Skocz do zawartości

Zmiana suszarki w Forku 2.5 XT us.


Kical

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam dylemat w głowie :)

Pacjent to forester 2.5 XT AT. seryjnie koło 211KM.

Szybko zaczeło mocy brakować i teraz do was pytanie :)

 

Biore pod uwage dwie opcje:

1. Kompletny wydech i remap,

2.Turbosprężarka od STI vf36 + wydech i remap. ( Kompletnie nie wiem ile w takim setupie mozna bezpiecznie dla tego silnika uzyskać ?)

Ewentulanie jaka inna suszarka??

 

Z racjonalnego punktu widzenia co jest sensowniejsze polecenia??

Inne propozycje mile widziane :)

 

Dzieki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VF36 to jest twinscroll, wiec do wymiany miałbyś jeszcze kolektor, miskę, uppipe, downpipe i kilka innych rzeczy.

 

Osobiście w AT ograniczyłbym się do wydechu i remapu. Jeśli dłubać coś więcej to najpierw zamiana na manual.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kical,

sam, w starym rzęchu mam wymienioną turbinkę. Ale... :

- mój Forek miał seryjenie jedyne 170 KM i 260 Nm ,

- turbina seryjna była stara i ładowała, jak Gołota z Lewisa, czyli krótko i bezsensu.

 

Dlatego poszło kompleksowo, i turbina i wydech i remap. Po ostatnich modach szacuję Forka na około 260KM i 350Nm. I tak jak pisze Mati, czuje się, że skrzynia (a też mam legendarne 4EAT ;-) ) ledwo zipie. I pewnie dni jej są już policzone (i dobrze :mrgreen: ).

 

Sam wydech i remap da Ci około 30-40 KM a to już będzie ok. 250 KM. I tyle, moim zdaniem, bez zmiany skrzyni jest maksimum. Więcej o kolejne dziesiąt kucyków (a tak naprawdę niutków, bo to one są "zabójcze" dla elementów wykonawczych AT) wymaga koniecznie zmiany skrzyni na manualną (i to też nie na taką seryjną z GTeka :mrgreen: ) . A jak skrzynia to może by i dyferki ruszyć....to jest proszę Pana nie kończąca się historio-histeria. I dobrze ! :cool:

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na vf39 w przelocie sprawdzone, 330KM i 430NM manual. Moment rozwijany płynnie, wzrost w okolice 5500rpm.

Zawiecha i hamulce wymagają równoczesnej modyfikacji, bo auto staje się niebezpieczne.

 

Na oryginalnym turbo po zrobieniu wydechu można wycisnąć około 270KM i 400NM momentu od niskich obrotów ale w wąskim zakresie i przy dużym wysileniu sprężarki.

 

Jak zniesie modyfikacje avtomat nie wiem.

 

Pozdrawiam

jako

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie czy nikt nie praktykował wiekszej mocy w automacie??

NIe mam natury odkręcania auta na każdych światłach ale od czasu do czasu fajna sprawa :)

ktos kiedys pisal (chyba Kuba) ze ponoc Subarowskie 4-biegowe AT znacznie lepiej znosza "dodatkowe" KM i Nm niz Subarowskie 5-biegowe MT (nie z STi) i ze w USA jest sporo stjuningowanych AT WRX'ow, o! :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...