Skocz do zawartości

Mechanizm różnicowy w skrzyni biegów


poit1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie wszystkich.

Jestem posiadaczem legasia 97 z silnikiem 2.0.

Ostatnio usłyszałem dziwne odgłosy ze strony skrzyni i po skonsultowaniu z mechanikiem uzyskałem odpowiedź, że najprawdopodobniej pada mechanizm różnicowy w skrzyni. Raczej nie zrobiło to na mnie wrażenia do momentu jak usłyszałem cenę - części z robocizną około 3 000 zł.

Jak już się ściąga skrzynię to wypadałoby też sprzęgło zrobić, czy całość naprawy leci na wysokość ok. 4 500 zł. Jak na mojego wiekowego autka to połowa wartości auta.

Proszę o poradę czy ten mechanizm różnicowy jest sens wymieniać czy nie lepiej wrzucić jakąś skrzynie z innego autka? Czy te same modele mają identyczne skrzynie i nie będzie problemów z działaniem czy rodzai skrzyń do danego modelu jest np. 15??

 

Pozdrawiam Robert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może napiszesz jakie są te dziwne odgłosy?? Kiedy występują - bo podejrzewam że ma to wielu z nas. :cool:

 

Dźwięk taki jakby wszystkie przeguby trzaskały, przy czym osłony przegubów są ok. Z coraz dłuższą jazdą jest coraz głośniej. Nie ma różnicy czy kręcę kierownicą w lewą czy w prawą stronę. Co ciekawe po kilku kilometrach przy jeździe na wprost zaczyna kierownicą szarpać w lewo.

 

aflinta, Dzięki zapytam Marka, bo i tak u niego wszystko naprawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poit1, takie głupie pytanie, bez obrazy: masz cztery jednakowe koła?

 

Hmmm, nie spodziewałem się takiego pytania :wink:

Tak mam jednakowe koła, ba nawet wyważone :wink:

To szarpanie to nie jest ciągłe, tylko kiedy puszczam gaz. Szarpie w rytm dziwnego dźwięku ze skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poit1, takie głupie pytanie, bez obrazy: masz cztery jednakowe koła?

 

Hmmm, nie spodziewałem się takiego pytania :wink:

Tak mam jednakowe koła, ba nawet wyważone :wink:

To szarpanie to nie jest ciągłe, tylko kiedy puszczam gaz. Szarpie w rytm dziwnego dźwięku ze skrzyni.

 

No to dzwoń do Marka.... Załóż napęd Aflinty.... Problem powinien zniknąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

wczoraj w moim legasiu zauważyłem podobny problem. Auto jest jedank nowe i dość niewielki przebieg bo 10 tyś.km i jest użytkowane głównie na długich trasach po kraju. Przy zwalnianiu na 2 oraz 3 biegu (niskie obroty silnika) pojawia się dziwny hałas (buczenie) z okolic tunela, na wysokości sktzyni biegów (tak myślę). Odgłoś jest jescze bardziej zauważalny na wstecznym. Uczycie jest takie, jakby wał napędowy o coś ocierał na najniższych obrotach. Sprawa bardzo podobna do wątku

http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=128985

Czy któryś z kolegów spotkał się z podobnym problemem w Legacy, po niewielkim przebiegu?

Jutro wybieram się do ASO.

 

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, no i po naprawie :grin:

Okazało się, że był to tylko, albo aż przegub. Tylko żeby to stwierdzić serwis musiał zdemontować mechanizm różnicowy i włożyć go ponownie. Fajna zabawa, która kosztowała mnie dodatkowo 500 zł :evil:

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...