Skocz do zawartości

Levorg 2016 1.6DIT - dziwne dźwięki w tylej częsci auta przy zatrzymaniu na zimno


Michael350

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

 

Mam pytanie odnośnie levorga 1.6 DiT z 2016 roku: 

 

Przy zatrzymaniu na zimno (przez jakieś 5 - 10 min jazdy od odpalenia silnika i jazdy) po zatrzymaniu z wciśniętym hamulcem da się słyszeć dziwny dźwięk w tylnej części pojazdu. Coś jakby dżwięk gumy zaciskającej się na metalowym elemencie (trudno mi to opisać), takie trochę trzeszczenie... Ma to miejsce tylko gdy auto jest zimne. Potem dźwięk zanika. Fakt, że zdarza się to tylko na zimno sugeruje, że może coś się rozgrzewa (olej, elementy). Nie jestem w stanie zidentyfikować problemu. Myślałem, że może dyfer ale na tyle ile jestem w stanie to sprawdzić wszystko działa ok (przy w pełni skręconych kołach żadnych niepokojących odgłosów.  

 

Z góry dziękuję za pomoc. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem rowniez 1.6DIT MY16. Uzytkowanie Levorga moze byc zrodlem wielu nieznanych doznan akustycznych. W ASO najczesciej uslyszysz porade typu: - Jezdzi? Jezdzi! To po to co ruszac? Ten typ tak ma! Albo standard: Mechanik nic nie slyszy! oraz: Jezdzic, obserwowac!

 

Na moje nieszczescie podczas godzinnej jazdy do serwisu wszystkie bolaczki i sporadyczne akcje wystepujace tylko na zimno znikaly jak bol zeba przed gabinetem dentysty. Z czasem przyzwyczajenie robi swoje. Piszczenie, jeczenie, ocieranie, rozpieranie, trzeszczenie - te dzwieki mozna roznie opisac. Z tylu jest wiele elementow, ktore ze soba wspolgraja, i ktore moga wydawac opisywane dziwne dzwieki podczas hamowania. Ale najprawdopodobniej chodzi o problem z tylnymi tarczami i zaciskami lub hamulcem postojowym. 

 

Na poczatku sprawdz, jak funkcjonuje elektryczny hamulec postojowy: Zaciagnij i zwolnij kilka razy. Sprawdz rowniez, czy nie ma to cos wspolnego z funkcja Auto Hold - jesli jest aktywna, bedzie zaciagac reczny po zatrzymaniu. 

 

Skontroluj tarcze i tylne zaciski. Warto sprawdzic stan okladzin, odpylic zaciski i przesmarowac prowadnice. Zlecalem taki zabieg regularnie, np podczas przegladu lub sezonowej zmiany opon. Redukowalo to wiekszosc doznan akustycznych.

 

Zrob maly test: podczas zwalniania wrzuc z D na N (niewielka predkosc 20 kmh) i zatrzymaj samym hamulcem - jesli trzeszczy dalej, to mozesz byc o naped spokojny. Jesli nie trzeszczy, warto skontrolowac elementy przeniesienia napedu - dyfer, polosie, przeguby. Skontroluj gumowo-metalowe polaczenia elementow zawieszenia. 

 


 

 

Edytowane przez Christoph
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...