe dziury w tej zapince można je łatwo uszkodzić (są bardzo blisko rantów). Zamontowałem je na śruby imbusowe bo tak jak mówiłem nit aluminiowy nie zdaje egzaminu Link to comment Share on other sites More sharing options...
kashmere Posted March 29, 2010 Share Posted March 29, 2010 Ja mam troche dyga że jak trzasnę plastikową maską i nie trafie w bolce to się rozsypie :sad: Jest jakis patent aby nie usuwając zamka można było docisnąć maskę? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dyzio_d Posted March 29, 2010 Share Posted March 29, 2010 Ręką... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kashmere Posted March 29, 2010 Share Posted March 29, 2010 Dyzio_d, a widzisz zawsze noga dociskałem, o rece nie myslalem :razz: A tak serio, to dociskanie raczej nie wchodzi w grę, maska za miękka i pewnie też mogla by się uszkodzić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ariel Posted March 29, 2010 Share Posted March 29, 2010 Jest jakis patent aby nie usuwając zamka można było docisnąć maskę? Nie musisz usuwać zamka żeby domknąć maskę, ja zamek zostawiłem bo boje się że ktoś mi akumulator zwinie bod blokiem A maskę domykasz ręką Link to comment Share on other sites More sharing options...
kashmere Posted March 29, 2010 Share Posted March 29, 2010 A maskę domykasz ręką dociskanie raczej nie wchodzi w grę, maska za miękka i pewnie też mogla by się uszkodzić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ariel Posted March 29, 2010 Share Posted March 29, 2010 kashmere napisał/a: dociskanie raczej nie wchodzi w grę, maska za miękka i pewnie też mogla by się uszkodzić. To z czego ty masz tę maskę ? Z bawełny ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kashmere Posted March 29, 2010 Share Posted March 29, 2010 ariel, z plastiku Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ariel Posted March 29, 2010 Share Posted March 29, 2010 z plastiku Przepraszam, nie doczytałem A to: http://www.mustangklub.pl/printview.php ... ba2a4ec109 To jak domykasz teraz maskę ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kashmere Posted March 29, 2010 Share Posted March 29, 2010 To jak domykasz teraz maskę ? trzaskam dosyc mocno Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ariel Posted March 29, 2010 Share Posted March 29, 2010 To niestety żeby zapinka sztywno siedziała trzeba maskę dość mocno docisnąć. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukasswrx Posted March 29, 2010 Author Share Posted March 29, 2010 macie moze link do tych stalowych nie aluminiowych ? wmiare rozsadna cene sandtler czy cso takiego to stalowe ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qba25 Posted March 29, 2010 Share Posted March 29, 2010 uważaj na palce, wiertła są ostre.... i lubia się ,,omykać" po blasze.... Dobrym sposobem jest naklejenie kawałka taśmy lakierniczej, wtedy wiertło się nie "omsknie"... A maskę domykasz ręką dociskanie raczej nie wchodzi w grę, maska za miękka i pewnie też mogla by się uszkodzić. To z czego ty masz tę maskę ? Z bawełny ? Na seryjnym samochodzie to najlepszy sposób wgięcia maski: delikatne jej opuszczenie a następnie naciśnięcie, żeby "zaskoczyła". Powinno się robić, jak napisał trzaskam dosyc mocno czyli po prostu puścić maskę z pewnej wysokości, żeby zaskoczyła. Kwestia wprawy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dyzio_d Posted March 29, 2010 Share Posted March 29, 2010 Abo z buta... Przestańcie takie pierdoły opowowiadać, że wgnieciesz maskę jak ją ręką dociśniesz! Co wy Hulk jesteście i czucia nie macie... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kashmere Posted March 29, 2010 Share Posted March 29, 2010 Przestańcie takie pierdoły opowowiadać, że wgnieciesz maskę jak ją ręką dociśniesz! Co wy Hulk jesteście i czucia nie macie... Dyzio_d, czy mam napisać wielkimi literami? Może wtedy trafi :roll: MAM PLASTIKOWĄ MASKĘ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dyzio_d Posted March 29, 2010 Share Posted March 29, 2010 A zamek Ci się nie urywa powyżej 40km//h? Masz gowe i kombinuj! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now