Jump to content

Legacy 98 2.5 4CAM -SILNIK-plusy i minusy


SLEPSON
 Share

Recommended Posts

Po powitaniach w odpowiednim dziale czas na pierwsze pytanie.

Prawdopodobnie na dniach stanę się właścicielem modelu opisanego w temacie (i pod moim nickiem).

Po przeczytaniu FAQ i innych postów dalej nie mam 100% jasności co do samego silnika i tego oznaczenia "4CAM". Mi się wydaje, że to chodzi o 4 zawory na cylinder, tak jak to jest pokazane na 3 schemacie tutaj .

Z drugiej strony dowiaduję się że 4CAM oznacza 4 wałki rozrządu.... :?:

To jak to w końcu z tym jest? Jeśli chodzi o sam silnik to wynika że to jest DOHC EJ25 ... Fajnie tylko w spisie silników Subaru w Wikipedii ,owszem jest podział tych silników, ale dokładniejszy podział wskazuje że jest to EJ25D używany w: "Impreza 98, Legacy/Outback 96~99,Forester 98" i ma 165 kuni a dlaczego nie 150 jak w rzeczywistości ?

A skoro jesteśmy przy tym silniku, to mam jeszcze do Was prośbę o ewentualne przestrogi .... no i poza nimi trochę słów otuchy, jeśli takie moga być :oops:

1. Wiem, że największą wadą jest wywalanie uszczelki spod głowicy, ale czy to nie dotyczy raczej uturbionych wersji?

2. Jak już wyjaśni się kwestia z wywalaniem uszczelki to czy to jest jedna uszczelka spod głowicy czy KILKA uszczelek spod GŁOWIC? (bo i takie sformułowanie w tej kwestii widziałem)

3. Samochód sprowadzony został na zamówienie przez osobę sprowadzającą auta ze Szwajcarii (głównie Subaru) zajmującą się tym zawodowo od lat więc na chwilę obecną mam tylko informację, że auto jest bardzo zadbane, kupione bezpośr. od własciciela, sprawdzone pod względem mechanicznym, ma aktualny przegląd MFK i udokumentowane (w CH a nie PL) ok 175 tys. km. Facet już licytował to auto nim się poznaliśmy, bo ponoc "prerełka" pomimo rocznika.. Domyślam się że kilka osób z forum też kupowało auta u tego pana - jakieś opinie?

 

Będę wdzięczny za pomoc, bo może brnę w jakąś głupotę... choć po Subaru bym się tego nie spodziewał. Zauważyłem ( również w przypadku innych dobrych marek) że większość osób, które narzekają na dany samochód a przez to na całą markę/model okazuje się być nabywcami aut po "super okazyjnej" cenie albo kupują "konie trojańskie" bez jakiejkolwiek konsultacji z mechanikiem. Potem stają się ciałem opiniotwórczym zniechęcającym ludzi do kupna dobrego samochodu.... i zalecenia kończą się na oplu albo fiacie uno, bo tani... tanie częsci, mało pali itd....Co o tym myślita?

Link to comment
Share on other sites

"4CAM" oznacza 4 walki rozrzadu. Silnik ten mial problemy z wydmuchiwaniem uszczelki pod glowica. Dostepne sa w serwisach zmodyfikowane uszczelki, ktore likwiduja ten problem. Jesli auto jest zadbane warto wziac. Acha, Legacy 2,5 GX automat mial zawieszenie pneumatyczne, ktorego trwalosc to ok. 10 lat, naprawa jest dosc kosztowna.

Link to comment
Share on other sites

"4CAM" oznacza 4 walki rozrzadu. Silnik ten mial problemy z wydmuchiwaniem uszczelki pod glowica. Dostepne sa w serwisach zmodyfikowane uszczelki, ktore likwiduja ten problem. Jesli auto jest zadbane warto wziac. Acha, Legacy 2,5 GX automat mial zawieszenie pneumatyczne, ktorego trwalosc to ok. 10 lat, naprawa jest dosc kosztowna.

 

Dzięki za info.

Czy liczba wałków rozrządu ma istotny wpływ zwiększenie kosztów napraw związanych z serwisem rozrządu?

Co do uszczelek to miło słyszeć że są poprawione. Wogóle to chyba mało spotykany model samochodu i silnika i prawie nic o nim nie można znaleźć w sieci poza właśnie starymi informacjami.

Co do pneumatycznego zawieszenia to wiem czym to grozi :cry: . Zwracałem szczególną uwagę (osobie sprowadzającej) na sprawdzenie stanu zawieszenia. Zgodnie z poradami z Forum: jak mi padnie to oddaję auto do warsztatu na wymianę zawieszenia na standardowe, ale przedtem sprawdzę czy nie wystarczy reanimować sparciałych uszczelnień w amorkach, bo i o tym było pisane.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...