Skocz do zawartości

Spoty na Podbeskidziu


Paweł_P

Rekomendowane odpowiedzi

wyczytałem że montują zam w sprzęgle koła dwu albo jednomasowe i że to drugie jest lepsze. Dlaczego, po co, nie wiem ?!?

 

Koła dwumasowe lepiej redukują drgania, ograniczają "szarpanie" przy starcie. Niestety, są również mniej trwałe (bo "jednomasówka" to zwykły kawał żelastwa, który ciężko uszkodzić, a "dwumas" to blachy, blaszki, żelaza, połączone sprężynami itp.) i przy okazji dość drogie. Wielu właścicieli popularnych marek (VAG) zmienia dwumasy na sprzęgła klasyczne (choć i dwumasy do poszczególnych modeli potaniały), lub montuje tańsze zamienniki, których do subaru brakuje. I nie łudźmy się: problem sprzęgła dotyczy również osiek, szczególnie w zawirusowanych dieslach, które muszą przenosić wiele niutków...

 

"Powracając do koła dwumasowego - awarie dotyczą uszkodzeń mechanizmu sprężynowego w jego nierozbieralnym wnętrzu, wyrobień łożyska pomiędzy dwoma masami, a to z kolei przekłada się na znaczny w zrost hałaśliwości i zanik tłumienia drgań w dolnym zakresie obrotów silnika. Na początku zaczyna się niewinnie - podwyższona głośność przy gwałtownej zmianie obrotów. Niekiedy jest to telepanie jednostki napędowej na wolnych obrotach, zanikające przy niewielkim naciśnięciu pedału gazu. W skrajnych wypadkach słychać metaliczne tarcie przy gwałtownym ruszaniu lub hamowaniu silnikiem, a we wzierniku koła zamachowego widać błyszczące, metaliczne płatki. (uszkodzenie łożyska i wzajemne ocieranie mas wirujących)."*

 

Tak wygląda budowa i zasada działania dwumasowego sprzęgła:

 

* Cytat za tą stroną http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=3110 tam masz więcej info...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyczytałem że montują zam w sprzęgle koła dwu albo jednomasowe i że to drugie jest lepsze. Dlaczego, po co, nie wiem ?!?

 

Koła dwumasowe lepiej redukują drgania, ograniczają "szarpanie" przy starcie. Niestety, są również mniej trwałe (bo "jednomasówka" to zwykły kawał żelastwa, który ciężko uszkodzić, a "dwumas" to blachy, blaszki, żelaza, połączone sprężynami itp.) i przy okazji dość drogie. Wielu właścicieli popularnych marek (VAG) zmienia dwumasy na sprzęgła klasyczne (choć i dwumasy do poszczególnych modeli potaniały), lub montuje tańsze zamienniki, których do subaru brakuje. I nie łudźmy się: problem sprzęgła dotyczy również osiek, szczególnie w zawirusowanych dieslach, które muszą przenosić wiele niutków...

 

"Powracając do koła dwumasowego - awarie dotyczą uszkodzeń mechanizmu sprężynowego w jego nierozbieralnym wnętrzu, wyrobień łożyska pomiędzy dwoma masami, a to z kolei przekłada się na znaczny w zrost hałaśliwości i zanik tłumienia drgań w dolnym zakresie obrotów silnika. Na początku zaczyna się niewinnie - podwyższona głośność przy gwałtownej zmianie obrotów. Niekiedy jest to telepanie jednostki napędowej na wolnych obrotach, zanikające przy niewielkim naciśnięciu pedału gazu. W skrajnych wypadkach słychać metaliczne tarcie przy gwałtownym ruszaniu lub hamowaniu silnikiem, a we wzierniku koła zamachowego widać błyszczące, metaliczne płatki. (uszkodzenie łożyska i wzajemne ocieranie mas wirujących)."*

 

Tak wygląda budowa i zasada działania dwumasowego sprzęgła:

 

* Cytat za tą stroną http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=3110 tam masz więcej info...

Klasa Qubuś ! Wielkie dzięki, to nieco rozjaśnia moją wyobraźnię w temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawiazując do dwumasu w subru to np w Niemczech kupując nowego diesla dostajesz info o akcji serwisowej wymiany na jednomasowe.Podobny problem wystepowal w silnikach 2,5.Zmienilismy paru klientom na sprzęgła jednomasowe i po problemie.Lżej chodzi sprzęgło i przbiegi sięgają już u niektórych ponad 100 000 km.Według mnie troche rozpędzili się w subaru zakładając dwumasy.Jest to fajne rozwiązanie w niemieckich traktorch typu TDI,ktory jak odpalasz budzisz kota sąsiadów,a w zimie sam się otrzepuje ze śniegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... i zanik tłumienia drgań w dolnym zakresie obrotów silnika. Na początku zaczyna się niewinnie - podwyższona głośność przy gwałtownej zmianie obrotów. Niekiedy jest to telepanie jednostki napędowej na wolnych obrotach, zanikające przy niewielkim naciśnięciu pedału gazu...[/i]

 

MeanDream nie przypomina ci to czegoś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawiazując do dwumasu w subru to np w Niemczech kupując nowego diesla dostajesz info o akcji serwisowej wymiany na jednomasowe.Podobny problem wystepowal w silnikach 2,5.Zmienilismy paru klientom na sprzęgła jednomasowe i po problemie.Lżej chodzi sprzęgło i przbiegi sięgają już u niektórych ponad 100 000 km.Według mnie troche rozpędzili się w subaru zakładając dwumasy.Jest to fajne rozwiązanie w niemieckich traktorch typu TDI,ktory jak odpalasz budzisz kota sąsiadów,a w zimie sam się otrzepuje ze śniegu.

