Skocz do zawartości

Dystanse kół | ? SWS Performance ?


Orear

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, 

rzuciło mi się w oczy coś takiego... 

5x100 56,1 25mm 2 szt dystanse Impreza Forester (mudmaster.pl)

Cena w porównaniu do konkurencji - konkurencyjna i kusi. Natomiast nigdzie w sieci nie mogę znaleźć tego całego SWS Performance. Auto użytkuję głównie na autostradach stąd boję się kupić dystanse niewiadomego pochodzenia. Kupował to ktoś do swojego samochodu? 

 

W ogóle w temacie dystansów, wiodący producenci powinni mieć jakieś dowody na to, że ich produkt jest odpowiedniej jakości/dopuszczony do ruchu publicznego? Czy to się kupuje tak po prostu na zasadzie renomy istniejących producentów jak Dystom, JR, RRC, Eibach i Bóg wie kto jeszcze to sprzedaje?

Może głupie pytanie, ale wolałbym mieć jakieś potwierdzenie, że przy 140kmh nie odfrunie mi koło osadzone na plastelinowym dystansie. 

 

Pozdro, nie krzyczcie jeśli było, a nie znalazłem w szukajce. ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W UE takie elementy zwiazane z bezpieczenstwem, typu dystanse, folie na szyby, tarcze i klocki hamulcowe musza posiadac certyfikat CE (w Niemczech wystarczy TüV). Czyli dokument z z badania technicznego stwierdzajacy dopuszczenie do ruchu samochodu z danym elementem Przyklad: https://www.tunershop.pl/dystanse-poszerzajace-h-r-2x10mm-2064640-dla-honda-accord-civic.html  Samochod z elementem bez certyfikatu traci homologacje i nie jest dopuszczony do ruchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Legacy96 napisał(a):

W UE takie elementy zwiazane z bezpieczenstwem, typu dystanse, folie na szyby, tarcze i klocki hamulcowe musza posiadac certyfikat CE (w Niemczech wystarczy TüV). Czyli dokument z z badania technicznego stwierdzajacy dopuszczenie do ruchu samochodu z danym elementem Przyklad: https://www.tunershop.pl/dystanse-poszerzajace-h-r-2x10mm-2064640-dla-honda-accord-civic.html  Samochod z elementem bez certyfikatu traci homologacje i nie jest dopuszczony do ruchu.

 

No dobra, czyli coś jest w Europie. 

Certyfikat tuv nie jest wymagany ani w całej Unii, ani w Polsce, więc nie kontynuuję tematu. 

Certyfikatu CE nie znalazłem przy żadnych sprzedawanych dystansach w sieci. Jedynie tuv pojawia się przy niemieckich produktach. 

W Polsce jedyna kwestia prawna odnośnie kół i ich szerokości mówi, że koło nie może wystawać poza obrys błotnika. I tyle... nie ma przepisów dotyczących wymaganych homologacji dla elementów koła/zawieszenia pojazdu. 

 

Więc chyba sam sobie odpowiedziałem na pytanie, koło ma nie wystawać poza obrys błotnika i dystans powinien pochodzić z konkretnego źródła, a nie od gienka spod szlifierki. A to czy ma tuv to dla mnie drugorzędny temat bo przeglądy robię w Polsce. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Update, otrzymałem dzisiaj odpowiedź od sklepu mudmaster.pl. 

Twierdzą, że sprzedają dystanse od 15 lat i nie mieli żadnych skarg. Natomiast badań, homologacji, ani certyfikatów na nie nie posiadają i nie planują tego robić. ;) 

Zapewne stąd konkurencyjna cena, taki tuv pewnie kosztuje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Update 2.

Kupiłem to, cena mnie skusiła. Ale zaraz po otrzymaniu przesyłki zawiozłem do zaprzyjaźnionego zakładu, w którym wykonuje się podobne rzeczy. Dysanse zostały pomierzone w kilkunastu miejscach aby sprawdzić czy są wszędzie tak samo grube, sprawdzono ich "okrągłość" oraz twardość materiału i śrub oraz ich osadzenie. Wygląda na to, że to co mi napisali w odpowiedzi jest prawdą, produkt wykonany fachowo na precyzyjnych maszynach CNC. Zrobiłem jazdę testową, nie czuję żadnych negatywnych emocji. ;)

Oczywiście, nie polecam, po prostu opisuję swoje doświadczenie z tymi dystansami. Gdyby nie cena to pewnie kupiłbym Japan Racing, Dystom czy cokolwiek innego co zostało już przerobione przez wiele osób w Polsce. 

Pozdrawiam! Jeśli nie zapomnę to za rok napiszę jak zniosły setki kilometrów i warunki atmosferyczne. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Legacy96 napisał(a):

W niemczech daja do kompletu dystansow dluzsze sruby o grubosc podkladki. Podobno tak jest bezpieczniej...

 

W dystansach do Volvo i VW tak miałem nawet kupując dystanse w Polsce.

Tylko w Subaru nie ma śrub, a szpilki.

I te są przykręcane do piasty, a mają w sobie drugie szpilki.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...