bart99 Opublikowano 26 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2008 Mam problem z moim Forysiem. Po godzinnym postoju auta i uruchomieniu silnika nie mam żadnych wskazań obrotomierza dodatkowo silnik na wolnych obrotach gaśnie. CEL się nie świeci. Samochód wkręca się na obroty ale turbo się nie włącza. Proszę o jakąś pomoc co mam zrobić. Przeszukałem szukajką ale niczego podobnego nie znalazłem. Wcześniej nie było żadnych symptomów. [ Dodano: Sob Kwi 26, 2008 6:17 pm ] Odłączyłem na 0,5h akumulator i teraz już mam CEL ale za to silnik już nie odpala... :???: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 26 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2008 Mam problem z moim Forysiem. Po godzinnym postoju auta i uruchomieniu silnika nie mam żadnych wskazań obrotomierza dodatkowo silnik na wolnych obrotach gaśnie. CEL się nie świeci. Samochód wkręca się na obroty ale turbo się nie włącza. Proszę o jakąś pomoc co mam zrobić. Przeszukałem szukajką ale niczego podobnego nie znalazłem. Wcześniej nie było żadnych symptomów. [ Dodano: Sob Kwi 26, 2008 6:17 pm ] Odłączyłem na 0,5h akumulator i teraz już mam CEL ale za to silnik już nie odpala... :???: Coś jest pewnie nie tak z czujnikem położenia wału korbowego. Skoro pali się cel, to możesz odczytać błąd. Opis w przyklejonym FAQ. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart99 Opublikowano 26 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2008 Dzięki Jako powalczę i może coś się uda zrobić choć sytuacja jest dynamiczna bo teraz dla odmiany już działa obrotomierz ale CEL nadal świeci. Silnik nie odpala wcale [ Dodano: Sob Kwi 26, 2008 8:32 pm ] No dobra a jak mam zagrzać silnik do temp. roboczej :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 26 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2008 [ Dodano: Sob Kwi 26, 2008 8:32 pm ] No dobra a jak mam zagrzać silnik do temp. roboczej :?: Olej, najpierw odczytaj błąd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart99 Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Niestety nie udało mi się odczytać błędu. Cel po prostu szybko mruga i nie daje odczytu żadnych kodów. Auto miało odłączony aku na całą noc i teraz sytuacja wróciła do początku. Nie działa obrotomierz i silnik gaśnie na wolnych obrotach. CEL się nie świeci. Chciałbym odczytać błędy z pamięci kompa ale za boga nie mogę znaleźć czarnego konektora, ktoś wie gdzie go szukać w Forku 04? Zielone są dostępne bez szukania. Powoli nie mam już pomysłu, pozostaje mi już chyba tylko jakiś warsztat z OBD2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Chciałbym odczytać błędy z pamięci kompa ale za boga nie mogę znaleźć czarnego konektora, ktoś wie gdzie go szukać w Forku 04? Bez czytnikia OBD2 raczej się nie obejdzie, powinna go mieć każda szanująca się stacja diagnostyczna lub elektronik samochodowy. Jak odpiąłeś akumulator na noc, to na odczyt błędów z pamięci bym nie liczył. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart99 Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Aflinta ale czy w forku 04 są gdzieś te czarne złączki do odczytu błędów zapisanych w pamięci kompa? Z odgrzebanych postów z archiwum wynika, że niekoniecznie każde Subaru przed 06 ma takie konrktory. Prześledziłem wszystkie miejsca pod kolumną kierownicy i niestety nie znalazłem. Ciekaw też jestem z jakiego czujnika mam ( miałem ) odczyt prędkości obrotowej silnika? Chodzi o czujnik położenia wału??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2008 bart99, najczęściej jak są problemy z odpaleniem auta na zimno to wystarczyło przeczyścić czujnik położenia wału + ewentualnie ten drugi na wałku popychaczy zaworowych, ewentualnie wymiana jak są martwe - to dosyć częsta przypadłość była. Niestety nie wiem z czego brany jest sygnał do obrotomierza, ale Twoj trop jest całkiem logiczny (niemniej to i tak najpierw przez komputer przechodzi). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart99 Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Dzisiaj rano jak gdyby nigdy nic samochód odpalił i wszystko działa... :shock: Po odłączeniu klemy niestety wszystkie błędy wykasowane, OBD2 nie wykazał żadnych błędów. Swoją drogą z moich doświadczeń z FORDEM niektóre błędy zapisane w ECU nie dawały się w ten sposób wykasować. [ Dodano: Pon Maj 05, 2008 8:44 pm ] Problem rozwiązany - uszkodzony czujnik położenia wału Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi