Skocz do zawartości

Pytanie techniczne, ale nie dotyczące Subaru


zamer

Rekomendowane odpowiedzi

Na początku sorry ze zakladam taki temat ale strasznie mnie nurtuje kilka pytań. :oops:

 

Ostatnio trafiłem na tę oto aukcję :arrow: http://moto.allegro.pl/item612619057_sz ... ningu.html

 

"FIESTA ST 1.6 TDCI - DIESEL O MOCY 135 PS!!!

(FABRYCZNIE FIESTA ST 1.6 TDCI MA 90PS - CO WAŻNE WZROST MOCY UZYSKANO BEZ CHIPÓW I INNEJ INGERENCJI W ELEKTRONIKĘ KOMPUTERA - POPRZEDNI WŁAŚCICIEL - NIEMIEC ZAMONTOWAŁ W SERWISIE FORDA NAJWIĘKSZĄ TURBINĘ MOTORCRAFTA - UZYSKANO DZIĘKI TEMU MOC 135PS ORAZ CO WAŻNIEJSZE WGNIATAJĄCY W FOTEL MOMENT OBROTOWY 348Nm ) W ZAŁĄCZENIU NA JEDNEJ Z FOTEK ZAŁĄCZAM RAPORT Z HAMOWNI POTWIERDZAJĄCY OSIĄGI SAMOCHODU, CO WAŻNE - TO NIE JEST PEŁNY POTENCJAŁ ZAMONTOWANEJ TURBINY! ONA MOŻE WIĘCEJ! - FIRMA GECO CARS ZAOFEROWAŁA WYKORZYSTANIE PEŁNEJ MOCY ZAMONTOWANEJ TURBINY...MOŻNA WTEDY BEZPIECZNIE PODNIEŚĆ MOC AUTA DO PONAD 170 PS...."

 

No i w zwiazku z tym mam kilka pytań.

 

1. Czy założenie większej turbiny do tak małego diesla jak 1,6 bez innych zmian w silniku nie skróci zbytnio jego żywotności (w końcu ma już teraz 350 Nm)???

2. Jeżeli odpowiedź na 1. pytanie brzmi nie to czy do osiągnięcia napisanych 170PS wystarczy tylko modyfikacja elektroniki czy należy jeszcze coś powymieniac???

 

A pytam bo chodzi mi po głowie modyfikacja mojego dupowozu czyli Mondeo TDCi, a nie chce zadawac takich pytan na forach Forda bo tam są sami napaleńcy :mrgreen:

Szukam odpowiedzi na bardziej obiektywnym gruncie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze to jakaś ingerencja w elektronikę musiała być żeby chociaż odpowiednio wysterować ciśnienie doładowania nowej turbiny i odpowiednio do większej ilości powietrza dostarczanego do silnika zwiększyć także dawki paliwa.

Po drugie to nie sądzę żeby przy seryjnych 90KM wtryskiwacze miały odpowiedni zapas wydajności na obiecywane 170KM - gdzie pewnie leży kres możliwości zamontowanego turbo.

Po trzecie - jezeli chodzi o wytrzymałość i żywotność silnika to ciężko powiedzieć - Fordowskie, choć w sumie to bardziej PSA, 1.6 TDCI to nie jest jakaś szczególnie ulubiona jednostka tunerów i nie wiem czy ktoś w Polsce robił już tak mocne 1.6TDCI. Swoją drogą starsze VW 1.9TDI 130PD były niemal pancerne i znosiły na seryjnych gratach 200+, ale tu bym się tego nie spodziewał.

I po czwarte primo :razz: jeżeli chodzi o Mondeo TDCI to warto zrobić program u kogoś kto ma doświadczenie z tym tematem, bo Fordowskie sterowniki są trochę niewdzięczne w tym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki wielkie za odpowiedz.

 

Po drugie to nie sądzę żeby przy seryjnych 90KM wtryskiwacze miały odpowiedni zapas wydajności na obiecywane 170KM - gdzie pewnie leży kres możliwości zamontowanego turbo.

 

No właśnie też mi się tak wydawało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FABRYCZNIE FIESTA ST 1.6 TDCI MA 90PS

 

UZYSKANO DZIĘKI TEMU MOC 135PS ORAZ CO WAŻNIEJSZE WGNIATAJĄCY W FOTEL MOMENT OBROTOWY 348Nm

 

MOŻNA WTEDY BEZPIECZNIE PODNIEŚĆ MOC AUTA DO PONAD 170 PS....

 

czy należy jeszcze coś powymieniac???

 

No ja bym obstawiał sprzęgło... Co do reszty przeniesienia napędu to nie wiem - może i seria taki tuning zniesie, ale na fordach się nie znam i na jakości ("pancerności") podzespołów. To w końcu lekka ośka co by nie mówić i trochę inaczej to pracuje, niż w AWD. Przykładowo w Imprezie WRX lub WRX/STI po prawie dwukrotnym podniesieniu mocy lista części układu przeniesienia napędu, które nadawały by się do wymiany byłaby baaaaaaaaaaaaardzo długa. Powiedziałbym nieopłacalnie długa :lol: I to na przykład pomimo tego, że tuning samego silnika byłby cytuję "bezpieczny". Ale myślę naprawdę, że pomimo tego, że to lekka ośka, to przy lepszych oponach i dynamicznej jeździe sprzęgło seryjne by padło znacznie wcześniej.

 

Drugim elementem nadającym się zapewne do wymiany, albo co najmniej do porządnej poprawy, byłyby hamulce. Moim zdaniem do każdej modyfikacji trzeba podchodzić z głową, bo co z tego, że auto będzie dobrze przyspieszało??!!

 

W mojej subiektywnej opinii w następnej kolejności zawias, bo co to za radość hamować przed każdym zakrętem i nie móc w pełni wykorzystać potencjału silnika i hamulców??? Jak już o tym mówimy, to za tym idą opony - dobre opony!!! No i w tym momencie to wszystko niestety już wychodzi drogo...

 

Zależy jeszcze, do czego ma to auto służyć. No ale jak ktoś chce mieć w Fiestce 170KM, to chyba wiem do czego :twisted:

 

nie chce zadawac takich pytan na forach Forda bo tam są sami napaleńcy :mrgreen:

Szukam odpowiedzi na bardziej obiektywnym gruncie.

 

Oj... no to akurat nie wiem, jak skomentować w kontekście tego, jakich tutaj mógłbyś zaleźć napaleńców. Ale spoko - jest tu też kilku normalnych i kilku obiektywnych...

 

 

 

 

 

...którzy mają zakaz pisania :mrgreen:

 

Żarcik. Żarcik, kolego. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie pytanie- ile gazu powinien palic szpachelwagenowy silniczek 1.8 ABS 90ps? w chwilii obecnej w miescie z 33l zbiornika robie ~190km, a nie cisne go jakos specjalnie....

 

czyli wychodzi Ci 16l/100 km co moim zdaniem miesci sie chyba w normie, bo te silniki sa paliwozerne

moj kolega mial takiego passata i mowil ze mu 14l/100km palil; pamietal ze mowil ze nie mozna go trzymac na bardzo niskich obrotach bo to zwieksza zuzycie gazu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...