Skocz do zawartości

Pytanie o fotele Legacy MKIII vs Outback MKII


Qubu666-Baja

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich mam pytanie odnośnie foteli, jak w tytule. Fotele na oko są takie same zagłówki itd. wachlarz obić tj rodzajów materiałów i kształtów, jest bogaty. Mi chodzi o konstrukcje tych foteli i mam pytania:

- czy wysokość foteli Legacy vs OBK się różni? Pytanie raczej skierowane do ludzi,którzy siedzieli na obu i poczuli różnicę.

Następna sprawa:

- czy ma ktoś z Was fotel w swoim Legacy MKIII z regulacją manualną odcinka lędźwiowego? 

- jaki kształt ma u Was "wajcha" od przesuwania fotela "do tyłu, do przodu"? (Ta z przodu, pod fotelem)

 

Pytam bo wychodzi mi na to, że na oko ,to fotele ogólnie były takie same ,ale jak zwykle "diabeł tkwi w szczegółach".  

 

Muszę trochę doprowadzić do ładu swój fotel i muszę wiedzieć czy były różne wersje. 

Ps jak macie jakieś fotele na sprzedaż, to możecie podesłać info na priv ,najlepiej ze zdjęciami fotela(na początek może być jedno zdjęcie.

Potrzebny Fotel kierowcy, po skosie od strony prawej). I cena. Nawet może być jakiś fotel-"strucel". Coś na zasadzie: ktoś pozbywa się problemu, a ja mam jakieś ewentualne śrubki na zamianę do reanimacji mojego fotela.

 

 

 

 

Edytowane przez Qubu666-Baja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W OBK II zmieniłem złachane fotele kanapę boczki na skórzane od Legacy III. Plug n play.


Ad. 1 - ZTCP Fotele od Legacy III są niższe i bardziej "sportowe" od OBKowych (mam 193cm wzrostu, więc zauważam różnicę pt. dystans od sufitu),
Ad. 2 - Miałem (wersja GX OBKa jak i Legacy, który był dawcą),
Ad. 3 - lekko rozwartego 'L' :)

 

zdjęcie 140574 to ori-OBKowe, pozostałe dwa od Legacy

 

140574.jpg

67674831_498889624204226_2419918513121525760_o.jpg

67777747_498889780870877_2642698002908577792_o.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi. To ważne dla mnie. 

2. Sprawę uchwytu do regulacji manualnej odcinka lędźwiowego już mi wyjaśniłeś. To teraz jeszcze pytanie do tego tematu. Były fotele, wersje z regulacją i bez?, czy wszystkie miały regulację i uchwyt? Może to był jakiś "lux" w wyższych wersjach?

1. Czy siedziska były inaczej wyprofilowane?, czy profil był taki sam w jednym i drugim? OBK miał "brzuchy" (ostatnie zdjęcie) i to one Twoim zdaniem wysadzały człowieka do góry? 

3. Profil "L" uchwytu przesuwania, on jest tylko z jednej strony z tego co widziałem.

U mnie jest taki trapez-uchwyt, pod fotelem.  Dałem zapytanie w google i wyskoczył mi fotel MKIII z uchwytem takim, jak ja mam. No tu tu mam "gwoździa" jeżeli można ten trapez przełożyć bez bólu, to w porządku, ale muszę rozeznać się w temacie( zdjęcie przykładowe, tego fotela od Legacy wrzucę później)

Ps temat jest na koniec zimy, wczesna wiosnę do ogarnięcia, więc spokojnie. Pewnie jeszcze jakieś pytania bedę mieć w sprawie tych foteli ;)

 

Ja mam taką "dzwignię" przesuwania fotela "tył-przód" . Kto z Was ma takie rozwiązanie?

764848931167261710.jpg.53cab828d49d8867418227f599c6a617.jpg

 

 

Edytowane przez Qubu666-Baja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Dorzuciłem zdjęcie do mojego forumowego zapytania w sprawie foteli do Legasia III.

Czuć było mocno na ledżwiach, przesunięcie, kiedy tą wajchą-klamką z prawej strony fotela się "majstrowało", regulowało?

Ja mam brak tej "wajchy" . Dopiero ostatnio mi "piknęło", że ta dziura, która obecnie jest, to nie dziura po dokładanym podłokietniku, a miejsce na "coś" oryginalnego. Przemieliłem zdjęcia i mam brak "wajchy" do regulacji lędźwi.

Ps jak się już "dostroi fotel tym uchwytem, to wygodniej się jeździ za kółkiem? czuć różnicę? moze nie był to zakres, który był odczuwalny? na bank to sprawdzę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 25.10.2022 o 22:51, Qubu666-Baja napisał:

 Dorzuciłem zdjęcie do mojego forumowego zapytania w sprawie foteli do Legasia III.

Czuć było mocno na ledżwiach, przesunięcie, kiedy tą wajchą-klamką z prawej strony fotela się "majstrowało", regulowało?

Ja mam brak tej "wajchy" . Dopiero ostatnio mi "piknęło", że ta dziura, która obecnie jest, to nie dziura po dokładanym podłokietniku, a miejsce na "coś" oryginalnego. Przemieliłem zdjęcia i mam brak "wajchy" do regulacji lędźwi.

Ps jak się już "dostroi fotel tym uchwytem, to wygodniej się jeździ za kółkiem? czuć różnicę? moze nie był to zakres, który był odczuwalny? na bank to sprawdzę ;)

Czuć różnice. Cofajac podparcie lędźwi głębiej siada się w fotelu i mocniej trzyma. Nie mniej jednak gdy miałem problemy z kręgosłupem to podparcie lędźwi bardzo pomagało w komfortowej jeździe.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odp. Ważne tematy, bo jednym z punktów przywracania do życia fury jest fotel. 

