Jump to content

W jaki sposób ładować akumulator?


piotruś

Recommended Posts

Chodzi o ładowanie akumulatora bez wyjmowania z samochodu.

Pytam, ponieważ spotkałem się z różnymi opiniami, szczególnie nt. zdejmowania klemy :idea:

1. :arrow: Czy koniecznie trzeba zdejmować jedną klemę przed podłączeniem prostownika :?:

2. :arrow: Czy po zdjęciu klemy (syrena alarmu wyłączona kluczykiem ;-)), coś istotnego się w Foresterze rozkoduje (immobilaizer itp.),

słowem - czy można bez konsekwencji odłaczać akumulator w Foresterze czy nie?

3. :arrow: Jakim prądem ładować akumulator, w jakim czasie i czy odkręcać korki?

 

Z góry dziękuję za podpowiedzi. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

piotruś, ładowanie akumulatora w samochodzie, może się okazać dość niebezpieczne, zwłaszcza w połączeniu z nieumiejętną obsługą. Znam przypadki spalenia się samochodu, którego właściciel ładował akumulator bez wyjęcia go z auta.

1. Podczas ładowania w akumulatorze zaczyna się wydzielać gaz. Odłączając prostownik łatwo wywołać iskrę, która może spowodować wybuch. Dodatkowo wydzielający się gaz może powodować "rozpryskiwanie" kwasu, żrącego wszystko, na co trafi.

2. W zasadzie samochód powinien być "bezobsługowy" - zmiana akumulatora nie powinna skutkować niczym negatywnym (pamiętaj o kodzie do radia). Większość komputerów sterujących pracą silnika "programuje" się automatycznie, w czasie kilku pierwszych kilometrów jazdy.

3. Akumulator najlepiej ładować prądem stanowiącym 10% jego pojemności (np. 60Ah - 6A). W sumie najwygodniejsze są prostowniki automatyczne - same dobierają optymalny prąd ładowania (najpierw duży, stopniowo mniejszy), a po naładowaniu przechodzą w tryb podtrzymywania napięcia.

4. Z powodu gromadzących się gazów najlepiej poluzować (odkręcić nieco) korki akumulatora. I tak będzie to konieczne, żeby przed rozpoczęciem ładowania sprawdzić (i ew. uzupełnić wodą destylowaną) poziom elektrolitu. Przy okazji możesz sprawdzić areometrem gęstość elektrolitu i jego kolor. Jeśli zauważysz, że jest jakby "zmętniały", może to świadczyć o zasiarczeniu i jest to początek końca akumulatora... Jedna "padnięta" cela powoduje, że cały akumulator jest do niczego.

Pozdrawiam!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...