Kical Opublikowano 16 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2008 Witam Mam dylemat w głowie Pacjent to forester 2.5 XT AT. seryjnie koło 211KM. Szybko zaczeło mocy brakować i teraz do was pytanie Biore pod uwage dwie opcje: 1. Kompletny wydech i remap, 2.Turbosprężarka od STI vf36 + wydech i remap. ( Kompletnie nie wiem ile w takim setupie mozna bezpiecznie dla tego silnika uzyskać ?) Ewentulanie jaka inna suszarka?? Z racjonalnego punktu widzenia co jest sensowniejsze polecenia?? Inne propozycje mile widziane Dzieki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati Opublikowano 16 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2008 VF36 to jest twinscroll, wiec do wymiany miałbyś jeszcze kolektor, miskę, uppipe, downpipe i kilka innych rzeczy. Osobiście w AT ograniczyłbym się do wydechu i remapu. Jeśli dłubać coś więcej to najpierw zamiana na manual. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 16 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2008 mati, a VF-39? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati Opublikowano 16 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2008 Przemeq, VF39 to turbo z STi US-Spec. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 16 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2008 Kical, sam, w starym rzęchu mam wymienioną turbinkę. Ale... : - mój Forek miał seryjenie jedyne 170 KM i 260 Nm , - turbina seryjna była stara i ładowała, jak Gołota z Lewisa, czyli krótko i bezsensu. Dlatego poszło kompleksowo, i turbina i wydech i remap. Po ostatnich modach szacuję Forka na około 260KM i 350Nm. I tak jak pisze Mati, czuje się, że skrzynia (a też mam legendarne 4EAT ;-) ) ledwo zipie. I pewnie dni jej są już policzone (i dobrze ). Sam wydech i remap da Ci około 30-40 KM a to już będzie ok. 250 KM. I tyle, moim zdaniem, bez zmiany skrzyni jest maksimum. Więcej o kolejne dziesiąt kucyków (a tak naprawdę niutków, bo to one są "zabójcze" dla elementów wykonawczych AT) wymaga koniecznie zmiany skrzyni na manualną (i to też nie na taką seryjną z GTeka ) . A jak skrzynia to może by i dyferki ruszyć....to jest proszę Pana nie kończąca się historio-histeria. I dobrze ! :cool: Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kical Opublikowano 16 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2008 Czyli ogólnie odradzacie A z czystej ciekawości jest jakieś turbo przy którym nie trzeba aż tylu rzeczy zmieniać co przy vf36? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kashmere Opublikowano 16 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2008 Kical, każde nie twin scroll Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kical Opublikowano 16 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2008 NUmerki, oznaczenia itp poprosze Dzieki wszystkim za odpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kashmere Opublikowano 16 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2008 nie wiem jaka jest seryjnie ale wymienię chociażby pięć: VF34, VF35, VF39, VF43, VF23 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 16 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2008 Na vf39 w przelocie sprawdzone, 330KM i 430NM manual. Moment rozwijany płynnie, wzrost w okolice 5500rpm. Zawiecha i hamulce wymagają równoczesnej modyfikacji, bo auto staje się niebezpieczne. Na oryginalnym turbo po zrobieniu wydechu można wycisnąć około 270KM i 400NM momentu od niskich obrotów ale w wąskim zakresie i przy dużym wysileniu sprężarki. Jak zniesie modyfikacje avtomat nie wiem. Pozdrawiam jako Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kical Opublikowano 17 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2008 No właśnie czy nikt nie praktykował wiekszej mocy w automacie?? NIe mam natury odkręcania auta na każdych światłach ale od czasu do czasu fajna sprawa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 17 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2008 No właśnie czy nikt nie praktykował wiekszej mocy w automacie??NIe mam natury odkręcania auta na każdych światłach ale od czasu do czasu fajna sprawa ktos kiedys pisal (chyba Kuba) ze ponoc Subarowskie 4-biegowe AT znacznie lepiej znosza "dodatkowe" KM i Nm niz Subarowskie 5-biegowe MT (nie z STi) i ze w USA jest sporo stjuningowanych AT WRX'ow, o! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 17 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2008 VF39 to turbo z STi US-Spec. Nie pytałem, skąd ono jest, a co myślisz o wstawieniu go . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati Opublikowano 17 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2008 Nie pytałem, skąd ono jest, a co myślisz o wstawieniu go . Do Forestera? Czy do któregoś z twoich złomów? :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kical Opublikowano 17 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2008 Zapewne do mojego złoma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 17 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2008 jest sporo stjuningowanych AT WRX'ow Taa, tylko elementy wykonawcze AT są również stjuningowane. Pozdrawiam Grzegorz PS. W Polsce mamy ledwo 2-3 firmy zajmujące się serwisem i naprawą AT seryjnych... 60 lat za Mudzynami :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się