Grzegorz Magdziarz Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Może mnie ktoś nauczyć jak przerzucać biegi bez sprzęgła? Dwa razy mi wyszło ale trzeci i czwarty był przykry dla ucha i nie tylko Ja mogę Cię nauczyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2008 adamusmax, przeciez w czasie jazdy sprzeglo jest uzywane prawie caly czas. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2008 adamusmax, przeciez w czasie jazdy sprzeglo jest uzywane prawie caly czas. uzywane jest do spiecia napedu raczej, nie ? pedalem sie wysprzegla a nie zasprzegla czy nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek790 Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Grzegorz Magdziarz to poproszę o pierwszą lekcję eksternistyczną bo do Krakowa nie jadę. :smile: Kuba Ja tak robie od 60 tys km i skrzynia ma sie dobrze. - a w czym tak robisz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grygo Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2008 mnie sie cos wydaje, ze w automacie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilL Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2008 czyli powiadacie, że biegi można zmieniać bez sprzęgła ta ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kajek Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2008 pedalem sie wysprzegla a nie zasprzegla czy nie To zależy czy w stronę podłogi czy od podłogi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Kuba Ja tak robie od 60 tys km i skrzynia ma sie dobrze. - a w czym tak robisz? WRX. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
foreks Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2008 W motocyklach są sekwencje, więc przy umiejętnym obchodzeniu się manetką gazu biegi można wbijać bez problemu. W normalnej skrzyni subaru, przy redukcji, musisz wyrzucić na luz, w neutralu podciągnąć obroty silnika do tych aktualnie równych niższemu biegowi i w tedy wbić bieg. Przy zmianie na wyższy po wyrzuceniu na luz w neutralu musisz poczekać do spadku obrotów silnika do tych aktualnych dla wyższego biegu i w tedy wbić bieg w teorii tak ma wygladac i tego sie rowniez trzymam /przynajmniej podczas normalnej jazdy/.m Wrobel tez tak uczy. czy mogbly ktos jednak wytlumaczyc, dlaczego tak ma byc i dlaczego inaczej, czyli np. bezposrednie wrzucanie biegu /bez luzu, inaczej „nie na dwa”/, szkodzi skrzyni? ja i moja nowa skrzynia jestesmy tym zywotnie zainteresowani Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2008 to poproszę o pierwszą lekcję eksternistyczną bo do Krakowa nie jadę. Muszę wiedzieć kilka rzeczy; Czy wiesz, do czego służą synchronizatory w skrzyni biegów? Czy wiesz skąd wzięła się idea zmiany biegów "bez sprzęgła"? Czy wiesz mniej więcej jakie są różnice w skrzyniach "cywilnej", "kłowej" i "skwencyjnej"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek790 Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Grzegorz Magdziarz odpowiadam na pytania 1. wiem 2. nie wiem :sad: 3. wiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2008 2. nie wiem :sad: Za czasów naszych rajdowych praojców zaczęto stosować tę metodę ponieważ lewa noga była potrzebna do obsługi hamulca. Więcej o historii tego i innych "dawnych patentów" przeczytasz w "Szybkości bezpiecznej" S. Zasady. Obecnie sztuczka ta jest również czasem stosowana. Więcej napiszę po południu, cędę miał nieco czasu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2008 2. nie wiem :sad: Za czasów naszych rajdowych praojców zaczęto stosować tę metodę ponieważ lewa noga była potrzebna do obsługi hamulca. Więcej o historii tego i innych "dawnych patentów" przeczytasz w "Szybkości bezpiecznej" S. Zasady. Obecnie sztuczka ta jest również czasem stosowana. Więcej napiszę po południu, cędę miał nieco czasu. ale podobno w czterolapie lewa tak sobie sie sprawdza :roll: wiec po co zmieniac biegi