Skocz do zawartości

Konserwacja podwozia - co jak i czym


Tinuviel

Rekomendowane odpowiedzi

28 minut temu, Gustaf napisał(a):

Kto Ci nagadał takich głupot, że cynkowanie jest słabe.

Z 8lat temu oddawałem do cynkowania zaciski tylne z imprezy totalne próchno w rdzy do dzisiaj nie ma śladu korozji - owszem zmieniły kolor, spatynowały się- nowe tarcze kotwiczne zaczęły już korodować ale zaciski i jarzma wyglądają jak na 3 letnim aucie.

Grunt to dobre oczyszczenie powierzchni, i naniesienie srebrnej pasywacji dobrej firmy - u mnie w galwanizerni robią dla fiata na produkcję i używają dobrej powłoki hydrofobowej.


ale mowisz o cynkowaniu ogniowym? Ogniowe podobno wymiata tylko ze moze uszkodzic elementy. Zaciski to pewnie spoko bo to masywny kawal żelaza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Ok, Auto dziś dopiero skończone ale stało i czekało albo na wahacze albo na śruby albo aż wrócę i je zaprowadzę na geometrie.

 

Wyszło w sumie tyle - może komuś się przyda, chociaż przy Subaru to raczej kwoty w górę bo pomijając nawet większą powierzchnie to tam rozbrojenie podwozia to całkiem co innego.

 

8k - konserwacja wraz z czyszczeniem, rozbieraniem, składaniem itd. + dorobienie dwóch mocowań wsporników z przodu które mi przerdzewiały

1.5k - piaskowanie i malowanie wszystkiego co się dało z auta wykręcić. Wsporniki, usztywnienia, tylna belka, wahacze, stabilizatory itd.

2.6k - absolutnie wszystkie śruby nowe z ASO + nowe mocowanie silnika + nowe linki od ręcznego. 

0.3k - zestaw poli na przód do wahaczy (reszty nie trzeba było wymieniać)

0.4k - pełna geometria

 

I to by w sumie zamykało temat konserwacji, w zakładzie od konserwacji dałoby się mniej zostawić gdyby nie to spawanie mocowań z przodu. w ASO byłoby mniej gdyby nie mocowanie silnika i linki od ręcznego, część śrub też dałoby się użyć starych po dobrym wyczyszczeniu. Mocowanie silnika wymieniłem na OEMowe bo to z Poli które miałem za mocno przenosiło drganie silnika na auto i mnie wkurzało.

 

Konserwacja zrobiona moim zdaniem porządnie(wedle mojego mechanika również), oczywiście na tyle na ile się da bez rozbierania auta do gołej blachy. Mam nadzieje że będzie spokój na jakiś czas. 

 

No ale jak już auto było rozebrane to poszło jeszcze...

1.3k - kompleksowa regeneracja zacisków razem z piaskowaniem i malowaniem

0.7k - regeneracja przekładni kierowniczej + czyszczenie z zewnątrz i malowanie

0.2k - płyn hamulcowy i płyn do przekładni (wspomagania?)

2.2k - nowe tarcze, hamulce, osłony drążki, końcówki drążków, osłony przekładni, łączniki stabilizatorów, osłony tarcz hamulcowych

0.5k - przewody hamulcowe w oplocie

1.4k - dwa drążki hardrace (jeden miałem skrzywiony - musiałem kupić parę)

 

 

 

 

 

 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Tinuviel napisał(a):

8k - konserwacja wraz z czyszczeniem, rozbieraniem, składaniem itd. + dorobienie dwóch mocowań wsporników z przodu które mi przerdzewiały

1.5k - piaskowanie i malowanie wszystkiego co się dało z auta wykręcić. Wsporniki, usztywnienia, tylna belka, wahacze, stabilizatory itd.

2.6k - absolutnie wszystkie śruby nowe z ASO + nowe mocowanie silnika + nowe linki od ręcznego. 

 

Konserwacja zrobiona moim zdaniem porządnie(wedle mojego mechanika również), oczywiście na tyle na ile się da bez rozbierania auta do gołej blachy. Mam nadzieje że będzie spokój na jakiś czas. 

 

To w końcu z rozbieraniem czy bez? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, RadoslawER napisał(a):

Hej!

Konserwacja podwozia to zawsze dobry pomysł, zwłaszcza jeśli chcesz, żeby została zrobiona porządnie. Czyszczenie, aktywator rdzy, podkład i Raptor-to solidny zestaw. Co do śrub, cynkowanie brzmi jak dodatkowa ochrona, zawsze warto. Jeśli masz możliwość, to ocynkowanie elementów zawieszenia przed malowaniem proszkowym to z pewnością dodatkowa warstwa ochronna. Co do Raptora, to już trochę kwestia preferencji, ale wielu uważa, że to skuteczna ochrona. Ważne, żebyś był zadowolony z efektów, więc warto porozmawiać ze specjalistą w warsztacie, który może dostosować procedurę do Twoich oczekiwań.


Brzmisz jak ChatGPT :D

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...