Skocz do zawartości

Skrzynia w GT, problem


k1robot

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jezdziłem sobie normalnie w którys dzień i wszystko było ok, następnego dnia jade do roboty i przy zmianie na dwójke zgrzyt jakby sychronizatorów nie było i czasem na jedynke jak daje tez zgrzytnie. Mam pytanie czy to koniec skrzyni , a moze cos ze sprzęgłem(było wymieniane 4 miesiące temu), a moze cos innego?? pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jezdziłem sobie normalnie w którys dzień i wszystko było ok, następnego dnia jade do roboty i przy zmianie na dwójke zgrzyt jakby sychronizatorów nie było i czasem na jedynke jak daje tez zgrzytnie. Mam pytanie czy to koniec skrzyni , a moze cos ze sprzęgłem(było wymieniane 4 miesiące temu), a moze cos innego?? pozdrawiam

Jeżeli to wystepuje sporadycznie , to trzeba zaczac od wym. oleju ( shell sl ) i zobaczyc co bedzie...to najtanszy sposób. Jezeli to nie pomoze to naprawa :idea: (nie powinna przekroczyc 2000zł ) o ile wszystkie biegi wchodzą...Moze nie do końca wysprzęglasz , mnie sie czasem tak zdarza...jak mysle o czym innym :wink:

AK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączając się pod temat - co może być przyczyną następującego problemu w skrzynce w GT00 :

 

- problem z włożeniem wstecznego (czasem trzeba powahlować 1/wsteczny, powysprzęglać kilka razy, żeby w końcu wszedł),

 

- wyskakująca (czasami) na luz gałka na 5 biegu, przy obrotach ok. 4 tys. i wyższych, po puszczeniu pedału gazu.

 

(i ile to może kosztować ;) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyskakująca (czasami) na luz gałka na 5 biegu, przy obrotach ok. 4 tys. i wyższych, po puszczeniu pedału gazu.

Ja bym sprawdzil poduszki pod skrzynią i całe mocowanie silnika :idea: 4000 tys obr na 5 biegu :?: :shock:

po puszczeniu pedału gazu.

moze za nerwowo puszczasz gaz.. :mrgreen:

AK

ps.wym. oleju na właściwy ( shell sl ) mało kosztuje a daje czasem świetne rezultaty....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyskakująca (czasami) na luz gałka na 5 biegu, przy obrotach ok. 4 tys. i wyższych, po puszczeniu pedału gazu.

Ja bym sprawdzil poduszki pod skrzynią i całe mocowanie silnika :idea:4 tys obr na 5 biegu :?: :shock:

 

Za mało obrotów, czy za dużo :?:

 

po puszczeniu pedału gazu.

moze za nerwowo puszczasz gaz.. :mrgreen:

AK

ps.wym. oleju na właściwy ( shell sl ) mało kosztuje a daje czasem świetne rezultaty....

 

Czy nerwowo puszczam gaz - no czasami po prostu szybko zdejmuję nogę z gazu, wtedy gała się cofa i wypada... na luz... czasami... na 5-biegu.

 

Shell jest jedynym właściwym olejem ? mam już zakupiony i zamierzam zalać Motul 300 Gear 75W90, usługa oczywiście w ASO :) Ciekawy jestem Pańskiej opinii, panie Andrzeju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popieram Andrzeja K., trzeba zacząć od oleju, najtaniej, a co do montowania skrzyni od ssaka, nadaje się ona moim zdaniem najwyżej jako dość kontrowersyjna ozdoba w nowobogackim salonie....po pierwsze - sposób wysprzęglania....dopiero po 2000r ssaki mają hydraulikę, a wcześniej linkę, i to nie pasi do GT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na 5-biegu

 

Tomku, tak objawia się zużyty/niesprawny zatrzask wodzików w skrzyni, jest to następstwo przebiegu i również konsekwencja upalania, można tak jeździć, ale trzeba uważać, delikatnie, żeby nie wyrzucało biegu, bo każde wyrzucenie to strzał młotkiem po zębach.... :lol: i skraca żywot skrzynki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamontować się pewnie da ale wytrzyma jeden dzień
ja ją chce na zime założyc zeby miec krótsze biegi, mysle ze zime wytrzyma

 

nawet jakbyś się na to zdecydował, to pamiętaj że tylko w komplecie z dyfrem, albo sprawdź przełożenie czy się nie różnią, bo jak tak, dojedziesz tylko do bramy warsztatu.... :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na 5-biegu

 

Tomku, tak objawia się zużyty/niesprawny zatrzask wodzików w skrzyni, jest to następstwo przebiegu i również konsekwencja upalania, można tak jeździć, ale trzeba uważać, delikatnie, żeby nie wyrzucało biegu, bo każde wyrzucenie to strzał młotkiem po zębach.... :lol: i skraca żywot skrzynki

 

Oleje wymieniam "za chwilę", zobaczymy... tak czy inaczej chciałbym to w końcu kiedyś naprawić ;)

"efekt upalania" ... na 5 biegu? :shock:

 

Również dzięki za info :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdejmuję nogę z gazu, wtedy gała się cofa i wypada... na luz...

No to jest jakaś szansa , że to poduszka skrzyni . lub może to mocowanie silnika pod interkulerem :?:

Shell jest jedynym właściwym olejem ? mam już zakupiony i zamierzam zalać Motul 300 Gear 75W90, usługa oczywiście w ASO

Shell sl to chyba jedyny zalecany oficjalnie przez Subaru ( mineralny co ciekawe :idea: ) i daje efekty . Motula nigdy nie testowałem wiec nie wiem....Jedno co mogę powiedzieć to jezeli olej jest nie ok. to zaczyna zgrzytać przy zmianie z z 1 na 2- kę :mrgreen: ( powaznie ) koszt shella sl to chyba 50zł brutto litr.

AK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdejmuję nogę z gazu, wtedy gała się cofa i wypada... na luz...

No to jest jakaś szansa , że to poduszka skrzyni . lub może to mocowanie silnika pod interkulerem :?:

 

Słyszałem już opinię podobną do tej emotorsport'a, dzięki za sugestię poduszki skrzyni lub silnika (takie coś miałem w innym aucie [nie-subaru]... i gała też się cofała...)

 

Shell jest jedynym właściwym olejem ? mam już zakupiony i zamierzam zalać Motul 300 Gear 75W90, usługa oczywiście w ASO

Shell sl to chyba jedyny zalecany oficjalnie przez Subaru ( mineralny co ciekawe :idea: ) i daje efekty . Motula nigdy nie testowałem wiec nie wiem....Jedno co mogę powiedzieć to jezeli olej jest nie ok. to zaczyna zgrzytać przy zmianie z z 1 na 2- kę :mrgreen: ( powaznie ) koszt shella sl to chyba 50zł brutto litr.

AK

 

U mnie póki co nic nie zgrzyta, a 1, 2 i 3 wchodzą lekko, 4 jakby nie zawsze mogę "wtrafić" :D ale delikatnie daje się włożyć.

 

Wymienię na motula, zapłaciłem za niego 32 zł za litr, w 20 litrowej beczce :mrgreen: ciekawe czy to podróba :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam w tym temacie raz jeszcze.

Chciałem szanownych fachowców zapytać się czy warto kupić do GT:

http://www.allegro.pl/item732359223_sub ... iegow.html

Skrzynia WRX STI z 98r. Czy to się włoży bez problemu? I jak to się ma do

zwykłej skrzyni GT pod względem jazdy i wytrzymałości?

Z góry serdecznie dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...