bez sprzegla :?: i po co wtedy klowki, sekwencje itp itd w sporcie skoro wystarczy srobic mocniejsza skrzynie taka jaka jest i zmeiniac biegi bez sprzegla :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2008 wiec po co zmieniac biegi bez sprzegla :?: Kolega pytający nie mówi do czego mu to potrzebne, tylko, czy Go kto nie nauczy. Spróbuję zrobić wieczorem wirtualną lekcję pierwszą, tak po siedemnastej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek790 Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Grzegorz Magdziarz mówił, mówi - choć Kuba twierdzi, ze nie będzie szybciej do setki bez wciskania sprzęgła. Może zatem lepszą metodą-szubszą będzie zmiana biegów ze sprzęgłem ale nie zdejmując nogi z gazu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Po pierwsze będzie potrzebny wolny i bezpieczny teren, który umożliwi manewrowanie samochodem przy na początku nie specjalnie wysokich prędkościach, ale z częstym odwracanim wzroku od jezdni. Ćwiczenie pierwsze; Należy np na pierwszym biegu rozpędzić samochód do prędkości obr 3krpm szybko wysprzęglić i trzymając naciśnięte sprzęgło wprowadzić silnik dokładnie na 3,5 krpm Ćwiczenie powtarzać tak długo, aż będziemy za każdym razem precyzyjnie ustawiać obroty w wartości zadanej. Następnie należy operacje powtórzyć, ale nie korzystając już z obrotomierza, lecz "na słuch" Kiedy i w tym osiągniemy biegłość poćwiczmy na innycj biegach tę samą operację aż do osiągnięcia perfekcji. Ćwiczenie drugie Tak jak w pierwszym, ale ćwiczymy się w trafieniu w prędkość obrotową mniejszą o 500 obrotów, Po osiągnięciu biegłości ; Ćwiczenie trzecie Tak jak w pierwszym i drugim, ale zmieniamy wartość o którą zmieniamy prędkość obrotową, np o 700 rpm, 1krpm, 1,2krpm. Po osiągnięciu biegłości; Ćwiczenie czwarte Rozpędzamy samochód do prędkości obrotowej 3krpm i zmieniamy bieg na drugi w "zwykły" sposób starając się to zrobić bardzo szybko, ale idealnie gładko, bez żadnych szarpnięć. W zależności od zestopniowania skrzyni i poszczególnych biegów w różnych samochodach przy identycznej prędkości samochodu prędkość obr silnika na biegu pierwszym i drugim będzie różna, tzn. niższa na biegu wyższym. Jeżeli uda nam si to zrobić idealnie, samochód będzie jechał z dokładnie taką samą prędkością, lecz na drugim biegu. Ćwiczymy do osiągnięcia biegłości. Po jej osiągnięciu dokładnie obserwujmy jaka jest różnica w prędkości obrotowej, np 500 rpm., Ćwiczenie piąte tak jak czwarte, ale przy zmianie biegów postępujemy następująco po wysprzęgleniu maksymalnie szybko modyfikujemy pedałem gazu prędkość obrotową silnika do wartości odpowiadającej biegowi wyższemu i puszczamy bardzo gwałtownie sprzęgło - może być nawet "strzał" ze sprzęgła. Po osiągnięciu biegłości - absolutny brak jakichkolwiek szarpnięć po strzale - ćwiczymy operacje dla różnych prędkości obrotowych i różnych biegów do osiągnięcia perfekcjii. Jeżeli jeszcze nie mamy dosyć Ćwiczenie szóste Jak w ćwiczeniu piątym, z tym, że noga lewa spoczywa sobie na dywaniku. Po pwrowadzeniu silnika na daną prędkość "wyjmujemy" bieg, w momencie kiedy czujemy, że zamki puściły i lewarek wrac w położenie luzu błyskawicznie ustawiamy gazem prędkość obrotową odpowiednią dla wyższego biegu i w tym momencie "zabijamy" ten bieg ruchem dość szybkim, ale płynnym w pierwszej jego fazie o ułamek sekundy wolniejszym, potem szybszym. Po osiągnięciu biegłości ćwiczymy w innych zakresach prędkości obrotowej, potem na innych biegach. Jeżeli mamy jeszcze na czym ćwiczyć Ćwiczenie siódme Wszystko od początku tak samo, ale dla redukcji biegów. Jeżeli pożyczony od sąsiada samochód też odmówił posłuszeństwa Bieżemy auto od żony i z fantazją zmieniając biegi bez sprzęgła jedziemy do banku po kredyt, by spłacić sąsiada. [ Dodano: Czw Kwi 17, 2008 4:35 pm ] Może zatem lepszą metodą-szubszą będzie zmiana biegów ze sprzęgłem ale nie