Skocz do zawartości

Mazda CX7


Michał Bajorek

Rekomendowane odpowiedzi

Stoi sobie taka ładna lekko bordowa w salonie na Konrada, normalnie bardzo przyjemna jest. Swego czasu ktoś z rodziny szanownej Dyrekcji :twisted::mrgreen: obiecywał opinie na temat tego cuda jak już się pojawi i będzie pojeżdrzone. Jeśli takie opinie są to bardzo bym prosił o podzielenie się wiedzą. Jeszcze pytanie o napęd, z tego co gdzieś wyczytałem to jest on dołączany elektromagnetycznie ale sterowanie tym nie polega tylko na badaniu przez komputer sterujący samych różnic prędkości kół ale także wychyleń pojazdu czyli pewnie idzie tu o różnice docisku (dość mętnie i ogólnikowo pisali)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Istotnie stoi. Czeka na dopuszczenie do ruchu. Wówczas bede sie mógł podzielic wrażeniami z jazdy.

 

Pozdrowienia

 

PS. system jest dołączany. Działa jak w 6MPS. Czyli dość przyzwoicie, ale z odczuwalnym opóźnieniem. W zakrętach wyposażony w taki system MPS zachwouje się przy niewielkim uślizgu kół jak przednionapędowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mazda CX-7 wykorzystuje nową platformę w połączeniu z napędem wszystkich kół Active Torque-Split All-Wheel Drive, co nie jst nic innym jak elektronicznie sterowane przełączenie tylnych kół do przedniego napędu. W tym przypadku ten manewr nie zależy już tylko od utraty przyczepności przez przednia oś. Zestaw bazy danych napędu jest zintegrowany z systemem stabilizacji pojazdu. Stąd auto to w ułamku sekundy może przekształcić się z przednionapędowego w 4x4, w którym napęd dzielony jest optymalnie na obie osie w proporcjach 50:50.

 

http://www.roadlook.pl/wrazenia-z-jazdy ... jazdy.html

 

moze to nie wyjasnie wszytkiego ale juz cos

to ciekawy filmik z innna mazda z 4x4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Nie czytałem tego te(k)stu :oops:

 

Obecuję, że postaram się już w przyszłości nie zauważać opóźnienia w dołączaniu napędu tylnej osi. Podsterowność też będę ignorował. I bardzo będę się starał osiągnąć sygnalizowane 10l/100 km - tu prośba to Forumowiczów w Krakowie: jeżeli w najbliższych dniach zobaczycie Państwo poruszającą się w tempie wydmy ruchomej Mazdę 6 MPS - nie krytykujcie pochopnie kierowcy; to niżej podpisany będzie usiłował osiągnąć wymienione zużycie paliwa :wink:

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michał Bajorek,

mnie się to auto na tyle spodobało, że wybrałem się specjalnie do Niemiec, żeby nim pojeździć. Miałem okazję to zrobić na pierwszej imprezie promocyjnej kiedy Mazda Deutschland udostępniła te auta do jazd testowych.

Jeździłem po torze, zarówno za kierownicą jak i na prawym z zawodowym kierowcą wyścigowym.

Jak wrażenia?

Auto daje radę. Nie wiem czy jest jakieś inne seryjne auto o takich gabarytach, które byłoby szybsze na torze? W każdym razie za takie pieniądze. Bo to auto kosztuje 36000 EUR w pełnej opcji.

Niemcy z Mazdy poprawili zawieszenie i hamulce w stosunku do wersji dostępnej w USA.

Jest OK.

Nie można sie przyczepić ani do techniki ani do wyposażenia.

Jak dla mnie to tylko design wnętrza jest nieco zbyt amerykański. Czytaj: troche tanie plastiki i skóra w pośrednim gatunku... :wink:

Dlaczego nie kupię?

Auto to dużo pali (co zresztą jest zrozumiałe) i nie ma do niego instalacji LPG, bo jest to bezpośredni wtrysk benzyny.

Ja w tej chwili będę musiał znowu dużo jeździć i nijak mi się spalanie na poziomie 15-17 litrów benzyny nie chciało zmieścić w budgecie.

