ccdd Opublikowano 26 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2022 Witajcie. Mam problem z układem chłodzenia w Forester SG 2.0 125km lpg. Chłodnica wymieniona parę miesięcy temu. W lecie na autostradzie v max 140 km/h przy włączone klimie po około 80 km wzrasta temperatura silnika i wywala płyn z chłodnicy. Wentylatory sprawne, włączają się. Dla porównania także lato bez klimy, z dociążoną mocno przyczepką, dłuższa trasa nie ma problemu. Początkowo myślałem, że wodę wywala dołem chlodnicy, ale zauważyłem także mokre przy korku na chłodnicy, konkretnie koło węża od zbiorniczka wyrównawczego. Doktor wlany nie pomógł. Ktoś przerabiał coś podobnego? Chłodnice zmieniał poprzedni właściciel. Mechanik twierdzi, że może jest źle dobrany zamiennik jeśli chodzi o pojemność i parametry. Pada też teoria korka metalowego. Nadmieniam, że płyn nie pojawia się w oleju, nie ma objawów typowych dla uszczelki. Na co dzień, gdy nie jeżdżę autostradą w przy wysokich temperaturach z klimą tylko użytkuje ac po normalnych drogach to płynu nie ubywa, silnik się nie przegrzewa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 26 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2022 Jaki masz korek na chłodnicy, ten mocniejszy 1,1 czy słabszy 0,9? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ccdd Opublikowano 26 Października 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2022 7 minut temu, artaa napisał: Jaki masz korek na chłodnicy, ten mocniejszy 1,1 czy słabszy 0,9? Taki mam korek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 26 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2022 No to ja mam wymieniony przy wymianie chłodnicy 4 lata temu na ten słabszy 0,9bar https://allegro.pl/oferta/korek-chlodnicy-maly-45mm-0-9-bar-12551203146 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ccdd Opublikowano 26 Października 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2022 Wcześniej miałeś podobny problem na tym, co ja mam? Czy po prostu wymiana z uwagi na wiek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 26 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2022 Wywalało płyn, stwierdzili że koniec fabrycznej chłodnicy, wymienili na jakiś zamiennik razem z korkiem i od lat wygląda, że jest OK. 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Max 84 Opublikowano 27 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2022 Ja w Forku od kiedy go mam zawsze był korek 0.9W Outback'u EZ30 miałem ten mocniejszy.Płyn Ci się gotuje w układzie a korek nie pozwala na wymianę płynu w zbiorniczku wyrównawczym.Kup nowy OEM korek, bo uszczelki Ci pójdą i zapomnisz o problemie. 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ccdd Opublikowano 27 Października 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Października 2022 Patrząc po oznaczeniach OEM dla forester wychodzi korek 108 kPa. To właśnie dziwne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 27 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2022 (edytowane) U mnie też fabrycznie był 108kPa, ale to jest standard dla nowego silnika, węży, chłodnicy itp Czemuś serwisy na słabszy wymieniają... ;-) Nie drążyłem, teraz działa OK, wcześniej nie działo. Edytowane 27 Października 2022 przez artaa 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ccdd Opublikowano 29 Października 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Października 2022 (edytowane) W dniu 27.10.2022 o 15:58, Max 84 napisał: Ja w Forku od kiedy go mam zawsze był korek 0.9 W Outback'u EZ30 miałem ten mocniejszy. Płyn Ci się gotuje w układzie a korek nie pozwala na wymianę płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Kup nowy OEM korek, bo uszczelki Ci pójdą i zapomnisz o problemie. Też polecasz kupić ten korek 0.9? Edytowane 29 Października 2022 przez ccdd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Max 84 Opublikowano 29 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2022 Ja w swoim wymieniałem 3 razy.Tak Ori też się starzeją, psują, zawieszają.Ja zawsze wymieniam najtańszą część, potem droższą, jak już nie ma alternatywy to dopiero wtedy ściągam głowice.Wymiana korka, nie raz może ustrzec przed UPG. 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się