rraphal Posted December 14, 2007 Share Posted December 14, 2007 Witam! Zaniepokoiło mnie zachowanie mojego WRXa (MY01/02). Cała sprawa zaczęła się chyba od momentu tankowania 98 na samoobsługowym Neste - samochód na 3-cim, 4-tym i 5-tym biegu nierównomiernie rozwija moc. Trzymam nogę w podłodze, a efekty zaczynają się począwszy od 3tys obr - zupełnie tak jakby trochę bardziej przyspieszał, mniej, bardziej, mniej (albo jakby turbina ładowała sinusoidalnie). Sprawa minęła jak ręką odjął po zalaniu VPowerem i było OK do dziś. Mimo ponownego zatankowania Racing-a (na praktycznie suchy bak) znów jest to samo. Co to może być? Spalanie stukowe? Czujnik spalania wadliwie działający? Zanieczyszczone świece? Ktoś miał podobne objawy? Pozdr, Rafał Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukass Posted December 15, 2007 Share Posted December 15, 2007 Miałem w miarę podobne objawy i u mnie pomogło zmiana paliwa z 95 na 98 , wyczyściłem elektrozawór sterowania doładowaniem i zresetowałem kompa (odłączenie aku) . Na razie jest ok , a przejechałem kilkaset kilometrów. Która z operacji dokładnie pomogła to nie wiem , ale jak jest dobrze to nie wnikam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rraphal Posted December 15, 2007 Author Share Posted December 15, 2007 Miałem w miarę podobne objawy i u mnie pomogło zmiana paliwa z 95 na 98 , wyczyściłem elektrozawór sterowania doładowaniem i zresetowałem kompa (odłączenie aku) . Na razie jest ok , a przejechałem kilkaset kilometrów. Która z operacji dokładnie pomogła to nie wiem , ale jak jest dobrze to nie wnikam. O faktycznie - znalazłem właśnie Twój wątek - zdaje się że objawy są te same. Spróbuję wyjeździć paliwo do zera, zalać 98 lub 100 okt i zresetować komputer. W razie gdyby nie pomogło - gdzie dokładnie znajdę elektrozawór? Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukass Posted December 15, 2007 Share Posted December 15, 2007 gdzie dokładnie znajdę elektrozawór? Selenoid valve - jest pod maską przy prawej (od pasażera) kolumnie pod plastikową osłonką , dochodzą do niego dwa wężyki i kostka. Zdemontuj go i wypłucz parę razy jakimś wd-40 itp i przedmuchaj sprężonym powietrzem. Roboty jest na 10 minut. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark L.A. Posted December 17, 2007 Share Posted December 17, 2007 Niestety spalanie detonacyjne jest wprost proporcjonalne do spadającej liczby oktanowej paliwa . Kolejnym parametrem na który warto zwrócić uwagę to kąt wyprzedzenia zapłonu . Link to comment Share on other sites More sharing options...
rallymaniak74 Posted January 9, 2008 Share Posted January 9, 2008 gdzie dokładnie znajdę elektrozawór? Selenoid valve - przedmuchaj sprężonym powietrzem. Z tego rozumiem ze wpuszczajac powietrze do jednego krotca solenoidu powinno ono wychodzic tym drugim krotcem. Sprawdzalem u siebie i tak nie jest, moze cos sie zatkalo? Moze mam za malo pary w plucach? Probowalem zarowno wdmuchiwac powietrze jak i zassac z niego powietrze i nic. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukass Posted January 9, 2008 Share Posted January 9, 2008 Z tego rozumiem ze wpuszczajac powietrze do jednego krotca solenoidu powinno ono wychodzic tym drugim krotcem. Sprawdzalem u siebie i tak nie jest, moze cos sie zatkalo? Moze mam za malo pary w plucach? Probowalem zarowno wdmuchiwac powietrze jak i zassac z niego powietrze i nic. Nie bo ten zaworek jest zamknięty . Dopiero jak podasz na niego 12V to powinien cyknąć i się otworzyć. Czyszczenie polega raczej na dokładnym przesmarowaniu płynem typu WD 40 aby płynnie pracował. Dmuchanie ustami to raczej jest za słabe - potrzeba większego ciśnienia i pod sporym ciśnieniem może się otworzyć jak będziesz dmuchał w króciec wchodzący na wprost Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts