AMI Opublikowano 26 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2009 Taka mnie dzis naszla watpliwosc przedremapowa - czy zewnetrzny boost kontroler jest tak naprawde potrzebny w dobrze zmapowanym samochodzie? Czy nie lepiej zostawic kontrole ecu z np. 3portowym solenoidem? Oczywiscie mam swiadomosc - o czym sam pare razy pisalem - ze ebc uratowac moze przed przeladowaniem. Ale czy to jedyna tak naprawde zaleta? Powiedzmy, ze mowimy o prostszych raczej rozwiazaniach - nie zaglebiajac sie w bardziej zaawansowane ebc z kompensacja doladowania dla biegow/obrotow itp. Czy kontrola doladowania w klasyku z 1999r jest sensowna? Czy moze jednak faktycznie na tyle biedna, ze lepiej w aftermarket pojsc? Z drugiej strony pozbawiamy ecu samochodu jakiejkolwiek kontroli nad doladowaniem, wiec w razie jakiejs kryzysowej sytuacji jak mniemam nie ecu nie ma zadnej mozliwosci reakcji. (no ale powiedzmy, ze zakladamy, ze mapper przygotowuje samochod z glowa, takze w zakresie doladowania). Kolejna sprawa - czy jest tak naprawde jakis glebszy sens trzymania dwoch map doladowania przy dobrze zrobionym remapie? (pomijam sytuacje typu: mamy sobie jedno doladowanie dla siebie, a dlugie dla mamy/zony/kochanki/mechanika itp. - zeby sie nie rozbijali ) Czy w przypadku slabszego paliwa (nizsza liczba oktanowa) obnizenie doladowania zewnetrznym ebc jest w stanie zabezpieczyc nas przed czymkolwiek? Mnie sie cos wydaje, ze nie bardzo, ale ja praktykiem nie jestem i byc moze cos w swoich przemysleniach gubie? Mowiac krotko - nie wiem, czy przed remapem (chyba jednak w koncu ecutek) trzymac sie swojego prostego hks'a evc 4 czy wywalic i wpiac sie 3portowym solenoidem zostawiajac wszystko ecu. A teraz chwila debilnego tlumaczenia sie - probowalem cos szukajka znalezc z wczesniejszych dyskusji, ale niestety... nie czarujmy sie... forumowa szukajka ciezko ostatnio jakos cokolwiek znalezc... Pozdrawiam juz tylko, bo sie naprodukowalem ze swoimi watpliwosciami az nadto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KASIAiMIŚ Opublikowano 26 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2009 ja tam sie nie znam ale jak dla mnie w tym wypadku EBC jest delikatnie mówiąc niepotrzebny, ja generalnie jedyne zastosowanie dla EBC widze jak dokładamy turbo do wolnegossaka albo podkręcamy samochód świnką - co w tych kręgach jest nie do przyjęcia tak samo nie kumam 2 map i nigdy tego nie będe kumał. skoro jest program zrobiony dobrze, optymalnie, super itd to po co 2 mapa?? przecież pedał gazu nie działa 0-1 ?? tylko nie mówcie, żeby na 1 start ze świateł mieć więcej mocy, bo tego to już nie kumam na maxa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 27 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2009 ja wywalilem EBC w momencie zalozenia APFC - bedzie 3port + 4 mapy doladowania w APFC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 27 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2009 Adamus - ale jak sie domyslam to masz ten PowerFC sprzezony z boostcontrolerem takze Apexi? Czy w ogole tylko PowerFC? Bo cos tam gdzies mi sie obilo o oko, ze PowerFC za szczegolnej kontroli doladowania to nie ma. Ale moze tylko jakies takie zakrzywienie mi sie trafilo czasoprzestrzeni i tresci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 27 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2009 Adamus - ale jak sie domyslam to masz ten PowerFC sprzezony z boostcontrolerem takze Apexi? Czy w ogole tylko PowerFC?Bo cos tam gdzies mi sie obilo o oko, ze PowerFC za szczegolnej kontroli doladowania to nie ma. Ale moze tylko jakies takie zakrzywienie mi sie trafilo czasoprzestrzeni i tresci mam PFC bez boostcontrolera - wg GreenMonstera spoko ogarnia doladowanie na 4 mapach nie trzeba dodatkowego EBC 5 razy sie upewnialem zanim sprzedalem HKSa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 27 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2009 no to spoko - ten twoj (i moj tak samo) hks zreszta raczej prosty jest. Apexi AVC-R to troche inna bajka - i chyba wlasnie nawet jakos specjalnie mozna PowerFC z nim ozenic dla jakichs tam efektow - ale to juz trzebaby specow pytac. No nic - pogadam jeszcze z Bobem - ale czuje, ze znam odpowiedz - 3port boost solenoid. Za 2 tygodnie sie sprawa wyjasni o ile nic wczesniej nie wybuchnie - w weekend koncze skladac nowy setup w garazu Sasiedzi juz przywykli do ogladania wieczor w wieczor dwoch baranow pod samochodem na kobylkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się