Skocz do zawartości

17" do forestera


wojtek_gtx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

Mam u siebie w forku ORI alu felgi troszkę na wyższym profilu opony (215/65/16) - chciał bym zainstalować felgi 17" na lato z przelicznika wychodzi mi że opony muszę zapodać 225/55/17 lub 215/60/17 ale jakie felgi (od czego) . Bardzo podobają mi się od imprezy ale nie wiem jak z ET jakie najlepsze żeby nie była schowana do środka lub żeby nie wychodziła za bardzo .

Poproszę o jakieś propozycje co macie u siebie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 97
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Forysie 06 wychodziły na 17 :wink:

7x17 ET48 + 215/55-R17

 

generalnie pasuja dowolne oryginalne 5x100 R-17 felgi od innych Subarakow, choc akurat te od Imprezy (np. od WRX) beda troche bardziej schowane w nadkolach

 

moj faworyt do Forka to 5-ramienne R-17 fele od OBK (ponoc wchodza nawet na zacisk 4-tloczkowy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wojtek_gtx,

nie wiem jak eksploatowany będzie Twój Foreś ale rozważ, w miejsce "balonowych" indeksów -55, -60, oponki 215/45/17. Gwarantuję, że smutny nie będziesz :mrgreen:

 

Jako, że posiadasz tak jak ja Forka S-turbo, to z ręką na sercu mogę Ci się przyznać, że ET35 też się przyzwoicie sprawuje a plusem jest ilość miejsca na dowolnie "ogromny" zacisk.

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czemu, ale dużo aftermaketowych katalogów podaje dla Forka ET35. Mi też sie wydaje, że z takim ET prezentuje się lepiej (...)

w przypadku szerszych felg (7.5-8 cali) ET35 jest ok, natomiast w przypadku OEM felg (6.5 albo 7 cali) imho lepiej pozostac przy typowo Subarowskim ET, tj. 45-55... ale ja sie nie znam :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wlasnie stoję przed wyborem opon na lato, mowicie ze lepiej kupic odrazu felgi 17 ?? A czy na profilu 45 nie bedzie tak ze bede musial kazda dziurke wymijac a jak sie nie uda to beda klopociki ? Narazie mam 60 i kilka razy w jakastam dziure wjechalem, chyba nic sie nie stalo . Przy profilu 45 juz chyba bedziet problem, co ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...z ręką na sercu mogę Ci się przyznać, że ET35 też się przyzwoicie sprawuje...

 

Nie wiem jakie Ty masz doświadczenia, ja miałem do zeszłego sezonu 225/55/R17 na felgach z ET35 i muszę powiedzieć że jazda po koleinach była dość uciążliwa :neutral:

Na ten sezon zakupiłem felgi od WRX i opony (nadal plan) 215/55/R17, w nadziei że problem zniknie :roll: Swoją drogą, to chciałbym zrozumieć mechanizm działający podczas takiego szarpania w koleinach i dlaczego kilka milimetrów w rozstawie kół robi taką różnicę :?:

 

I jeszcze jedna związana z powyższym, dygresja :idea:

Jeśli na źle dobranym rozmiarze szarpie samochodem na koleinach, to oznacza że idą większe naprężenia na wszelakie łączniki w zawieszeniu, przez co te zużywają się w szybszym tempie. Takie mnie przemyślenie naszło :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojny,

nie wiem może się przyzwyczaiłem, może relatywnie mało jeżdzę w koleinach. Nie przeszkadza mi to. A drogi się trzyma, jak przyklejony. Szarpania nie stwierdziłem.

Co do naprężeń - włóż przyzwoity, pancerny łącznik Whiteline i zapomnij o problemie łączników.

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciał bym właśnie felgę od WRX ale oponę 225/55/17 lub 215/60/17 tylko czy nie będzie coś przycierało

Bo nie wiem czy dobrze rozumiem to ET ale czym większe tym felga bardziej do zewnątrz ??

Powiedzmy ET 55 będzie bardziej na zewnątrz a ET35 będzie bardziej schowana ??

i czy Et jest liczone w mm ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo nie wiem czy dobrze rozumiem to ET ale czym większe tym felga bardziej do zewnątrz ??

 

Nie,

- im ET większe tym felga bardziej wewnątrz ,

- im ET mniejsze tym fela bardziej na zewnątrz .

 

Xbike, gdzieś wrzucał fajny rysunek poglądowy.

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciał bym właśnie felgę od WRX ale oponę 225/55/17 lub 215/60/17 tylko czy nie będzie coś przycierało

w przypadku 225/55 bardzo mozliwe, ze bedzie przycieralo z tylu...

 

Bo nie wiem czy dobrze rozumiem to ET ale czym większe tym felga bardziej do zewnątrz ??

dokladnie naodwrot... przy tej samej szerokosci felgi, im WIEKSZE ET, tym bardziej felga schowana w nadkolu :wink:

 

czy Et jest liczone w mm ??

tak... ale samo ET niewiele nam mowi, jezeli nie znamy szerokosci felgi :idea:

rysunek by XBike :smile:

 

et3doqr7.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A cha to źle rozumiałem to bardziej by wypadało kupić ET 35 - chodzi mi też o to żeby te felgi nie pochowały się jak w starym polonezie

to zalezy od szerokosci felgi - ile razy mozna o tym samym :?: :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eduś nie mieszaj koledze w głowie. :mrgreen:

 

Zasadę generalne co do ET znasz.

 

Wiadomo, jak bardziej odsadzisz felgę (mała wartość ET) i włożysz szerszą felgę to będzie jeszcze bardzziej odstawało.

 

Pozdrawiam

Grzegorz

to wy mu nie mieszajcie w glowie :idea: :wink:

 

kolega wojtek_gtx kupi np. 7 calowe fele z ET35 (dedykowane do jakiegos VW) i potem bedzie narzekal, ze mu cos gdzies obciera, a przeciez koledzy z forum twierdzili, ze bedzie ok, bo przeciez katalog ATS tak podaje :razz: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...