Skocz do zawartości

Subaru diesel - dziwny dźwięk z okolic puszki filtra powietrza, kopci.


squid

Rekomendowane odpowiedzi

Witam 

 

Forester SH - diesel. Dziwny dźwięk z okolic puszki dolotu powietrza i do tego porządnie kopci jak dodaję gazu (DPF off ale nigdy nie było problemu).

 

Nagranie dźwięku 

 

https://t.ly/QNwY9

 

Ktoś wie o co może chodzić? 

 

Update: mechanik majstrował coś przy osłonie wydechu od strony kierowcy i chyba wtedy to się pojawiło, jakiś EGR czy coś? Teraz się nie podejmuje nawet diagnozy..

Edytowane przez squid
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, squid napisał(a):

Witam 

 

Forester SH - diesel. Dziwny dźwięk z okolic puszki dolotu powietrza i do tego porządnie kopci jak dodaję gazu (DPF off ale nigdy nie było problemu).

 

Nagranie dźwięku 

 

https://t.ly/QNwY9

 

Ktoś wie o co może chodzić? 

 

Update: mechanik majstrował coś przy osłonie wydechu od strony kierowcy i chyba wtedy to się pojawiło, jakiś EGR czy coś? Teraz się nie podejmuje nawet diagnozy..


Prawdopodobnie dźwięk nie ma znaczenia dla kopcenia. Po lekkim dodaniu gazu i odpuszczeniu otwiera się EGR na 70 sekund i dźwięk powinien zniknąć(jeśli EGR jest sprawny i nie jest wyłączony). Dymienie oznacza, że ma za dużo paliwa w stosunku do powietrza. Najczęściej to nieszczelność w układzie dolotowym(rury intercoolera) albo zatarta zmienna geometrią w turbosprężarce. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.05.2024 o 17:04, ir3n3usz napisał(a):

Po lekkim dodaniu gazu i odpuszczeniu otwiera się EGR na 70 sekund i dźwięk powinien zniknąć(jeśli EGR jest sprawny i nie jest wyłączony).

Czy tak samo jest w wolnossącej benzynie z 2005 roku? :D czy tylko podczas uruchamiania silnika na zimno egr działa i chyba na wolnych tez

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, conradek napisał(a):

Czy tak samo jest w wolnossącej benzynie z 2005 roku? :D czy tylko podczas uruchamiania silnika na zimno egr działa i chyba na wolnych tez

 

Nie wiem, nigdy tego nie sprawdzałem. EGR w benzyniakach jest bezawaryjny, dlatego nie poświęca się temu tyle uwagi co w dieslach. Poza tym diagnostyka w dieslu jest bardziej rozbudowana, więcej można zobaczyć niż w starym benzyniaku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...