Niedźwiedź Posted October 3, 2007 Share Posted October 3, 2007 Hej, kilka razy zdarzyło się , że zafalowały mi obroty - po przyspieszeniu 1 bieg, 2, hamowanie, sprzegło , obroty spadły poniżej "standardowych" obrotów biegu jałowego, następnie weszły z powroten na "standardowe". Stało się tak może ze dwa razy. Co to może być?Mowa oczywiście o PB. PZDR Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruk Posted October 3, 2007 Share Posted October 3, 2007 Może silniczek krokowy kończy żywot? Od czasu do czasu trzeba go wyczyścić i dobrze jest przesmarować. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niedźwiedź Posted October 3, 2007 Author Share Posted October 3, 2007 Może silniczek krokowy kończy żywot? Od czasu do czasu trzeba go wyczyścić i dobrze jest przesmarować. możliwe, bo jak miałem podobne objawy z gazem, to mi właśnie silniczek od gazu wymienili. dam radę sam?? jak go przeczyścić?? Gdzie on się znajduje - tak w centralnej części silnika (trochę z tyłu) , między kablami?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruk Posted October 3, 2007 Share Posted October 3, 2007 Spokojnie sam dasz radę. Dobrze jest go porządnie wypłukać benzyną ekstrakcyjną żeby wyleciał cały syf. Potem trzeba go przesmarować. Gdzie on się dokładnie znajduje w Legacy to Ci nie powiem - na pewno gdzieś w okolicach kolektora ssącego - jest do niego podłączony. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niedźwiedź Posted October 7, 2007 Author Share Posted October 7, 2007 a czy świece, kable mogą mieć wpływ na pływające obroty?? Co to jest wypadanie zapłonu? Co ile w ogóle zmieniać kable/świece?? (LPG) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruk Posted October 7, 2007 Share Posted October 7, 2007 Świece i kable nie mają wpływu na pływanie obrotów - pływanie obrotów najczęściej występuje przy awarii przepływomierza,sondy lambda a także przy nieszczelnym dolocie. Jak jest przebicie na rozdzielaczu zapłonu lub na kablach lub jest wypalona świeca i nie ma iskry to nie pali na ten gar przez cały czas lub przerywa. Świece w LPG radzę profilaktycznie wymieniać co 10-20tyś.km Kable i rozdzielacz zapłonu wymieniamy jak stwierdzimy przebicia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niedźwiedź Posted October 7, 2007 Author Share Posted October 7, 2007 Jak jest przebicie na rozdzielaczu zapłonu lub na kablach lub jest wypalona świeca i nie ma iskry to nie pali na ten gar przez cały czas lub przerywa. a czym to się objawia?? Nierówna praca silnika?? przy awarii przepływomierza,sondy lambda a także przy nieszczelnym dolocie. w przypadku jazdy na lpg sonda chyba w tyłek dostaje - czy mi się wydaje?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruk Posted October 7, 2007 Share Posted October 7, 2007 Zgadza się - nierówna praca silnika, strzały z wydechu... Sonda na LPG podobno szybciej się psuje ale nie potrafię Ci odpowiedzieć dlaczego i wogóle czy jest to prawda :???: Poszukaj w wątku o LPG - jest tam obszerna dyskusja na rózne związane z tym tematem zagadnienia. Oto link: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=102284 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niedźwiedź Posted October 7, 2007 Author Share Posted October 7, 2007 Zgadza się - nierówna praca silnika, strzały z wydechu...Sonda na LPG podobno szybciej się psuje ale nie potrafię Ci odpowiedzieć dlaczego i wogóle czy jest to prawda :???: Poszukaj w wątku o LPG - jest tam obszerna dyskusja na rózne związane z tym tematem zagadnienia. dzięki. Najszybciej to będzie jak do mechanika się wybiorę po prostu Przynajmniej wiem że muszę się liczyć z z wydatkiem +/- 400 zł . Chociaż może się okazać , że to np. krokówka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niedźwiedź Posted October 12, 2007 Author Share Posted October 12, 2007 Kruk, czy mógłbyś spróbować przeprowadzić mnie opisowo przez temat czyszczenia krokówki??Jutro mam trochę czasu i mogę popróbować. Dzisiaj mój mechanik nie miał na to czasu, ale przy okazji okazało się , że wyskoczył błąd przepływki. Zresetowaliśmy kompa i zobaczymy co dalej. Jest trochę lepiej po wykasowaniu błędów, ale nie idealnie. Pewnie skończy się na wymianie... Wymieniłem przy okazji olej, filtr i świece (nie były najlepsze...