Skocz do zawartości

Forester SF S-Turbo przedlift 1998 1999 - lokalizacja czujnika temperatury powietrza dolotowego IAT


JakoTako

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

W październiku Forek zaczął bardziej szarpać niż zwykle, jak przyszły pierwsze przymrozki dostał strasznych kangurów i na szczęście wywaliło Check - 23 Mass Air Flow Sensor.

 

obraz.thumb.png.90afc87ed4e9f61246e0386584b81f3f.png

 

Mass Air Flow 609,54 g/s
Intake Air Temperature -40 C

 

obraz.thumb.png.f6274444982b7912ac93d95fd08d5ab6.png

 

Po wymianie przepływomierza w końcu prawie wszystkie szarpania ustąpiły, auto zbiera się jak nigdy.

 

obraz.thumb.png.c3accef56e22e3fd63c93eaf8f74196f.png

 

Pozostał jednak odczyt
Intake Air Temperature -40 C

który o dziwo nie generuje checka.

 

obraz.thumb.png.b1bea11a388544e22789071d168fa907.png

 

Przepływomierz jest wstawiony OE_22794AA010, wtyczka od wiązki jest niby 5 pinowa, ale ostatniego pinu brak we wtyczce, są tylko 4 kabelki.

 

W tym momencie Forek czasami delikatnie jeszcze poszarpuje w zakresie obrotów 2,000 - 2,500 RPM przy delikatnym turlaniu się w zabudowanym.

Z braku innych podejrzanych zastanawia mnie ta temperatura -40 C, czy może być powodem takiego zachowania.

 

Silnik był swapowany 2 lata temu z Forka 1998 do Forka 1999.

Ponieważ po swapie (i serwisie ustawianie luzów zaworowych, świece, etc.) Forek bardzo marnie jeździł (nagłe zmulenia, kangury, brak mocy) były wymieniane:
kable zapłonowe

czujnik spalania stukowego (był check)

przepływomierz

sonda lambda

pompa paliwa

komputer

rura od turbo (pękła)

katalizator

i ostatnio właśnie drugi raz przepływomierz tym razem na nowy oryginalny OE_22794AA010

 

Czy mógłbym poprosić o naprowadzenie, czy w Forku S-Turbo przedlift jest osobny czujnik IAT na kolektorze (patrzyłem, ale nie mogę go zlokalizować) ?

Czy może jest w przepływomierzu, ale mam uwaloną wiązkę silnika?

A może w ogóle Intake Air Temperature nie jest czytane w tym modelu i zawsze pokaże -40 C?

 

Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No, niema. 
z ciekawości popsikaj IPĄ wtyczki łączące wiązke kolektora z resztą budy. Wtyczki mieszczą się za akumulatorem. Przyjrzyj sie czy są dobrze dociśniete - czesto sprawiaja takie wrazenie a w rzeczywistosci jest niedocisnieta generujac buble. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...