Jump to content

Forester kontra reszta świata


Adi

Recommended Posts

Posted

Witam, mam pytanko do użytkowników forum, którzy mieli doświadczenie z innymi terenówkami poza Foresterem.

Jak się ma porównanie Forestera w warunkach terenowych do konkurencji innych marek?, chodzi mi o auta wysokiej klasy, a nie o popierdółki w stylu Rav4 :D . Jeżdziłem kilkoma terenówkami, ale niestety tylko po płaskim, Forester wywarł na mnie nie małe wrażenie w terenie i ciekawy jestem jak reszta sobie radzi.

Posted

Witam

 

Forester to nie terenówka. W porównaniu do np. patrola. W ciężkim terenie nie dorasta do pięt terenowym autkom. A co do poperdułek to nawet susuki samuraj lepiej sobie poradzi w lesie...

 

PZDR

  • Ojciec Założyciel
Posted

Wszystko zależy od warunków.

Teren i Teren to zupełnie różne rzeczy.

Tam gdzie Samurai przejeżdża spokojnie między drzewami i czy wjeżdża po mokrym, gliniastym zboczu skąd inąd znakomity Patrol po prostu się nie mieści, lub nezsilnie zapada w glinę.

Tam gdzie Patrol po b.nierównej, kamienistej drodze wspina sie pod niebotyczne wzniesienie Samurai traci kontakt z podłożem a minimalny moment obrotowy sprawia, że zostaje "bez pary".

Tam, gdzie na piaszczystym wzniesieniu Samurai ma o wiele za mało mocy, a Patrol bezsilnie się zakopuje Forester XT przechodzi jak burza (na piaszczystym zboczu pokonywanym w czasie Zlotu zakopał się G, a po przejechaniu uczestników 4-litrowy Cherokee !).

W porównaniu z typowym samochodem terenowym Forester ma ledwie wystarczający prześwit, stosunkowo niewielkie wykrzyżowanie osi, ledwie wystarczające kąty natarcia / zejścia / rampowy. ponadto stosunkowo "miękkie" szpery środkowego i tylnego dyfra.

Ale ma też znakomite własności trakcyjne, b.szeroki zakres obrotów użytecznych, niewielki ciężar własny, dobry promień skrętu i absolutnie najlepszy dopuszczalny kąt pochylenia bocznego. :wink:

 

Pozdrowienia

Posted

Forester jest alternatywa. Przebrnie pustynie Bledowska a na szosie bdzie sie zachwywal jak WRX. Terenówka pustynie moze przejedzie lepiej ale na szosie co zakret................ to irokez. Bulwarówka, to tylko szpanerski wygld i zero trakcji. Tak samo gówniana w terenie, co na asfalcie. Jezdze S-turbo - polecam. Jezeli wicej lekkiego terenu niz szosy, to raczej GX z przekladni terenowa.

 

Mmausia

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...