Opcja nr1 ratuję swój, bo kształty,profilowania siedziska są oryginalne. Uzupełniłbym braki(właśnie ta wajcha od lędźwi) ,wymiana szyn na trzymające sztywno i gra. 

Opcja nr2 marzył mi się fotel "elektryk" ,ale nie wiem, jak z wysokością itd, itd. nos mi mówi, że podobne są te fotele, ale nie takie same. Za 100zł Fotel-gruz, można by było do gier i zabaw, testów kupić. 

 

Mam jeszcze bardzo ważne dla mnie pytanie, odnośnie tej wajchy regulacji lędźwi.

Czy odkręcając tę wajchę z fotela kierowcy z angola, przekładając do fotela kierowcy w moim samochodzie temat "zagra"?

Pytanie czy kształt klamki w osi jest symetryczny, czy nie.

Krótko mówiąc ,czy wajcha na lewą strone i prawa są takie same.

Mam namierzony fotel w cenie poniżej 100zł, ale angol... 

Pytania są na razie retoryczne, ale jeżeli któryś, albo któraś z Was mógłby zrobić zdjęcie swojej "wajchy lędźwi", to pomoc by była.

Szukam w internecie zdjęcia z bliska i nie ma nic co dokładnie pokaże kształty, profile, załamania...

Ja postaram się znaleźć dobre zdjęcie fotela z Angola

Edytowane przez Qubu666-Baja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.10.2022 o 21:33, Qubu666-Baja napisał:

Dzięki za odpowiedzi. To ważne dla mnie. 

2. Sprawę uchwytu do regulacji manualnej odcinka lędźwiowego już mi wyjaśniłeś. To teraz jeszcze pytanie do tego tematu. Były fotele, wersje z regulacją i bez?, czy wszystkie miały regulację i uchwyt? Może to był jakiś "lux" w wyższych wersjach? >>> NIE WIEM

1. Czy siedziska były inaczej wyprofilowane?, czy profil był taki sam w jednym i drugim? OBK miał "brzuchy" (ostatnie zdjęcie) i to one Twoim zdaniem wysadzały człowieka do góry? >>> MAM WRAŻENIE, ŻE W LEGACY BYŁY BARDZIEJ SPORTOWE = LEPSZE TRZYMANIE BOCZNE

3. Profil "L" uchwytu przesuwania, on jest tylko z jednej strony z tego co widziałem. >>>> TAK!

U mnie jest taki trapez-uchwyt, pod fotelem.  Dałem zapytanie w google i wyskoczył mi fotel MKIII z uchwytem takim, jak ja mam. No tu tu mam "gwoździa" jeżeli można ten trapez przełożyć bez bólu, to w porządku, ale muszę rozeznać się w temacie( zdjęcie przykładowe, tego fotela od Legacy wrzucę później)

Ps temat jest na koniec zimy, wczesna wiosnę do ogarnięcia, więc spokojnie. Pewnie jeszcze jakieś pytania bedę mieć w sprawie tych foteli ;)

 

Ja mam taką "dzwignię" przesuwania fotela "tył-przód" . Kto z Was ma takie rozwiązanie?

764848931167261710.jpg.53cab828d49d8867418227f599c6a617.jpg

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.10.2022 o 22:51, Qubu666-Baja napisał:

 Dorzuciłem zdjęcie do mojego forumowego zapytania w sprawie foteli do Legasia III.

Czuć było mocno na ledżwiach, przesunięcie, kiedy tą wajchą-klamką z prawej strony fotela się "majstrowało", regulowało?

Ja mam brak tej "wajchy" . Dopiero ostatnio mi "piknęło", że ta dziura, która obecnie jest, to nie dziura po dokładanym podłokietniku, a miejsce na "coś" oryginalnego. Przemieliłem zdjęcia i mam brak "wajchy" do regulacji lędźwi.

Ps jak się już "dostroi fotel tym uchwytem, to wygodniej się jeździ za kółkiem? czuć różnicę? moze nie był to zakres, który był odczuwalny? na bank to sprawdzę ;)

Typowa usterka z serii TTTM ;)
U siebie w końcu przykręciłem śrubkę na klej do papieru - do dzisiaj trzyma u obecnej właścicielki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Qubu666-Baja napisał:

Czy odkręcając tę wajchę z fotela kierowcy z angola, przekładając do fotela kierowcy w moim samochodzie temat "zagra"?

Powinno być OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Fala za odpowiedzi. Każde info na wagę złota. Co do "TTTM", to pół samochodu już robiłem wg znaczenia tego skrótu ;) Wszystko co na forum było poruszane, to TTTM ;)

Dorzucam zdjęcie tej "rączki" z "angola". Słabe zdjęcie,małe, ale coś do wizualizacji jest ;)

Można powiększyć, to wtedy lepiej widać ten temat.

Zdjęcie numer 2 ma strzałki i cyfry

Jak ktoś mógłby przy okazji sprawdzić u siebie, bo praktycznie ta klamka jest schowana i na internecie nie mam zdjęć do analizy. Nawet na zdjęciach z Allegro i wymontowanych fotelach jest to nieistotny szczegół, żeby sprzedający robił dodatkowe zdjęcie... )

Pytania czy krawędzie 1 i 2 są takie same?, czy strzałka numer 5 i zaokrąglenie,zakończenie jest symetryczne?

Czy krawęź 3 i 4 równo sie tak samo schodzą do zaokrąglenia. Jak to nie jest symetryczne, to lipa... Angol to swoja historia, a EU to swoja i trzeba będzie europejski fotel wyniuchać...

regulacja lędźwi 1.jpg

regulacja lędźwi 2.jpg

Edytowane przez Qubu666-Baja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...