Jump to content

Podwyższenie zawieszenia w Foresterze


Antibes
 Share

Recommended Posts

Przymierzam się do zakupu wolnossącego Forestera (rocznik w okolicach 03-04). Jako, że mam działkę w górach, do której dojazd jest pod górę, wyboisty, a bywa, że błotnisty i mocno zaśnieżony :) chciałbym aby auto dawało radę. I tu pytanie:

 

Czy ktoś z Was słyszał, ew. miał do czynienia z podwyższeniem zawieszenia w tym aucie?

Będę wdzięczny za wszelkie opinie.

 

Z góry uprzedzam pewne odpowiedzi: klasycznej wysokiej terenówki nie chcę kupować. Chcę mieć Forestera :)

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem dokładnie jak trudny masz podjazd na działkę ale z opisu wynika, że Forek na dobrych kapciach da radę :) Temat poprawiania zdolności Forestera się przewijał na forum ale chyba nikt nie robil "liftu". Na zagranicznych stronach fanów Forka jest sporo ambitnych modyfikacji ale z tego co wiem to dość poważny temat i kosztowny. Ale praktycznej wiedzy nie mam. Myślę, że warto byłoby spróbować wjechać na działkę (i nie tylko :grin: ) bez modyfikacji. :)

 

Pozdrawiam :)

Link to comment
Share on other sites

Spotkalem w Szczawnicy sie z kilkoma Subarynkami i to u ludzi, ktorzy mieszkaja przy uliczkach o nachyleniu budzacym groze u takich mieszczuchow, jak ja =)

 

Gadalem nawet z jednym z nich (forumowicz Goral) i twierdzi, ze tylko jeden z mieszkancow z Forkiem nie daje rady, ale to wina lacznika miedzy kierownica, a pedalami, bo on swoim Outbackiem do faceta dzialki dojezdza bez problemu.

 

Co do liftu - az taki drogi interes, to nie jest (700-1500zl?), ale w Polsce nie slyszalem o nikim, kto by tego sprobowal (nie liczac paru kolegow, ktorzy wrzucili na tyl sprezyny dorabiane, miast oryginalnych - troche twardsze, co spowodowalo podniesienie tylu o pare cm).

 

Kilka linkow do zrodel zagramanicznych:

http://www.funonwheels.net/hirisesubaru ... rester.htm

http://www.scorpionsubaru.com/photos.htm

i zderzaki oraz plyty offroadowe:

http://www.subaxtreme.com.au/

 

Tak naprawde, to trzebaby sie w temat porzadnie wgryzc, na czym te przerobki polegaja. Czy dorzuca sie 'dystanse' przy mocowaniach amorkow, moze tez wahaczy? Jak to wplywa na skok zawieszenia (a konkretnie zakres ruchu polosiek)? Czy zostaja seryjne amory/sprezyny (ma to wplyw na rozmiar opon, jakie mozna wrzucic) itd. itp.

 

Z ponizszego fragmentu wynika, ze jest rozowo, po prostu bajka:

Ours is the only kit with NSW DMT type approval and we also have approval for other states. The Body Lift Kit does not alter any steering or suspension geometry, nor are the drive shaft angles affected. The Kit enables the fitment of larger wheels and tires. Solid, high tensile aluminium blocks. Steel components are computer designed, laser cut, robot welded and bright zinc plated. [...] Body raising is a process of fitting spacers at all points where the body contacts the running gear. These points are, Engine cross member, Gearbox sub frames, Tail shaft centre bearing, Rear suspension sub frames, Diff carrier, Front and rear McPherson struts etc. The steering shaft is extended by the use of a splined extension so NO welding is involved. Some models require longer brake lines, which are included. Advantages of body raising are. 1. NO INCREASE IN DRIVE SHAFT ANGLES 2. Approach and departure angles improved. 3. Accommodates fitment of larger wheels & tires. 4. More clearance under floor and sills etc. 5. Suspension stroke not affected

liftkit.jpg

anew2.jpg

No i pozostaje jeszcze kwestia montazu - nie wiem, czy ktos w Polsce by sie tego podjal z gwarancja dzialania :roll:

 

Powodzenia =)

Link to comment
Share on other sites

nie liczac paru kolegow, ktorzy wrzucili na tyl sprezyny dorabiane, miast oryginalnych - troche twardsze, co spowodowalo podniesienie tylu o pare cm).

 

dokladnie :idea: i taka sama operace planuje na przod (twardsze sprezyny z poznanania)

 

po ostatnich pomiarach pod plyta pod silnikiem (a jest to NAJNIZSZE miejsce) mam teraz 18cm - chce dzwignac przod jakies 2-3cm do gory i bedzie :grin:

Link to comment
Share on other sites

Ja bym jednak spróbował najpierw dotrzeć tam bez modyfikacji. Bo po co wydawać kasę jak się okaże, że Forek zdał egzamin ?? Tym bardziej, że po lifcie na pewno pogorszy się prowadzenie po twardym i możliwe, że wzrośnie spalanie.

Link to comment
Share on other sites

No dobre kapcie i powinien dac rade, o ile glebokosc kolein nie przekracza 15cm.

A może jednak bez, nadal nie mam nic pod silnikiem i trafiłem dzisaj na piękne koleiny pod Dąbrównem - dosyć głębokie ale przytarłem tylko kilka razy :twisted:

 

BTW nie ma to jak kopalnie niewęglowe - pięknie żwir gra po podwoziu.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...