Jump to content

Mechanizm różnicowy w skrzyni biegów


poit1

Recommended Posts

Witam serdecznie wszystkich.

Jestem posiadaczem legasia 97 z silnikiem 2.0.

Ostatnio usłyszałem dziwne odgłosy ze strony skrzyni i po skonsultowaniu z mechanikiem uzyskałem odpowiedź, że najprawdopodobniej pada mechanizm różnicowy w skrzyni. Raczej nie zrobiło to na mnie wrażenia do momentu jak usłyszałem cenę - części z robocizną około 3 000 zł.

Jak już się ściąga skrzynię to wypadałoby też sprzęgło zrobić, czy całość naprawy leci na wysokość ok. 4 500 zł. Jak na mojego wiekowego autka to połowa wartości auta.

Proszę o poradę czy ten mechanizm różnicowy jest sens wymieniać czy nie lepiej wrzucić jakąś skrzynie z innego autka? Czy te same modele mają identyczne skrzynie i nie będzie problemów z działaniem czy rodzai skrzyń do danego modelu jest np. 15??

 

Pozdrawiam Robert

Link to comment
Share on other sites

Wiele skrzyń nie ma.

Musisz pamiętać, że z tył masz dyfer i musi się zgadzać z przodem.

Na skrzyni masz jej numer, i albo szukasz takiej samej, albo z takim samym przełożeniem głównym, albo komplet z dyfrem.

Link to comment
Share on other sites

A może napiszesz jakie są te dziwne odgłosy?? Kiedy występują - bo podejrzewam że ma to wielu z nas. :cool:

 

Dźwięk taki jakby wszystkie przeguby trzaskały, przy czym osłony przegubów są ok. Z coraz dłuższą jazdą jest coraz głośniej. Nie ma różnicy czy kręcę kierownicą w lewą czy w prawą stronę. Co ciekawe po kilku kilometrach przy jeździe na wprost zaczyna kierownicą szarpać w lewo.

 

aflinta, Dzięki zapytam Marka, bo i tak u niego wszystko naprawiam.

Link to comment
Share on other sites

poit1, takie głupie pytanie, bez obrazy: masz cztery jednakowe koła?

 

Hmmm, nie spodziewałem się takiego pytania :wink:

Tak mam jednakowe koła, ba nawet wyważone :wink:

To szarpanie to nie jest ciągłe, tylko kiedy puszczam gaz. Szarpie w rytm dziwnego dźwięku ze skrzyni.

Link to comment
Share on other sites

poit1, takie głupie pytanie, bez obrazy: masz cztery jednakowe koła?

 

Hmmm, nie spodziewałem się takiego pytania :wink:

Tak mam jednakowe koła, ba nawet wyważone :wink:

To szarpanie to nie jest ciągłe, tylko kiedy puszczam gaz. Szarpie w rytm dziwnego dźwięku ze skrzyni.

 

No to dzwoń do Marka.... Załóż napęd Aflinty.... Problem powinien zniknąć.

Link to comment
Share on other sites

Witam,

 

wczoraj w moim legasiu zauważyłem podobny problem. Auto jest jedank nowe i dość niewielki przebieg bo 10 tyś.km i jest użytkowane głównie na długich trasach po kraju. Przy zwalnianiu na 2 oraz 3 biegu (niskie obroty silnika) pojawia się dziwny hałas (buczenie) z okolic tunela, na wysokości sktzyni biegów (tak myślę). Odgłoś jest jescze bardziej zauważalny na wstecznym. Uczycie jest takie, jakby wał napędowy o coś ocierał na najniższych obrotach. Sprawa bardzo podobna do wątku

http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=128985

Czy któryś z kolegów spotkał się z podobnym problemem w Legacy, po niewielkim przebiegu?

Jutro wybieram się do ASO.

 

Pozdro!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Witam, no i po naprawie :grin:

Okazało się, że był to tylko, albo aż przegub. Tylko żeby to stwierdzić serwis musiał zdemontować mechanizm różnicowy i włożyć go ponownie. Fajna zabawa, która kosztowała mnie dodatkowo 500 zł :evil:

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...