Adi Posted November 12, 2004 Posted November 12, 2004 Witam, mam pytanko do użytkowników forum, którzy mieli doświadczenie z innymi terenówkami poza Foresterem. Jak się ma porównanie Forestera w warunkach terenowych do konkurencji innych marek?, chodzi mi o auta wysokiej klasy, a nie o popierdółki w stylu Rav4 . Jeżdziłem kilkoma terenówkami, ale niestety tylko po płaskim, Forester wywarł na mnie nie małe wrażenie w terenie i ciekawy jestem jak reszta sobie radzi.
Loucyphre Posted November 12, 2004 Posted November 12, 2004 Witam Forester to nie terenówka. W porównaniu do np. patrola. W ciężkim terenie nie dorasta do pięt terenowym autkom. A co do poperdułek to nawet susuki samuraj lepiej sobie poradzi w lesie... PZDR
ComeToDaddy Posted November 12, 2004 Posted November 12, 2004 Dodac nalezy ze Suzuki Samurai to klasyczne auto terenowe, Jeep willis tez jest pewnie lepszy od Forestera
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Posted November 12, 2004 Ojciec Założyciel Posted November 12, 2004 Wszystko zależy od warunków. Teren i Teren to zupełnie różne rzeczy. Tam gdzie Samurai przejeżdża spokojnie między drzewami i czy wjeżdża po mokrym, gliniastym zboczu skąd inąd znakomity Patrol po prostu się nie mieści, lub nezsilnie zapada w glinę. Tam gdzie Patrol po b.nierównej, kamienistej drodze wspina sie pod niebotyczne wzniesienie Samurai traci kontakt z podłożem a minimalny moment obrotowy sprawia, że zostaje "bez pary". Tam, gdzie na piaszczystym wzniesieniu Samurai ma o wiele za mało mocy, a Patrol bezsilnie się zakopuje Forester XT przechodzi jak burza (na piaszczystym zboczu pokonywanym w czasie Zlotu zakopał się G, a po przejechaniu uczestników 4-litrowy Cherokee !). W porównaniu z typowym samochodem terenowym Forester ma ledwie wystarczający prześwit, stosunkowo niewielkie wykrzyżowanie osi, ledwie wystarczające kąty natarcia / zejścia / rampowy. ponadto stosunkowo "miękkie" szpery środkowego i tylnego dyfra. Ale ma też znakomite własności trakcyjne, b.szeroki zakres obrotów użytecznych, niewielki ciężar własny, dobry promień skrętu i absolutnie najlepszy dopuszczalny kąt pochylenia bocznego. :wink: Pozdrowienia
Waldemar Biela Posted November 12, 2004 Posted November 12, 2004 Forester jest alternatywa. Przebrnie pustynie Bledowska a na szosie bdzie sie zachwywal jak WRX. Terenówka pustynie moze przejedzie lepiej ale na szosie co zakret................ to irokez. Bulwarówka, to tylko szpanerski wygld i zero trakcji. Tak samo gówniana w terenie, co na asfalcie. Jezdze S-turbo - polecam. Jezeli wicej lekkiego terenu niz szosy, to raczej GX z przekladni terenowa. Mmausia
pikona Posted November 13, 2004 Posted November 13, 2004 Czy koszty serwisowania i napraw są bardzo wysokie?
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.