Jump to content

Forester SG problem chłodnica


ccdd

Recommended Posts

Witajcie. Mam problem z układem chłodzenia w Forester SG 2.0 125km lpg. Chłodnica wymieniona parę miesięcy temu. W lecie na autostradzie v max 140 km/h przy włączone klimie po około 80 km wzrasta temperatura silnika i wywala płyn z chłodnicy. Wentylatory sprawne, włączają się. Dla porównania także lato bez klimy, z dociążoną mocno przyczepką, dłuższa trasa nie ma problemu. Początkowo myślałem, że wodę wywala dołem chlodnicy, ale zauważyłem także mokre przy korku na chłodnicy, konkretnie koło węża od zbiorniczka wyrównawczego. Doktor wlany nie pomógł. Ktoś przerabiał coś podobnego? Chłodnice zmieniał poprzedni właściciel. Mechanik twierdzi, że może jest źle dobrany zamiennik jeśli chodzi o pojemność i parametry. Pada też teoria korka metalowego. Nadmieniam, że płyn nie pojawia się w oleju, nie ma objawów typowych dla uszczelki. Na co dzień, gdy nie jeżdżę autostradą w przy wysokich temperaturach z klimą tylko użytkuje ac po normalnych drogach to płynu nie ubywa, silnik się nie przegrzewa.

Link to comment
Share on other sites

Ja w Forku od kiedy go mam zawsze był korek 0.9
W Outback'u EZ30 miałem ten mocniejszy.
Płyn Ci się gotuje w układzie a korek nie pozwala na wymianę płynu w zbiorniczku wyrównawczym.
Kup nowy OEM korek, bo uszczelki Ci pójdą i zapomnisz o problemie.

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

U mnie też fabrycznie był 108kPa, ale to jest standard dla nowego silnika, węży, chłodnicy itp

Czemuś serwisy na słabszy wymieniają... ;-)

 

Nie drążyłem, teraz działa OK, wcześniej nie działo. :upside-down-face_1f643-small:

Edited by artaa
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

W dniu 27.10.2022 o 15:58, Max 84 napisał:

Ja w Forku od kiedy go mam zawsze był korek 0.9
W Outback'u EZ30 miałem ten mocniejszy.
Płyn Ci się gotuje w układzie a korek nie pozwala na wymianę płynu w zbiorniczku wyrównawczym.
Kup nowy OEM korek, bo uszczelki Ci pójdą i zapomnisz o problemie.

Też polecasz kupić ten korek 0.9?

Edited by ccdd
Link to comment
Share on other sites

Ja w swoim wymieniałem 3 razy.
Tak Ori też się starzeją, psują, zawieszają.

Ja zawsze wymieniam najtańszą część, potem droższą, jak już nie ma alternatywy to dopiero wtedy ściągam głowice.

Wymiana korka, nie raz może ustrzec przed UPG.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...