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruk Posted October 12, 2007 Share Posted October 12, 2007 Jak wyskoczył błąd przepływomierza to pewnie to przepływomierz,a nie przepływka. Wymień przepływkę i już. Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted October 12, 2007 Share Posted October 12, 2007 Kruk, co to jest przepływomierz a co to przepływka? Bo się pogubiłem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niedźwiedź Posted October 12, 2007 Author Share Posted October 12, 2007 to pewnie to przepływomierz,a nie przepływka pewnie tak, ale krokowy też zdałoby się przeczyścić bo nigdy nie był ruszany. Czytałem też o możliwości przeczyszczenia przepływki?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
vibowit Posted October 12, 2007 Share Posted October 12, 2007 Jak wyskoczył błąd przepływomierza to pewnie to przepływomierz,a nie przepływka. Wymień przepływkę i już. silnik krokowy miałeś na myśli. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niedźwiedź Posted October 12, 2007 Author Share Posted October 12, 2007 ok Kruk, się pomylił Ktoś podpowie jak wyczyścić krokowy (na necie po ang. czytałem, że jak się go rozbierze, to jakieś uszczelki nie pasują później czy coś i trzeba nowe...) i przepływkę?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
vibowit Posted October 12, 2007 Share Posted October 12, 2007 Czytałem też o możliwości przeczyszczenia przepływki?? Z tego co wiem to nie ma sensu, tam nie ma żadnej mechaniki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruk Posted October 12, 2007 Share Posted October 12, 2007 Tak, pomyliłem się - tam mialo być krokowy Z przepływką nie ma co kombinować - jest do d...to trzeba wymienić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niedźwiedź Posted October 12, 2007 Author Share Posted October 12, 2007 Z tego co wiem to nie ma sensu, tam nie ma żadnej mechaniki. ok. A krokowy?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruk Posted October 12, 2007 Share Posted October 12, 2007 "Lepsze jest wrogiem dobrego" lub "Co się polepszy to się popieprzy" jednym słowem jak krokowy jest ok to lepiej go zostaw w spokoju. Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted October 12, 2007 Share Posted October 12, 2007 ok. A krokowy?? Starym sposobem pszczół: zanurzyć w nafcie? :razz: Ja czyściłem bez rozbiórki środkiem Kenta do układów zasilania... pomagało. Nie na zawsze, ale pomagało. Potem wymieniłem by-pass'a. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niedźwiedź Posted October 12, 2007 Author Share Posted October 12, 2007 jak krokowy jest ok to lepiej go zostaw w spokoju. bo ja wiem czy jest ok...wiem, że na kompie wyskoczył kod 23 i zrobiliśmy reset (aku na kilka minut). Na benzynie falowania nie zaobserwowałem ( ale też przed tą operacją różnie to bywało). Na LPG jest trochę lepiej. Jedyna różnica jest taka, że przy odpaleniu obroty idą 1000+ , spadają na poniżej 500 i stabilizują się , czego wcześniej nie było (było 1000+ i od razu do stabilnych 850-900) Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted October 12, 2007 Share Posted October 12, 2007 sirchaser, może masz nieszczelność w dolocie za przepływomierzem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niedźwiedź Posted October 12, 2007 Author Share Posted October 12, 2007 sirchaser, może masz nieszczelność w dolocie za przepływomierzem? jak to sprawdzić??dodam , że falowanie obrotów nie zawsze występuje (mowa o benzynie) , na gazie - z obrotów podczas jazdy , po wysprzęgleniu, spadają do ok 500 i tak sobie falują aż po kilkunastu sekundach stabilizują się. Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted October 12, 2007 Share Posted October 12, 2007 jak to sprawdzić?? To pytanie już nie do mnie..niestety. :sad: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niedźwiedź Posted October 12, 2007 Author Share Posted October 12, 2007 Ja czyściłem bez rozbiórki środkiem Kenta do układów zasilania... gdzie to dostać?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now