Skocz do zawartości

Szarpanie skrzyni automatycznej


pajewski

Rekomendowane odpowiedzi

Podczas przyspieszania, kiedy skrzynia zmienia bieg z pierwszego na drugi oraz przy redukcji z drugiego na pierwszy wyczuwalne i słyszalne jest dość mocne szarpnięcie. Nieraz odczuwalne jako uderzenie. Dzieje się to na rozgrzanym silniku (a właściwie rozgrzanej skrzyni). Szarpnięcie to nie jest regularne tzn. nie pojawia się przy każdej redukcji. Właściwie trudno ustalić jakiś schemat występowania. Komputer nie pokazuje żadnego błędu skrzyni. Oleju co prawda nie wymieniałem, ale jego wygląd wskazuje, że poprzedni właściciel niedawno go wymieniał. Stan oleju mieści się idealnie w zakresie. Typ skrzyni to TZ1B5LTWBA. Czy należy myśleć o remoncie skrzyni czy wymianie na inną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.09.2022 o 14:23, pajewski napisał:

Podczas przyspieszania, kiedy skrzynia zmienia bieg z pierwszego na drugi oraz przy redukcji z drugiego na pierwszy wyczuwalne i słyszalne jest dość mocne szarpnięcie. Nieraz odczuwalne jako uderzenie. Dzieje się to na rozgrzanym silniku (a właściwie rozgrzanej skrzyni). Szarpnięcie to nie jest regularne tzn. nie pojawia się przy każdej redukcji. Właściwie trudno ustalić jakiś schemat występowania. Komputer nie pokazuje żadnego błędu skrzyni. Oleju co prawda nie wymieniałem, ale jego wygląd wskazuje, że poprzedni właściciel niedawno go wymieniał. Stan oleju mieści się idealnie w zakresie. Typ skrzyni to TZ1B5LTWBA. Czy należy myśleć o remoncie skrzyni czy wymianie na inną?

 

zanim oddasz skrzynię do remontu, zdemontuj miskę  olejową i sprawdź czy nie ma opiłków w skrzyni, tzn. takich brązowych fragmentów tarcz ciernych. Jeśli będą w misce, to skrzynia do naprawy, szkoda zalewać nowy olej, bo to nic nie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tarczek ciernych jest właśnie taki muł na dnie miski, on blokuje też zawory. A przekładki praktyczniejsze się nie zużywają, wymienia się gdy są ewidentnie przegrzane. Ale jak już by miał kawałki okładzin z tarcz ściernych to prędzej by ślizgała niż szarpała.
Ale masz rację miskę warto zdjąć i wypłukać filtr na smoku chociaż. Może znajdzie też kawałki jakieś inne np z kosza sprzęgłowego któregoś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik zdjął miskę i niestety znalazł w niej sporo miedziano-brązowego mułu. Olej wygląda na przepalony i mocno przepracowany. Czy to znak, że powinienem szukać specjalisty od remontu skrzyni? W najbliższym czasie muszę zrobić trasę ok 1400km. Myślicie, że wrócę na własnych kołach, a nie na lawecie? Czy znacie godnego polecenia speca od skrzyń w okolicach Radomia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.09.2022 o 14:23, pajewski napisał:

Oleju co prawda nie wymieniałem, ale jego wygląd wskazuje, że poprzedni właściciel niedawno go wymieniał.

To jak to w końcu? Przepalony czy całkiem ok? Wymień tyle ile spuściłeś. Może się coś poprawi.

Nowy olej ma dodatki które utrzymują uszczelniacze w stanie plastycznym. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień filtr zewnętrzny, wyczyść filtr wewnetrzny (ten w misce), zakładam że jest, wątpie aby zmienili coś bardziej. Wystarczy go wypłukać wstecznie choćby w wodzie bierzącej i później wydmuchać powietrzem. Wyczyść miskę i dolej tyle ATF ile zeszło. Jest szansa że się poprawi. W misce powinien być magnes, dużo było na nim syfu?

Edytowane przez ewemarkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dziś u speca od skrzyń. To co ja nazywałem szarpnięciami, pan spec nazwał uderzeniami. I to niebezpiecznymi, bo mogącymi spowodować rozsypanie się czegoś tam. Generalnie skrzynia jest do dużego remontu. Dużego tak na 8-9 tyś zł. Powodem tego wszystkiego była niewłaściwa obsługa, a właściwie brak obsługi czyli wymiany oleju. Koszt naprawy spory, ale chyba nie będę ryzykował z używką, bo może trafić się podobna do mojej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.09.2022 o 13:37, pajewski napisał:

Byłem dziś u speca od skrzyń. To co ja nazywałem szarpnięciami, pan spec nazwał uderzeniami. I to niebezpiecznymi, bo mogącymi spowodować rozsypanie się czegoś tam. Generalnie skrzynia jest do dużego remontu. Dużego tak na 8-9 tyś zł. Powodem tego wszystkiego była niewłaściwa obsługa, a właściwie brak obsługi czyli wymiany oleju. Koszt naprawy spory, ale chyba nie będę ryzykował z używką, bo może trafić się podobna do mojej.

 

Mogą uszkodzić się kosze sprzęgłowe, stalowe przekładki powbijają się w kosz i trzeba będzie go wymienić. Niepotrzebny dodatkowy koszt. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...