Teoretycznie da się spalić mniej, ale ja nie potrafię być masochistą :wink:

W tej sytuacji, z pewnym żalem, ale zrezygnowałem z tego nabytku.

 

pozdrawiam :grin:

 

P.S.

dodam jeszcze fotki z tej imprezki:

5855a9a280109170m.jpg

f956cd4a38449a22m.jpg

53dbd9c26a35c20bm.jpg

e76c1b524a32a9a3m.jpg

8c83c7d1b8bcdb3em.jpg

2ec5203d4d071516m.jpg

a1acc0a3284fc82am.jpg

38ad6b7fa36ca704m.jpg

niestety więcej nie mam bo nie myślałem o robieniu zdjęć... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuba,

ja mam taką spaczoną środkowoeuropejską optykę :wink:

Rav4 z tym silnikiem nie jest oferowana ani w Niemczech ani w Polsce.

A gdyby była, to pewnie kosztowałaby w tak bogatym wyposażeniu sporo drożej od tej Mazdy.

Dodam, że wybierałem wśród aut, które sa oferowane u nas oficjalnie w sieciach dielerskich.

 

Jeśli chodzi o wrażenia z jazdy, to jeździłem raz Rav4 z dieslem 180KM i oczywiście było nieporównanie słabiej niż w tej CX-7. Rav4 z benzynowym V6 nigdy nie jechałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko fajnie z tym autem ale jedna mnie rzecz zawiodła i na ten aktualny moj zakup to odpada. To auto ma bardzo mały bagażnik, niby wykazują 455l co nie jest jakoś źle ale ponad to nic się nie da włożyć, tak w porównaniu do Forestera (390l) to wydaje sie dużo ale jak Forka załaduje sie po dach to bedzie coś koło 700 litrów a w CX7 prawie nic ponad roletę nie wejdzie. Kiepsko jak na tak duże auto :cry: Na razie odpada u mnie, może jak będę zmieniał mniejsze auto (na dziś to Forys) to o nim pomyślę bo wtedy ten bagażnik wystarczy a miejsca w środku jest dosyć, poczekam jednak na nowego Forestera, może będzie też nieco bardziej obszerny i sobie je wtedy porównam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
I bardzo będę się starał osiągnąć sygnalizowane 10l/100 km

 

Nie da sie osiagnac sredniego spalania 10 l w MPS 6. Tyle udało mi sie na trasie, pod warunkiem, ze nie przekroczyłem 130 km/h. Normalne spalanie w cyklu 50miasto/50 trasa to ok 12-12,5 l w cyklu 75 miasto/25 trasa to 14-15 l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michał Bajorek, moja rodzinka kupiła taką CX-7. Całkiem fajne, będę dawał jakieś znaki z eksploatacji.

Relacja chętnie choć ze względu na mikroskopijny bagażnik jak na razie u mnie to auto wypadło z kręgu zainteresowań. Przynajmniej na razie - ale opinie chętnie bo może kiedyś jako tzw małe auto miejsko-podmiejskie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mazda CX-7 wykorzystuje nową platformę w połączeniu z napędem wszystkich kół Active Torque-Split All-Wheel Drive

 

ATS w mazdach CX7 oraz 6MPS jest troche bardziej inteligentnym systemem 4x4 niz sie wydaje. oto opis jego działania:

 

"Podział momentu obrotowego między przednią a tylną osią odbywa się na drodze elektronicznej i w pełni automatycznie – co prawda kierowca może pośrednio wpływać na pracę ATS, ponieważ jednostka sterująca/monitorująca pracę sprzęgła wielotarczowego „obserwuje” i analizuje sygnały takie jak:

 

· Prędkość auta (PCM)

 

· Prędkość obrotowa silnika (PCM)

 

· Położenie pedału przyspieszenia (PCM)

 

· Prędkość każdego koła (DSC)

 

· Przyspieszenie boczne (DSC)

 

· Odchylenie od osi jazdy (DSC)

 

· Żądanie redukcji momentu (DSC)

 

· Położenie dźwigni hamulca ręcznego

 

