Jump to content

Pływające obroty.


Niedźwiedź
 Share

Recommended Posts

Hej,

 

kilka razy zdarzyło się , że zafalowały mi obroty - po przyspieszeniu 1 bieg, 2, hamowanie, sprzegło , obroty spadły poniżej "standardowych" obrotów biegu jałowego, następnie weszły z powroten na "standardowe". Stało się tak może ze dwa razy. Co to może być?Mowa oczywiście o PB.

PZDR

Link to comment
Share on other sites

Może silniczek krokowy kończy żywot? Od czasu do czasu trzeba go wyczyścić i dobrze jest przesmarować.

Link to comment
Share on other sites

Może silniczek krokowy kończy żywot? Od czasu do czasu trzeba go wyczyścić i dobrze jest przesmarować.

możliwe, bo jak miałem podobne objawy z gazem, to mi właśnie silniczek od gazu wymienili.

dam radę sam?? jak go przeczyścić?? Gdzie on się znajduje - tak w centralnej części silnika (trochę z tyłu) , między kablami??

Link to comment
Share on other sites

Spokojnie sam dasz radę. Dobrze jest go porządnie wypłukać benzyną ekstrakcyjną żeby wyleciał cały syf. Potem trzeba go przesmarować.

Gdzie on się dokładnie znajduje w Legacy to Ci nie powiem - na pewno gdzieś w okolicach kolektora ssącego - jest do niego podłączony.

Link to comment
Share on other sites

Świece i kable nie mają wpływu na pływanie obrotów - pływanie obrotów najczęściej występuje przy awarii przepływomierza,sondy lambda a także przy nieszczelnym dolocie.

Jak jest przebicie na rozdzielaczu zapłonu lub na kablach lub jest wypalona świeca i nie ma iskry to nie pali na ten gar przez cały czas lub przerywa.

Świece w LPG radzę profilaktycznie wymieniać co 10-20tyś.km

Kable i rozdzielacz zapłonu wymieniamy jak stwierdzimy przebicia.

Link to comment
Share on other sites

Jak jest przebicie na rozdzielaczu zapłonu lub na kablach lub jest wypalona świeca i nie ma iskry to nie pali na ten gar przez cały czas lub przerywa.

a czym to się objawia?? Nierówna praca silnika??

 

przy awarii przepływomierza,sondy lambda a także przy nieszczelnym dolocie.

w przypadku jazdy na lpg sonda chyba w tyłek dostaje - czy mi się wydaje??

Link to comment
Share on other sites

Zgadza się - nierówna praca silnika, strzały z wydechu...

Sonda na LPG podobno szybciej się psuje ale nie potrafię Ci odpowiedzieć dlaczego i wogóle czy jest to prawda :???:

Poszukaj w wątku o LPG - jest tam obszerna dyskusja na rózne związane z tym tematem zagadnienia. Oto link: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=102284

Link to comment
Share on other sites

Zgadza się - nierówna praca silnika, strzały z wydechu...

Sonda na LPG podobno szybciej się psuje ale nie potrafię Ci odpowiedzieć dlaczego i wogóle czy jest to prawda :???:

Poszukaj w wątku o LPG - jest tam obszerna dyskusja na rózne związane z tym tematem zagadnienia.

dzięki. Najszybciej to będzie jak do mechanika się wybiorę po prostu :) Przynajmniej wiem że muszę się liczyć z z wydatkiem +/- 400 zł . Chociaż może się okazać , że to np. krokówka :)

Link to comment
Share on other sites

Kruk, czy mógłbyś spróbować przeprowadzić mnie opisowo przez temat czyszczenia krokówki??Jutro mam trochę czasu i mogę popróbować.

 

Dzisiaj mój mechanik nie miał na to czasu, ale przy okazji okazało się , że wyskoczył błąd przepływki. Zresetowaliśmy kompa i zobaczymy co dalej. Jest trochę lepiej po wykasowaniu błędów, ale nie idealnie. Pewnie skończy się na wymianie...

Wymieniłem przy okazji olej, filtr i świece (nie były najlepsze...)

Link to comment
Share on other sites

Jak wyskoczył błąd przepływomierza to pewnie to przepływomierz,a nie przepływka. Wymień przepływkę i już.

Link to comment
Share on other sites

Tak, pomyliłem się - tam mialo być krokowy :oops:

Z przepływką nie ma co kombinować - jest do d...to trzeba wymienić.

Link to comment
Share on other sites

"Lepsze jest wrogiem dobrego" lub "Co się polepszy to się popieprzy" jednym słowem jak krokowy jest ok to lepiej go zostaw w spokoju.

Link to comment
Share on other sites

ok. A krokowy??

 

Starym sposobem pszczół: zanurzyć w nafcie? :razz:

 

Ja czyściłem bez rozbiórki środkiem Kenta do układów zasilania...

pomagało. Nie na zawsze, ale pomagało. Potem wymieniłem by-pass'a.

Link to comment
Share on other sites

jak krokowy jest ok to lepiej go zostaw w spokoju.

bo ja wiem czy jest ok...wiem, że na kompie wyskoczył kod 23 i zrobiliśmy reset (aku na kilka minut). Na benzynie falowania nie zaobserwowałem ( ale też przed tą operacją różnie to bywało). Na LPG jest trochę lepiej. Jedyna różnica jest taka, że przy odpaleniu obroty idą 1000+ , spadają na poniżej 500 i stabilizują się , czego wcześniej nie było (było 1000+ i od razu do stabilnych 850-900)

Link to comment
Share on other sites

sirchaser, może masz nieszczelność w dolocie za przepływomierzem?

jak to sprawdzić??dodam , że falowanie obrotów nie zawsze występuje (mowa o benzynie) , na gazie - z obrotów podczas jazdy , po wysprzęgleniu, spadają do ok 500 i tak sobie falują aż po kilkunastu sekundach stabilizują się.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...