Skocz do zawartości

spalanie stukowe czy może coś innego?


rraphal

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Zaniepokoiło mnie zachowanie mojego WRXa (MY01/02).

 

Cała sprawa zaczęła się chyba od momentu tankowania 98 na samoobsługowym Neste - samochód na 3-cim, 4-tym i 5-tym biegu nierównomiernie rozwija moc. Trzymam nogę w podłodze, a efekty zaczynają się począwszy od 3tys obr - zupełnie tak jakby trochę bardziej przyspieszał, mniej, bardziej, mniej (albo jakby turbina ładowała sinusoidalnie).

 

Sprawa minęła jak ręką odjął po zalaniu VPowerem i było OK do dziś. Mimo ponownego zatankowania Racing-a (na praktycznie suchy bak) znów jest to samo.

 

Co to może być? Spalanie stukowe? Czujnik spalania wadliwie działający? Zanieczyszczone świece? Ktoś miał podobne objawy?

 

Pozdr,

Rafał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem w miarę podobne objawy i u mnie pomogło zmiana paliwa z 95 na 98 , wyczyściłem elektrozawór sterowania doładowaniem i zresetowałem kompa (odłączenie aku) . Na razie jest ok , a przejechałem kilkaset kilometrów. Która z operacji dokładnie pomogła to nie wiem , ale jak jest dobrze to nie wnikam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem w miarę podobne objawy i u mnie pomogło zmiana paliwa z 95 na 98 , wyczyściłem elektrozawór sterowania doładowaniem i zresetowałem kompa (odłączenie aku) . Na razie jest ok , a przejechałem kilkaset kilometrów. Która z operacji dokładnie pomogła to nie wiem , ale jak jest dobrze to nie wnikam.

 

O faktycznie - znalazłem właśnie Twój wątek - zdaje się że objawy są te same.

Spróbuję wyjeździć paliwo do zera, zalać 98 lub 100 okt i zresetować komputer. W razie gdyby nie pomogło - gdzie dokładnie znajdę elektrozawór?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzie dokładnie znajdę elektrozawór?

Selenoid valve - jest pod maską przy prawej (od pasażera) kolumnie pod plastikową osłonką , dochodzą do niego dwa wężyki i kostka. Zdemontuj go i wypłucz parę razy jakimś wd-40 itp i przedmuchaj sprężonym powietrzem. Roboty jest na 10 minut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
gdzie dokładnie znajdę elektrozawór?

Selenoid valve - przedmuchaj sprężonym powietrzem.

Z tego rozumiem ze wpuszczajac powietrze do jednego krotca solenoidu powinno ono wychodzic tym drugim krotcem. Sprawdzalem u siebie i tak nie jest, moze cos sie zatkalo? Moze mam za malo pary w plucach? Probowalem zarowno wdmuchiwac powietrze jak i zassac z niego powietrze i nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego rozumiem ze wpuszczajac powietrze do jednego krotca solenoidu powinno ono wychodzic tym drugim krotcem. Sprawdzalem u siebie i tak nie jest, moze cos sie zatkalo? Moze mam za malo pary w plucach? Probowalem zarowno wdmuchiwac powietrze jak i zassac z niego powietrze i nic.

Nie bo ten zaworek jest zamknięty . Dopiero jak podasz na niego 12V to powinien cyknąć i się otworzyć. Czyszczenie polega raczej na dokładnym przesmarowaniu płynem typu WD 40 aby płynnie pracował. Dmuchanie ustami to raczej jest za słabe - potrzeba większego ciśnienia i pod sporym ciśnieniem może się otworzyć jak będziesz dmuchał w króciec wchodzący na wprost

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...