Jeśli kierowca jedzie bardzo agresywnie/dynamicznie (głębokie wychylenie pedału gazu, duże kąty skrętu kierownicy, zmieniające się przyspieszenia boczne i osiowe) może doprowadzić do sytuacji, że nawet na 100% trakcyjnej nawierzchni 6MPS jedzie 4WD z podziałem sił nawet 50:50."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli kierowca jedzie bardzo agresywnie/dynamicznie (głębokie wychylenie pedału gazu, duże kąty skrętu kierownicy, zmieniające się przyspieszenia boczne i osiowe) może doprowadzić do sytuacji, że nawet na 100% trakcyjnej nawierzchni 6MPS jedzie 4WD z podziałem sił nawet 50:50."

Nie do końca łapię tę konkluzję, w zasadzie każde subaru a ręczną skrzynią i bez DCCD ma cały czas 50/50 :) Gdzie w takim razie przewaga?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli w normalnych warunkach mazda napędza bardziej tył czy przód? Bo jak przód to gdzie ta przewaga?

 

Nikt nie pisze o przewadze ATS z Mazdy w stosunku do Subaru. Mam 6 MPS i musze powiedzieć, ze naped 4x4 nie dorównuje temu z Subaru. Rzeczywiscie jest lekkie wrazenie, ze auto jest przednionapedowe. naped ten wystarcza do bezpiecznego i szybkiego pokonywanie polskich dróg w róznych warunkach. W przypadku Subaru miałem przyjemnośc 2 lata temu ekploatowac przez krótki okres czasu STI w wersji Solberg, stad mam porównanie. jeździłem też na testach Foresterem turbo.

Subaru jest jednoznacznie górą !!! :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

baccara14, ech, STI to już zupełnie inna bajka, nawet porównując do innych subaru (bez DCCD) :)

Ja to swoje zapytanie napisałem z lekką ironią na ten marketingowy tekst co wkleiłeś (zapewne ze strony producenta), bo on emanuje taką energią, optymizmem, człowiek się czuje, że Pana Boga za nogi złapał :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co rozumiem to zasadnicza różnica jest taka, że w Imprezie Sti mechanizm DCCD pozwala manualnie (przed jazdą) dostroić rozkład przekazywanego momentu obrotowego a w Maździe MPS odbywa się to automatycznie.

Zgoda, że rozwiązanie z Sti jest o tyle fajniejsze, że mamy możliwość samemu poeksperymentować z charakterystyką napędu auta, a to daje więcej satysfakcji niż pełna automatyka.

Jednak w porównaniu do rozwiązania jakie jest w zwykłym WRX, gdzie ta charakterystyka jest po prostu stała, to jednak rozwiązanie z Mazdy 6 MPS (albo podobne z BMW X3) jest jednak fajniejsze... :wink:

 

Ale mi się zaraz dostanie za te herezje... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak w porównaniu do rozwiązania jakie jest w zwykłym WRX, gdzie ta charakterystyka jest po prostu stała, to jednak rozwiązanie z Mazdy 6 MPS (albo podobne z BMW X3) jest jednak fajniejsze...

 

Wiesz, bic nie bede, bo jestem kulturalny człowiek, ale do pieca dołozyłeś :grin:

Tak, jak napisałem jexdzilem STI Solberg i Foresterem, a normalnie uztkuje 6MPS, wiec cała siwdomoscia musze podkreslic, ze 4x4 subaru jest niepowtarzalne. BMW nie wkładajmy na ta półke, bo to jeszcze inna bajka i niestety ich napedy sa słabe, do ATS z mazdy im daleko, bardzo daleko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, bic nie bede, bo jestem kulturalny człowiek, ale do pieca dołozyłeś :grin:
Dzięki :mrgreen:

 

Jasne, że Subaru awd jest niepowtarzalne! W końcu jest na rynku niewiele aut, które przy normalnej jeździe po suchej, prostej szosie przekazują napęd sprawiedliwie i na przód i na tył!

Ba, jeszcze udało im się przekonać całą rzeszę klientów (łącznie z niżej podpisanym), że to jest super rozwiązanie... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...