Skocz do zawartości

Forester 2.5 XT wymiana tarcz i klocków: OEM czy coś innego


AdaSch

Rekomendowane odpowiedzi

cześć,

 

mam szybkie pytanie,

 

Zaraz mam przegląd na 75kkm i muszę wymienić seryjne tarcze i klocki na nowe, bo obecne są już zmasakrowane.

 

Bawić się w coś innego niż OEM subaru? Czy może nie ma sensu. Głownie mam na myśli skuteczność hamowania. Musi wszystko pasować bez przeróbek aby aso dało radę założyć

 

Pozdrawiam

 

p.s.

zmieniać będę tylko dla zimę, bo zimówki mam 16". Do letnich 17" kupiłem komplet hamulców brembo z sti

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmieniać będę tylko dla zimę, bo zimówki mam 16".

no to raczej ciężko Ci będzie coś znaleźć (EBC Brakes...?), choć moim zdaniem wszystko jest lepsze niż seria

Do letnich 17" kupiłem komplet hamulców brembo z sti

I bardzo słusznie.

 

Ogólnie polecam wymianę - mój na tym bardzo zyskał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. W WRX przy tarczach EBC Turbo Grooooove i tych czerwoncyh klocka EBC spaliłem klocki, ale płynu nie zagotowałem :twisted:

 

2. To stalowy oplot od razu niweluje gotowanie płynu? :P

 

3. Jak chcesz Foresterem jeździć w sposób, który mogłby doprowadzić do zagotowania płynu, to lepiej kupić samochód wyczynowy :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zimą zawsze jeżdze w góry i niejednokrotnie już w nissanie zdażało mi się dawac odpocząć hamulcom inaczej mne już by tu nie było. Po zmianie płynu na jakiś lepszy było o niebo lepiej. Niestety nie wiem co subarak ma zalane.

 

co do stajni subaru to mam na myśli przewody od innego subaru, żeby nie montowac jakiegoś zaminnika który się zaraz rozpadnie.

 

od jakiego modelu będą pasowac??

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zimą zawsze jeżdze w góry i niejednokrotnie już w nissanie zdażało mi się dawac odpocząć hamulcom inaczej mne już by tu nie było. Po zmianie płynu na jakiś lepszy było o niebo lepiej. Niestety nie wiem co subarak ma zalane.

 

co do stajni subaru to mam na myśli przewody od innego subaru, żeby nie montowac jakiegoś zaminnika który się zaraz rozpadnie.

 

od jakiego modelu będą pasowac??

 

pozdrawiam

 

Przewody beda pasowac od GT/WRX/STI , przewody nie maja na celu zniwelowanie gotowania płynu, tylko lepsze "czucie " hamulca

Zalej dobrym markowym płynem , pamietaj czym lepszy , tym częściej go musisz wymieniać , max co 6 miesiecy.

Jeśli musisz wymienić tarcze i klocki, to akurat forester turbo , ma nienajgorsze seryjne, oceń sam jeśli zestaw tarcz i klocków Cie wyniesie ponad 1000zł, to nie warto,i można w tych piniądzach coś lepszego założyc, jesli mniej to chyba tak, ale to zalezy od Twojej sytuacji finansowej :wink: :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. To stalowy oplot od razu niweluje gotowanie płynu? :P

Myślałem, że nie trzeba szczegółowo tłumaczyć Ci, po co wymienia się przewody hamulcowe na te w stalowym oplocie. :roll:

 

W WRX przy tarczach EBC Turbo Grooooove i tych czerwoncyh klocka EBC spaliłem klocki, ale płynu nie zagotowałem :twisted:

Wnioskuję, że jeździsz jak "kapelusz". :razz:

 

3. Jak chcesz Foresterem jeździć w sposób, który mogłby doprowadzić do zagotowania płynu, to lepiej kupić samochód wyczynowy :P

Mój forek jest wyczynowy :mrgreen:

 

[ Dodano: Pią Paź 31, 2008 3:03 pm ]

przewody nie maja na celu zniwelowanie gotowania płynu, tylko lepsze "czucie " hamulca

Chodziło mi o to, że bardzo gorący płyn powoduje rozszerzanie się zwykłych gumowych przewodów hamulcowych. :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki,

 

Operacja w aso wyniesie mnie grubo ponad 1k bo tarcze przód to minimu 550 pln plus tył plus komplet klocków. Myślałem juz o załezeniu tych brembo od sti ale, to wymaga kupienia opon zimowych a moje to w świetnym stanie michelin 16". W przyszłym roku kupię 18" na lato plus potenza ra50a a zimówki prawdopodobnie sprzedam i na 17" kupię micheliny. Jeszcze nie wiem dokładnie jak będze, czekam na tylne zwrotnice od sti i na wiosnę szukam kogoś profesjonalnego który sobie z tym wszyskim poradzi. Hamulce już kupiłem co mnie kosztowało nie mało i już jest za późno na rezygnacje, ma być profesjonalnie, nie mam zamiaru się rozwalić przez druciarstwo.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...