Jump to content

Check Engine dziwne zachowanie temperatury płynu i prędkości


EDDY
 Share

Recommended Posts

Znowu zaczeły sie cyrki mam tak ze na początku jazdy po około pieciu minutach wskaznik idzie bardzo wysoko i tak sie utrzymuje dopóki go nie pogonie ostro wtedy spada na normalne miejsce po srodku i jest git czyzby termostat?? bo czasem nawet po długeij jezdzie chłodnica jest zimna druga sprawa zapaliło sie Check Engine i predkościomierz skacze jak s tarych mercedesach :wink: i wentylatory zaczynają świrować :/ dzis po nocy i całym dniu postoju po przekręceniu kluczyka sie włonczył któryś :roll:

Link to comment
Share on other sites

Przy termostacie wskazówka nie idzie szybko, silnik musi się nagrzać do około 90 c i dopiero wtedy termostat sie otwiera, z tego co opisujesz to wskazówka idzie bardzo szybko. Zobacz jakie masz węże jeżeli termostat nie puszcza to któryś bedzie cały czas zimny. Może też być pompa wody ale chyba powinno ją wtedy słychać. Najgorsza wersja to uszczelka pod głowicą.

Link to comment
Share on other sites

ten dolny wąż jest zimny ale potem juz jak termo pusci to chłodnica robi sie ciepła i ten wąż tez problem w tym ze robi to jak sie mu podoba raz wolniej raz szybciej :???: a gdzie w legacy jest termostat?

Link to comment
Share on other sites

Cze,

Jeżeli się szybko grzeje, to może być termostat, choć jego typową wadą jest nie domykanie się na zimnie, a nie odwrotnie. CE zaświecił się bo wykrył błąd. Podłącz czarne wtyczki pod kierownicą po lewej stronie i odczytaj co sygnalizuje. A wiatrak włącza się gdy się świeci CE - tzw. tryb awaryjny. Sprawdź poziom płynu. Przypedałuj i sprawdź czy bąblelki nie lecą w zbiorniku wyrównawczym. Daj więcej szczegółów, to subaruspece Ci pomogą bardziej profesjonalnie niż ja,

Pozdrówki

Link to comment
Share on other sites

jeżeli odkręcisz kurek w chłodnicy i widzisz płyn, lub spróbujesz dolać i wejdzie może szklanka, to znaczy że zawór, ale może być tak, że puszcza Ci uszczelka pod głowicą i masz zapowietrzoną chłodnicę i układ chłodzący. A czujnik temp. jest, jak dobrze pamiętam na bloku. Zawór masz przy wężu dolnym.

Link to comment
Share on other sites

czyli jak wtedy miałem przebitego węża i potem zmieniałem go dolałem płynu i nie odpowietzyłem mozliwe ;)

 

[ Dodano: Pon Paź 20, 2008 2:21 pm ]

niema dwóch czarnych sa dwie ziolone połonczyłem i coś cyka jak przekaznik i załancza sie wiatrak i wyłancza naprzemian

Link to comment
Share on other sites

słyszałem o takich przypadkach, że wirnik pompy był tak "zjedzony" że nie pompował płynu (akurat tam było podejrzenie uszczelki, bo gotowało płyn i szły bąbelki) za to u ciebie jest to możliwe także, usunąłeś termosta więc grawitacyjnie łatwiej jest płynowi przez chłodnicę śmigać, choć nie całkiem w obwodzie, bo górną rurą to musi pompa przelewać a zasysa od dołu chłodnicy. Nagrzewnica Ci nie grzeje, bo tam idą cienkie przewody i bez wirnika nie zrobi obiegu. Obawiam się że musisz pompę wodną wybebeszyć, chyba że masz dowód na jej sprawne działanie.

Link to comment
Share on other sites

Nie, nie uszczelka, podałem tylko przykład - leciały bąbelki w zbiorniku i wydawało się że uszczelka, a to pompa nie pchała i gotowało płyn - to inna kwestia.

W tym przypadku stawiam na pompę - obraca się, ale wirnik juz nie ten - gdy termostat nie otwierał się, to coś tam obracał i miałeś ciepło (bo obieg wtedy jest tylko na nagrzewnicę i spowrotem do silnika z drugiej strony), ale jak wyciągnąłeś to masz teraz grubą rurę do chłodnicy i tam się trochę miesza. Jak by dał radę pchnąć cały obieg, to by temp. była normalna, albo nawet niższa niż powinna być, bo chłodziło by na maxa - bez termostatu który utrzymuje tam chyba coś koło 90 stopni. Więc pasek rozrządu out i pompa do sprawdzenia, ale zajedź sobie gdzieś do jakiegoś mechanika i dopytaj - nie słuchaj faceta po ekonomii :lol:

Link to comment
Share on other sites

troche odpowietrzyłem i leci ciepłe powietrze ale auto kompletnie nie chce jechac tak jak by turbo nie pompowało :/

 

[ Dodano: Czw Paź 30, 2008 10:51 am ]

tak pozatym jest ok chłodnica gorąca wystarczyło odpowietrzyc ale auto jest sttraszliwie zmulone

Link to comment
Share on other sites

nie no masakra wczoraj to juz kąpletnie nie chce ciągnąć jak jest zimny to ok na ssaniu idzie ja trzeba zagrzeje sie i ledwo co sie ciągnie :sad: pozatym jak przycisne i szybko zmienie bieg to nie schodzi z obrotów wogóle

 

[ Dodano: Nie Lis 02, 2008 1:57 pm ]

im wyzszy bieg tym słabiej ciągnie na piątce 3, 3,5 tys i dalej sie nie wkreci popmpa paliwa?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Co do tego check engine mi też się paliła w moim Nissanie raz się paliła dość długo, potem zgasła na trochę i teraz mi się paliła od wakacji, a dziś po zabawie na śniegu zgasła... Sam nie wiem co to jest. Na forum Nissana czytałem, że często to jest woda zbierająca się w fitrze paliwa.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...