inzynier_mamon Posted June 2, 2009 Share Posted June 2, 2009 Cześć Proszę o pomoc i wyjaśnienie jak to działa. Chodzi mi o sprawy związane z układem zapłonowym i katem zapłonu. Uruchamiam silnik po nocnym postoju. Silnik jest zimny. W tym momencie o tym, jaka jest jego temperatura informowany zostaje komputer i daje bogatszą mieszankę. Czy tylko to, czy dodatkowo zmieniany jest kąt zapłonu ( jest przyspieszany/opóźniony)???? Jadę dalej. Silnik się nagrzał. Wówczas zmieniana jest mieszanka na uboższą. Czy wówczas zmienia się kąt zaplonu??? Co jest za to odpowiedzialne? Czy mozliwe jest, aby element ten był uszkodzony tak, że po rozgrzaniu silnika, gdy mieszanka jest uboższa, zapłon był np zbyt wczesny? Pytam o to, bo mam kłopot z zapłonem. Znaczy nie ja, a silnik :cool: Czy i jak mozna to regulować?? Może ktos poleci jakiś punkt usługowy, w którym mozna takie rzeczy sprawdzić. Proszę o wiadomość (PW) Dziękuję za pomoc i wyjasnienia Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Legacy96 Posted June 2, 2009 Share Posted June 2, 2009 Wyprzedzenie zaplonu ustala ECU na podstawie map zapisanych w pamieci. Pod uwage brana jest temperatura silnika, przeplyw powietrza, stopien otwarcia przepustnicy, naturalnie polozenie walu korbowego i walka rozrzadu i spalanie stukowe. Samodzielnie lub w warszatcie mozna jedynie sprawdzic wyprzedzenie zaplonu. Ustawic sie nie da. Link to comment Share on other sites More sharing options...
inzynier_mamon Posted June 3, 2009 Author Share Posted June 3, 2009 Dziękuje za odpowiedź. Tak myślałem, że to będzie od Ciebie :grin: Ale do tematu. Jadę do warsztatu i mówią mi, że jest zły kąt. Co dalej z takim przypadkiem? Zmiana map? Zmiana ECU? Czy szukanie przyczyn, tylko co może nimi być ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Legacy96 Posted June 3, 2009 Share Posted June 3, 2009 Zmiana map to tuning ECU, mozna tak zrobic, ale na fabrycznych mapach silnik powinien chodzic normalnie. Stawialbym na problem z czujnikiem polozenia walu lub walka rozrzadu, zdarza sie ze jest zabrudzony. A jesli czujniki sa dobre, to zastanow sie czy problem nie pojawil sie wraz z wymiana paska rozrzadu lub innymi pracami przy rozrzadzie, wielu mechanikow zle ustawia rozrzad. Przesuniecie o jeden zab na walku powoduje takie problemy jak u Ciebie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
inzynier_mamon Posted June 3, 2009 Author Share Posted June 3, 2009 Nie, ten problem pojawil się przed wymianą rozrządu i pomimo jego wymiany jest nadal. No chyba, że cos wcześniej przeskoczyło samo z siebie i potem tak zostało bo przy wymianie rozrządu nikt tego nie sprawdził :roll: Mówisz - czujniki wałków i ze mogą byc zabrudzone? To się samemu da sprawdzić i oczyścić, czy bez warszatatu nie obędzie się ? A zmieniać map nie chcę. Kiedyś o tym rozmawiałem w warszatacie zajmującym się takimi rzeczami. Zyskał bym tak może w porywach z 10 koni , w zamian za co musiałbym bawić się w częstsze przeglądy i inne tego typu rzeczy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Legacy96 Posted June 3, 2009 Share Posted June 3, 2009 Czujniki sa dostepne bez problemu z przodu silnika, przykrecone jedna sruba kazdy. Wystarczy wymontowac i wyczyscic dokladnie np. plynem do mycia hamulcow lub benzyna ekstrakcyjna. Swoja droga moze problem nie lezy w zaplonie ? Moze mieszanka staje sie zbyt uboga, lub swiece sa za gorace ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
inzynier_mamon Posted June 4, 2009 Author Share Posted June 4, 2009 Świece nie są problemem. Były już zmieniane na zimniejsze i prawidłowe i nic. A co do mieszanki - to nie wiem. A jak to wygląda, jeśli chodzi o jej zubożanie. Co tym steruje? Pewnie też ECU, ale na podstawie zaprogramowanych map, czy czegos innego ? Jeszcze pytanie - gdzie te czujniki znaleźc mozna, albo jak się one po angielsku nazywają, to sam poszukam w dokumentacji Link to comment Share on other sites More sharing options...
Legacy96 Posted June 4, 2009 Share Posted June 4, 2009 Camshaft Position Sensor i Crankshaft Position Sensor. Tak, skladem mieszanki steruje ECU na podstawie sygnalow z czujnikow i map wtrysku. Najwiekszy wplyw na sklad ma sygnal z sondy lambda, nastepnie przeplywomierz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
inzynier_mamon Posted June 4, 2009 Author Share Posted June 4, 2009 No to po kolei. Najpierw czyszczenie czujników, potem sprawdzenie rozrządu, potem sonda Nie wiem, kiedy będę miał tyle czasu, ale jak już to zrobię, to opiszę, co i jak Z tą sondą też mi się podoba. Zanim zaczęły się kłopoty z zapłonem miałem demontowaną część wydechu i jak się nie mylę wówczas byla ta sonda rozłączana. Może coś tam nie styka :roll: Błędów nie ma żadnych, ale jak to już przestałem w to wierzyć Link to comment Share on other sites More sharing options...
Legacy96 Posted June 5, 2009 Share Posted June 5, 2009 Wiec powodzenia Albo podjedz do mnie, sprawdzimy na poczekaniu. Aha, takie problemy ze skladem mieszanki moze tez sprawiac zawor EGR, czyszczenie to pare minut, wymiana jeszcze szybciej Link to comment Share on other sites More sharing options...
inzynier_mamon Posted June 5, 2009 Author Share Posted June 5, 2009 Jak to podjedź ???? Do Niemiec :shock: Na takie podjeżdżanie to ja niestety nie mogę poświęcić tyle czasu. A chętnie bym to zrobił z podziękowaniem za dotychczasową pomoc. :cool: A może będziesz na Plejadach??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now