Skocz do zawartości

Pytanie o rozrząd


PLayer

Rekomendowane odpowiedzi

Jakie mogą być konsekwencje gdy pracujący silnik Subaru turbo dostanie uderzenie, w wyniku którego pęka koło zębate rozrządu?

Proszę o podanie od najmniejszych do największych z ew. cenami napraw...

Dzięki

 

Najgorszy - miazga w srodku silnika ( jesli nie byl w super stanie to lepiej szukac nowego i tu koszt moze byc bardzo rozny. Czasem silniki po 5 tys chodza + robocizna no i duza niewiadoma bo przeciez nie wiesz w jakim stanie kupijesz ten silnik...)

 

Najlepszy - wymiana czesci rozrzadu ( 1-1,5 tys. )

 

W serwisie musza zajrzec do srodka to Ci powiedza bo moze tylko wymiana pogietych zaworow i bedzie smigal jak nowy - w 2,5 tys sie zamkniesz ( w aso 1 zawor chyba 110 pln) a z tego co wiem to jak sie pognie chodz czesc to lepiej wymienic wszystkie.

 

Nie zamartwiaj sie na zapas. Niech serwis zobaczy to dopiero bedziesz myslal.

 

ps. zaliczyles dzwona czy Tobie przydzwonili ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poślizgnąłem się na lodzie i mur znalazł się za blisko... to nie było duże uderzenie, chłodnica na chwile doszła do rozrządu i uszkodziła to koło, silnik nie był na obrotach (do 1000 obrotów).

 

PLayer :arrow: PW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmień koło, załóż rozrząd, spróbuj uruchomić silnik

A nie lepiej najpierw zakrecic recznie na sucho? Nie wiem jaki to opor, ale zdaje sie powinno byc to mozliwe, za to delikatnie i jakby co, to zaworow nie pognie, silnik nie bedzie do remontu (o ile juz nie jest).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Odświeżę własny temat.

Czy jest jakaś zalecana procedura "docierania" po zmianie rozrządu i wszystich kół zębatych W GT?

Np. przez ileś tam km jeździć spokojnie, do 3000 obrotów itp.? Czy można normalnie jeździć (nie upalać)?

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki cytat przytoczę: "...silniki w pierwszym okresie eksploatacji (około 1000 km) nie powinny być przeciążane jazdą na niskich obrotach i wysokich biegach, nie powinny być gwałtownie obciążane, gdy są zimne zaraz po rozruchu."

 

Dodam tylko że jazda na zbyt wysokich obrotach także nie jest wskazana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...