kuhen Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 Hej - dobranoc Jak to jest z tym odłączeniem przodu od tyłu (albo na odwrót) w automacie? w Forku MY07 2.0 Niby FAQ w tym temacie coś tam napomyka o bezpieczniku w skrzynce pod maską, ale w Mikołowskim serwisie usłyszałem zdecydowane NIE. Tyle teoria, na razie nie sprawdzałem co by było, gdyby wetknąć, powiedzmy taki bezpiecznik 30A. Skoro jest to gniazdo z oznaczeniem FWD (u mnie jest) , to pewnie coś autorzy mieli na myśli. Czy ktoś może przerabiał ten temat nie tylko w teorii? Jak nie to trudno... chciałem spróbować wyważyć kółka na samochodzie, a to robią ośkami po kolei, a nie obie na raz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
harpie Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 łomatkozcurkom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
citan Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 w Mikołowskim serwisie usłyszałem zdecydowane NIE Więc masz odpowiedź. Skoro jest to gniazdo z oznaczeniem FWD (u mnie jest) , to pewnie coś autorzy mieli na myśli. U mnie w instrukcji napisano, że tryb FWD służy tylko do czynności serwisowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 kuhen, myślę, że jeżeli masz ten bezpiecznik to się da - jednak pamiętaj, że nie powinno się tak jeździć! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IRAZU Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 Jak nie to trudno... chciałem spróbować wyważyć kółka na samochodzie, a to robią ośkami po kolei, a nie obie na raz I to jest czynność serwisowa . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
citan Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 kuhen, a jak będziesz kręcił tylną osią? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raga Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 Bezpiecznik da na odwrót Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 Bezpiecznik da na odwrót Ale co na odwrót ? Odłączy tylną od przedniej, a nie przednią od tylnej ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
citan Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 Ale co na odwrót ? Odłączy tylną od przedniej, a nie przednią od tylnej ? A, to jeszcze trzeba autem nawrócić chyba - żeby przód wskazywał tam, gdzie wcześniej tył albo na odwrót. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 23 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2010 ale to tylko gdy tył jest na odwrót. Gdy nawróci przód to tył też tam powróci. więc proste, że odłączy tył od przód, czyli zostanie napędzana przednia oś.... gdy bezpiecznik się wepnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuhen Opublikowano 23 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2010 Panowie, dzięki za zainteresowanie i uwagi. Właściwie chciałem się dowiedzieć o ewentualne ryzyko, bo jeśli nikt tego nie przerabiał na własnym organizmie, to.. pozostaje mi samemu sprawdzić :wink: Jasne, że jeździć nie zamierzam więcej niż podczas samej akcji, czyli na tej wyważarce, czy jak to się zwie. Może nie ma czego się obawiać. Tyłu napędzać nie muszę, negatywne wibracje mam na kierownicy, więc chce przede wszystkim się ich pozbyć - o ile bezpiecznik FWD dezaktywuje tył. Jeśli jest odwrotnie, raczej kicha. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IRAZU Opublikowano 23 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2010 Możesz zrobić tak jak napisałeś . Włóż ten bezpiecznik i rób co masz zrobić . A że spamerzy wpadną na chwilę .... no cóż ........ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 23 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2010 kuhen, w OBKu 2.5 07 AT, po wepnięciu bezpiecznika na 100% pozostaje przednia oś napędzana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
citan Opublikowano 23 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2010 kuhen, tylko nie zapomnij go wypiąć :!: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuhen Opublikowano 23 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2010 IRAZU, ryzyka nie ma , zrobię co mam zrobić i się dowiem. Harvester, ufam, że tak będzie. Stanę na lodzie i się wyjaśni, czy moja skrzynka jest kompatybilna z OBK-ową. citan, spoko - ma być tylko próba i wyważarka, żadnych eksperymentów (mam nadzieję) Wiecie jak to jest , chłopcy są ciekawi, dociekliwi i lubią sobie czasem pogrzebać, porozbierać to i owo, czasem nawet coś wetknąć ówdzie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raga Opublikowano 24 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2010 Wiecie jak to jest , chłopcy są ciekawi, dociekliwi i lubią sobie czasem pogrzebać, porozbierać to i owo, czasem nawet coś wetknąć ówdzie... To przetestuj wjazd na rolkę, tak by jedna oś byla napędzana a druga nie - bez wyjmowania jakiś bezpieczników Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuhen Opublikowano 24 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2010 Nie, nie chodzi o wyciaganie, a odwrotnie o wkładanie Dzisiaj próbowałem i .... tył nie kręci po włożeniu!!! A wiec faktycznie jest tak, jak powinno wynikać z opisu na skrzynce i tego co pisał Harvester o skrzynce OBK-owej, znaczy się mój Forek ma takie same patenty jak OBK (oba są z tego samego rocznika). We wtorek jadę na wyważarkę i mam nadzieje na sukces :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 kuhen, Obydwa te samochody mają skrzynie 4EAT, różni je jedynie brak sport shift'a w foresterze o ile się nie mylę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuhen Opublikowano 27 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2010 Zeznaję co następuje: Jak już wyżej pisałem w moim Foresterze bezpiecznik wetknięty gdzie trzeba rozłącza tył od przodu. Zmieniłem nówki WR G2 (za śliskie) na Grandtreki SJ6 i co najmniej jedna opona jest kaszaniasta , przy 110 -120 km/h - trrrranssssforrrmacja, że z ząbków plomby wypadają Miałem nadzieję, że wyważenie na samochodzie jakoś pomoże.... Wyważanie kół na samochodzie wymaga oczywiście uniesienia ponad glebę przodu, albo tyłu i możliwości lekkiego obracania uniesionymi kołami. Akurat w dostępnym mi warsztacie wymagał tego słabawy napęd wyważarki. Jak przewidzieć nie trudno przednimi kołami można kręcić bez większych oporów. Tylne kręcą się razem z wałem, czyli ze znacznie większym oporem, na tyle dużym, że wyważarka nie była w stanie pokręcić kółkami. Kicha i koniec zabawy, albo wyważać wszystkie albo zostawić jak jest :mad: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się