Skocz do zawartości

Forester SG problem chłodnica


ccdd

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. Mam problem z układem chłodzenia w Forester SG 2.0 125km lpg. Chłodnica wymieniona parę miesięcy temu. W lecie na autostradzie v max 140 km/h przy włączone klimie po około 80 km wzrasta temperatura silnika i wywala płyn z chłodnicy. Wentylatory sprawne, włączają się. Dla porównania także lato bez klimy, z dociążoną mocno przyczepką, dłuższa trasa nie ma problemu. Początkowo myślałem, że wodę wywala dołem chlodnicy, ale zauważyłem także mokre przy korku na chłodnicy, konkretnie koło węża od zbiorniczka wyrównawczego. Doktor wlany nie pomógł. Ktoś przerabiał coś podobnego? Chłodnice zmieniał poprzedni właściciel. Mechanik twierdzi, że może jest źle dobrany zamiennik jeśli chodzi o pojemność i parametry. Pada też teoria korka metalowego. Nadmieniam, że płyn nie pojawia się w oleju, nie ma objawów typowych dla uszczelki. Na co dzień, gdy nie jeżdżę autostradą w przy wysokich temperaturach z klimą tylko użytkuje ac po normalnych drogach to płynu nie ubywa, silnik się nie przegrzewa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w Forku od kiedy go mam zawsze był korek 0.9
W Outback'u EZ30 miałem ten mocniejszy.
Płyn Ci się gotuje w układzie a korek nie pozwala na wymianę płynu w zbiorniczku wyrównawczym.
Kup nowy OEM korek, bo uszczelki Ci pójdą i zapomnisz o problemie.

  • Super! 1
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też fabrycznie był 108kPa, ale to jest standard dla nowego silnika, węży, chłodnicy itp

Czemuś serwisy na słabszy wymieniają... ;-)

 

Nie drążyłem, teraz działa OK, wcześniej nie działo. :upside-down-face_1f643-small:

Edytowane przez artaa
  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.10.2022 o 15:58, Max 84 napisał:

Ja w Forku od kiedy go mam zawsze był korek 0.9
W Outback'u EZ30 miałem ten mocniejszy.
Płyn Ci się gotuje w układzie a korek nie pozwala na wymianę płynu w zbiorniczku wyrównawczym.
Kup nowy OEM korek, bo uszczelki Ci pójdą i zapomnisz o problemie.

Też polecasz kupić ten korek 0.9?

Edytowane przez ccdd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w swoim wymieniałem 3 razy.
Tak Ori też się starzeją, psują, zawieszają.

Ja zawsze wymieniam najtańszą część, potem droższą, jak już nie ma alternatywy to dopiero wtedy ściągam głowice.

Wymiana korka, nie raz może ustrzec przed UPG.

  • Super! 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...