3eci Opublikowano 9 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2008 Wyobrazmy sobie sytuacje taka :-) Samochód Subaru Legacy Turbo MY '93. Skrzynia biegów wyjeta z samochodu.... Czyli absolutnie nie podłączona do niczego..... A mimo to dziwnie.... Wyjscia na poloski, czyli przod kreca sie bez oporów.... Wałek głowny, sprzegłowy też kreci sie bez problemów... Niestety... wyjscie na wał stoi w miejscu, nie mozna go ruszyc niczym..... Nie wazne w jakiej konfiguracji bede krecil polosiami, walkiem w skrzyni tyl i tak stoi nieruchomo.... Czy jest tak jakas blokada? Na jakiej zasadzie to jest, czy to moze byc jakos wlaczane elektrycznie? pytam bo to dla mnie wazne... Prosze o w miare szybka odpowiedz..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 9 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2008 3eci, coś się zepsuło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
3eci Opublikowano 9 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2008 ale zastanawia mnie czemu sie zepsulo, skoro przy wyjmowanieu sie normalnie obracalo bo jeszcze wal odkrecalem, nic nie bylo ze skrzynia robione... i teraz jak przyszedl czas wlozyc to jakas blokada.... :sad: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 9 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2008 się może w trybiki w części wiskotycznej coś dostało? rozbierz to zobaczysz... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
3eci Opublikowano 9 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2008 się może w trybiki w części wiskotycznej coś dostało? rozbierz to zobaczysz... Wiem, ze powienienem rozebrać.... ale boje sie :neutral: Po za tym nie uważam Subaru za marke w której coś sie "samo" psuje... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 9 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2008 niedługo powinienem mieć do sprzedania skrzynię... :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 9 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2008 Nie wazne w jakiej konfiguracji bede krecil polosiami, walkiem w skrzyni tyl i tak stoi nieruchomo.... Na każdym biegu... :?: ...czy na luzie..... AK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
3eci Opublikowano 9 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2008 na kazdym biegu, na luzie to widomo ze bedzie stac to nei chodzi o to ze sie nei obraca, bo naped sie nei porzenosi, ale o to ze to wyjscie na wal stoi jakby zamurowane w miejscu i nie da sie go ruszyc.... :sad: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 9 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2008 wyjscie na wal stoi jakby zamurowane w miejscu i nie da sie go ruszyc.... Tego nie ruszysz , za duze opory wynikajace z przełozenia... AK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
3eci Opublikowano 10 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2008 wyjscie na wal stoi jakby zamurowane w miejscu i nie da sie go ruszyc.... Tego nie ruszysz , za duze opory wynikajace z przełozenia... AK No tak, ale czy jezeli na przyklad obracam walkiem w skrzyni, obracaja sie poloski przednie do przodu (w kierunku jazdy),a tyl stoi... Za to jak przytrzymam poloski, to juz nie moge obrocic walkiem, to tak powinno byc? Czy na luzie, czyli biegui neutralnym takze? Pytam o to bo nie wiem czy to wkladac do auta czy rozbierac.... :neutral: Jak sprawdzic czy wszystko jest ok bez rozbierania skrzyni? Jest na to jakas procedura? Cos na zasadzie przytrzymaj, obroc itp.? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 10 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2008 Jak sprawdzic czy wszystko jest ok bez rozbierania skrzyni? Jest na to jakas procedura? Cos na zasadzie przytrzymaj, obroc itp.? Praktycznie to nie sprawdzisz niczego na 100%...na wyjetej skrzyni.... AK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
3eci Opublikowano 10 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2008 Jak sprawdzic czy wszystko jest ok bez rozbierania skrzyni? Jest na to jakas procedura? Cos na zasadzie przytrzymaj, obroc itp.? Praktycznie to nie sprawdzisz niczego na 100%...na wyjetej skrzyni.... AK Panie Andrzeju, ale czy tak powinno byc? Postanowiłem zrobić to auto sam, bez pomocy serwisu, bo chce sie czegos nauczyc, mam czas i mozliwosci do tego, ale chcialbym wiedziec czy to jest normalne ze ten "tyl" stoi.... Bo jak wloze skrzynie do auta, zepne wszystko i sie okaze ze "nie jedzie" to bedzie mi ciezko na sercu..... :smile: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 10 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2008 normalne ze ten "tyl" stoi.... A czym Ty ten tył probujesz obrócic.....Chyba końcówką wału to moze... Ty ta skrzynie kupiles... AK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
3eci Opublikowano 10 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2008 Nie kupilem skrzyni tylko wyjalem z jezdzacego auta... ze skrznia czy napedem nie bylo problemow... Domyslam sie ze nasteopne pytanie bedzie: to po co ja wyjalem, skoro bylo ok, po to zeby wymienic sprzeglo.. :grin: No tak ale czy nie powinno sie obrocic w momencie kiedy przytrzymam polosie rekami a ktos bedzie obracac walkiem, powinno sie obrocic z duzym moze oporem ale powinno sie ruszyc, czy sie myle? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 10 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2008 3eci, z zapiętym biegiem tak, ale trzeba pokręcić założonym na wielowypust wałem, "palcyma nie da rady". W położeniu luzu może się nie obracać, lub obracać dużo wolniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 10 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2008 Nie kupilem skrzyni tylko wyjalem z jezdzacego auta... ze skrznia czy napedem nie bylo problemow... To nie kombinuj za dużo bo jeszcze coś ukręcisz tylko zakładaj.... AK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
3eci Opublikowano 10 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2008 Nie kupilem skrzyni tylko wyjalem z jezdzacego auta... ze skrznia czy napedem nie bylo problemow... To nie kombinuj za dużo bo jeszcze coś ukręcisz tylko zakładaj.... AK Tak tez zrobię ;-) wkładam wszystko, zalewam swiezy olej GL-5 75W 90 i jazdaaa, jeszcze tylko silnik włożę i bedzie bajka :wink: Pytanie jeszcze tutaj zadam jezli moge, ale czy uszczelki pod pokrywa zaworów zakładać na silikon, czy założyć same uszczelki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 10 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2008 zalewam swiezy olej GL-5 75W 90 Najlepiej podjedz do jakiegos aso z bańka i kup 4.5 litra shella sl ( litr do dyfra ).... czy założyć same uszczelki? same uszczelki... AK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
3eci Opublikowano 10 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2008 kupiłem juz 5 litrów GL-5 mysle ze w dobrej cenie i przepraszam za określenie "same uszczelki", ale te które zdejmowałem były na silikon, dlatego pytam :grin: Dziekuje za wszelka pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się