Jump to content

Czujnik prędkości - pytanie OBK 2001


Qubu666-Baja
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich. Pytania mam proste(dotyczą AT - 4EAT):

1  - Jakie mieliście objawy padniętego czujnika prędkości?

2 - on jest wkręcony w 4EAT, czy jest poza nią?

3 - czujnik występuje jako niezależna część?, czy jest zintegrowana z czymś innym?

4 - padnięty czujnik prędkości = jazda samochodem w stylu "żabka"?. Skrzynia wariuje, bo nie ma odpowiednich danych z czujnika? (na logikę, to tak, ale muszę dopytac)

5 - "check" pewnie na desce od razu by wywaliło?

 

EDIT: na laurach nie spoczywam. ogólnie film na dole rozwiał moje wątpliwości i koleś z filmu potwierdził to co obstawiałem. Dodaję dla borykających się z problemem.

w moim samochodzie obrotomierz radośnie podskakuje, a prędkościomierz leży... (dwa razy się zdarzyło, w odstępie roku)

Jutro podepnę OBDII i sprawdzę, czy obroty i prędkość płynnie na ekranie się będzie zwiększać/zmniejszać. Jak tak, to tylko pozostanie z mojej strony napisać w wątku gotowe rozwiązanie problemu...

ps. ja mam "budzik" z modelu wyżej

 

 

Edited by Qubu666-Baja
Link to comment
Share on other sites

Rozgryzałem temat jak montowałem do Forka "komputer" pokładowy.

Czujniki są dwa, z opini ludzi to się nie psują. Jeśli z którymś jest problem sygnalizuje to od razu skrzynia, stosowną lampką. Natomiast zegary przetwarzają prędkości z czujnika (teraz nie pamiętam którego) przedni albo tylny do sterownika silnika. Jeśli tam nie będziesz miał odczytu prędkości (sprawdzić należy jakimś miedzymordziem czyt. Interface) to coś jest właśnie nie tak z zegarami. Ale jak widzę już do tego doszedłeśdefault_smile.png

Jeden jest u góry skrzyni tak 10-15cm od miejsca podziału skrzynia /silnik. Drugi czujnik jest na dupce, sprawdza prędkość wału a dokładnie to czyta obroty MPT znajduje sie, po stronie kierowcy.
Ale jest wyjątek od tego, jeśli masz VTD to chyba oba czujniki są z tyłu nie jestem pewien na 100%

Wysłane z mojego IN2023 przy użyciu Tapatalka



Link to comment
Share on other sites

Dzięki za konkret wpis. Zawsze dobrze wiedzieć więcej, niż mniej, jeżeli chodzi o mechanikę, elektrykę, elektronikę w samochodzie. Już chyba wszystko jasne, wiec lutownica w dłoń i jazda... ;) Ogólnie, na szczęście, to miałem i tak zegary wyciągać, żeby szybkę wymienić, bo znowu popękała(pewnie też tak macie, bo widzę, że materiał specjalnie taki jest)

Tak, jak pisałem... Jak wytestuje samochód z OBDII, to zrobię EDIT.

ps VDT nie mam 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...