zdejmując nogi z gazu? No widzisz podczas gdy ja się męczę Ty mówisz dopiero do czego Ci to. Szybciej oczywiście nie będzie, dlatego pytałem ,czy więsz po co to było, czasem się przydaje, to fakt, ale raczej w ośce. bez puszczania gazu można, ale w samochodzie wyposażonym w odpowiedni komputer odcinający wtryskiwacze benz na odpowiednią ilość czasu przy naciśnietym na ułamek sekundy sprzęgle. Najszybciej i bezpieczniej zmienia biegi sekwencja, do operacji z przepustnicą na maksa bezpiecznie mieć kłówkę, przy cywilnej skrzyni wcześniej, czy później coś urwiesz nucz się więć przepinać biegi szybko, ale bez wbijania ich na siłe ćwiczenia opisane w poście uprzednim bardzo pomagają nauczyć się niezwykle gładko przepinać biegi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2008 wiec po co zmieniac biegi bez sprzegla :?: Kolega pytający nie mówi do czego mu to potrzebne, tylko, czy Go kto nie nauczy. Spróbuję zrobić wieczorem wirtualną lekcję pierwszą, tak po siedemnastej nie jest to trudne - ja pierwszy raz jechalem bez sprzegla przez cala Wwe - z Tarchomina do Koczargow - i po prostu musialem dojechac (wyskoczylo mi lozysko z docisku i juz) generalnie jedyny problem to swiatla bo kangurem musisz ruszac a to jest wkurzajace - a tak na TT bezstresowo do 5 i z redukcja do 2 - tylko trzeba wyczuc moment zmiany biegu - generalnie po przegazowce jak tylko obroty zaczna spadac to trzeba przerzucic bieg i juz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MARKO RALLY Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2008 ale podobno w czterolapie lewa tak sobie sie sprawdza Zależy co chcesz osiągnąć. Czterołap inaczej reaguje w takiej sytuacji niż ośka. Napewno w ten sposób dociążysz przód. Możesz również doprowadzić do lekkiego znoszenia tyłu (nie poślizgu) przez co szybciej przejedziesz zakręt i lepiej się w niego wpiszesz. Możesz również rzucić tyłem (ja np. wtedy puszczam gaz na ułamek sekundy) Możliwości użycia lewej jest wiele, każdy zawodnik używa w innym celu, ale najwięcej właśnie do ustawiania auta do zakrętu. Wielu przyznaje że nie robią tego w czteronapędzie. Uważam że to trudna sztuka i podziwiam tych zawodników którzy stosują tą technikę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ape Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Grzegorz Magdziarz, wyśmienity wykład. Potrenuję i może przestanę szarpać :-) Takiego info mi było trzeba :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek790 Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Grzegorz Magdziarz - że się napisał ale dzięki. przy zmianie biegu na wyższy jakoś widzę, że pójdzie łatwiej. Ale odwrotnie :sad: Grzegorz Magdziarz - to chyba potrwa z m-ąc nim się nauczę :sad: Aha Nie mam żony więc skąd wziąźć auto do ćwiczenia siódmego? [ Dodano: Czw Kwi 17, 2008 10:03 pm ] Grzegorz Magdziarz - udało mi się zapiąc czwórkę tak jak opisałeś w ćw. 4. Ale gorzej to wychodzi na niższych biegach. Tam delikatne naciśnięcie gazu to duży skok w obrotach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Czy wasze serwisy są już przygotowane na naprawy skrzyni biegów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Czy wasze serwisy są już przygotowane na naprawy skrzyni biegów? niech trenuja - ja mam krzynke na sprzedaz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek790 Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2008 jako - nie wiem czym śmigasz ale Subaru mają niesamowicie mocne seryjne skrzynki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2008 jako - nie wiem czym śmigasz ale Subaru mają niesamowicie mocne seryjne skrzynki buahahahahaha Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2008 jako - nie wiem czym śmigasz ale Subaru mają niesamowicie mocne seryjne skrzynki buahahahahaha Najmocniejsze są koła od 2 i 3 biegu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się