To popatrz jak zostałem zrugany przez kilku speców obsługi sprzęgła na innym wątku :?

http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f= ... 0#p1234070

 

Dzięki za zabranie głosu tak czy siak :P

 

-- 8 lut 2011, o 19:37 --

 

MeanDream nie przypomina ci to czegoś ?

Ale ja nie mam dwumasowego koła, ale fakt symptomy podobne, stąd zamiar wymiany sprzęgła - no i mam nadzieję że bez zamachu się obejdzie :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekiedy jest to telepanie jednostki napędowej na wolnych obrotach, zanikające przy niewielkim naciśnięciu pedału gazu.

W moim LGT też mam objawy jak wyżej -padającej dwumasy :!: a jest to benzyna :!:

 

Pasują mi takie fele na lato :?:

 

alumy18.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pech to pech...

Szyba stłuczona, cb zajumane i zamiast w robocie, to siedzę w domu i czekam do 8, żeby zgłosic szkodę. Dobrze, że mam AC.

 

P.S. Wczoraj jak szedłem po piwo do sklepu, obserwowało mnie trzech dresów. Byłem już przygotowany po wyjściu ze sklepu na konfrontację, ale zniknęli w momencie. Fakt tym bardziej dziwny, ze nigdy ich na dzielnicy nie widziałem wcześniej.

Jest niemal pewne, ze sobie dziś po okolicy pojeżdżę, może akurat natrafie na tych co wczoraj? Winny, czy niewinny, ktoś wpierdol dziś dostanie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CB było w niepozornym kartonie między fotelami na podłokietniku od zawsze. Co dziwne, mogli gwizdnąc też antenę(nawiasem mówiąc droższą od tego radia),ale grzecznie odkręcili i antena nadal w bagażniku spoczywa. Szkoda Unidena, bo fajne to radyjko, ale trudno. Niewiem, czy powiadomic o tym fakcie miejscowy komisariat? Generalnie z nimi nie współpracuję nigdy, a jeszcze w razie draki mogliby się wkręcic niepotrzebnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niewiem, czy powiadomic o tym fakcie miejscowy komisariat? Generalnie z nimi nie współpracuję nigdy, a jeszcze w razie draki mogliby się wkręcic niepotrzebnie...

Jak najbardziej! Mimo wszystko kolesie będą ścigani. Nie można odpuszczać nawet jak uda ci się ich namierzyć i obić dyńki...

Zawożę dzisiaj "szerszenia" do Suchej. W końcu coś się ruszy. Gdybyście potrzebowali coś z USA, to dajcie znać bo prawdopodobnie będę robił zakupy to można dołożyć do paczki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uporałem z silnikiem, teraz idealnie pracuje na zimnym i ciepłym. Do regulacji były zawory, wszystkie 4 zawory wydechowe były za ciasne. Już było źle bo wyskakiwał cheak engine, więc musiałem przyspieszyć sprawę. Wyregulowałem i problem się rozwiązał!!! Mechanik zrobił to bez wyciągania silnika :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyregulowałem i problem się rozwiązał!!! Mechanik zrobił to bez wyciągania silnika

W wolnossącym nie trzeba wyciągać silnika na szczęście do tego :D Jaki masz przebieg, ile dałeś? Może być na :arrow: PW Spotkałem dziś rano Kajtę, przywiózł swoją rajdóweczkę na Kubalonkę. Nie wiem, czy to przy okazji zawodów, czy też jakieś testy rajdówki? W każdym razie przygotuję kartkę, może wyrwę jakiś autograf dla The Forum 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mark drugi dzień bez subru i już mam boleści.Dla poprawienia humoru w tym samym czasie doszło mi zawieszenie do trafica z H&R 35/25 mm.fajnie jeżdzi się zglebowanym dostawczakiem z mocą silnika subaru model biedoklep(diesel),ale i tak juz szukam nie-ASO dwudrzwiowej.Mój suabarak stoi za szkłem w towarzystwie 911 z 78r,corvette Z06 oraz mini coopera typu Jaś fasola i paru innych sprzętów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej! Mimo wszystko kolesie będą ścigani. Nie można odpuszczać nawet jak uda ci się ich namierzyć i obić dyńki...

 

Niestety nie udało się nikogo trafic od tego czasu i stety, że nie zgłosiłem tego na psy. W tym samym dniu rano jadąc montowac szybę, 100 metrów od domu zatrzymali mnie za brak zapiętych pasów :!: Żadna ze stron nie zaliczy tego dnia do udanych, ja bo dostałem 100 i 2, a oni :?: Cóż, chyba pierwszy raz w życiu ktoś tak po nich jechał jak po burej suce, w dodatku przy klientach stacji benzynowej LUK w Piotrowicach, którzy to byli w ciężkim szoku.

I wiecie co? Normalnie mi po tym ulżyło. Na zakończenie życzyłem cioolom miłego dnia i ruszyłem jak z procy przy akompaniamencie mojego przelotu.

Ale to nie koniec przygód :!:

Okazało się, że zamontowana szyba nie pasuje, bo...jest od sedana i jest o 1,5 niższa. Do kombi jedzie już z Belgii i będzie na miejscu 22-23 dopiero. Także teraz podczas jazdy delektuje się... a guzik, wcale się nie delektuję, tylko się wqoorviam :!:

 

-- 12 lut 2011, o 10:22 --

 

I dzięki Zdzisek za fotki :!: :wink:

Teraz czekamy na film. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...