Skocz do zawartości

Jakie wartości podciśnienia w SBD


paweusz

Rekomendowane odpowiedzi

Jakie powinny być wartości podciśnienia podczas wolnych obrotów oraz hamowania silnikiem? Używam OBD + torque pro i zauważyłem że na początku boost pokazuje podciśnienie a po jakimś czasie jazdy mam wartości zawsze dodanie - nawet podczas hamowania silnikiem i na postoju (0.15 bara np)

 

Wydaje mi się to nieprawidłowe ale

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, paweusz napisał:

Jakie powinny być wartości podciśnienia podczas wolnych obrotów oraz hamowania silnikiem? Używam OBD + torque pro i zauważyłem że na początku boost pokazuje podciśnienie a po jakimś czasie jazdy mam wartości zawsze dodanie - nawet podczas hamowania silnikiem i na postoju (0.15 bara np)

 

Wydaje mi się to nieprawidłowe ale

 

W SBD będzie przy małym obciążeniu i na wolnych 100kPa czyli atmosferyczne. Normalne w dieslu. W tym silniku podciśnienie robi się podczas wypalania DPF, przymyka się klapa gasząca i jedzie na 80kPa. Przy większym obciążeniu będzie zawsze powyżej 100kpa, do maksymalnie 255kPa. 

Edytowane przez ir3n3usz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, ir3n3usz napisał:

 

W SBD będzie przy małym obciążeniu i na wolnych 100kPa czyli atmosferyczne. Normalne w dieslu. W tym silniku podciśnienie robi się podczas wypalania DPF, przymyka się klapa gasząca i jedzie na 80kPa. Przy większym obciążeniu będzie zawsze powyżej 100kpa, do maksymalnie 255kPa. 

Tylko ja nie mam dostępu do bezwzględnego ciśnienia tylko względnego. To co zwraca OBD II. Wydaje mi się że to jest ciśnienie względne w kolektorze dolotowym (tak jak miałem w s-turbo po podpięciu zewnętrznego zegara do kolektora rurką) - tylko tam to schodziło po odpaleniu silnika - na wolnych obrotach bodajże do -0.6 bara poniżej atmosferycznego a na hamowaniu silnikiem schodziło do -0.8 bara. Czy diesel się czymś różni w tym temacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.06.2022 o 13:52, paweusz napisał:

Tylko ja nie mam dostępu do bezwzględnego ciśnienia tylko względnego. To co zwraca OBD II. Wydaje mi się że to jest ciśnienie względne w kolektorze dolotowym (tak jak miałem w s-turbo po podpięciu zewnętrznego zegara do kolektora rurką) - tylko tam to schodziło po odpaleniu silnika - na wolnych obrotach bodajże do -0.6 bara poniżej atmosferycznego a na hamowaniu silnikiem schodziło do -0.8 bara. Czy diesel się czymś różni w tym temacie?

 

diesel to zupełnie inna bajka. Silnik może pracować bez kolektora dolotowego, a przepustnica służy tylko do gaszenia silnika i podczas dużego otwarcia EGR jest przymykana, żeby zasysał spaliny. Generalnie podciśnienie w dieslu może w ogóle nie występować. Przy normalnej jeździe zwykle występuje niewielkie nadciśnienie albo ciśnienie równe atmosferycznemu.

To jakie masz wartości podciśnienia w kolektorze jest kompletnie bez znaczenia dla diesla. W dieslu sprawdza się jakie jest nadciśnienie przy diagnostyce turbosprężarki, czy osiąga zadane wartości. W ogóle nie porównuj diesla to benzyny. 
W benzynie musisz mieć odpowiednie proporcje powietrza do paliwa 14,7:1, dlatego tak ważne jest, to co się dzieje w kolektorze dolotowym. 

W dieslu możesz całkowicie wymontować kolektor dolotowy i będzie działał normalnie, bo generalnie działa cały czas na ubogiej mieszance. Moc jest sterowana przede wszystkim ilością paliwa przy wspomaganiu powietrzem z turbo, nie jest aż tak rygorystyczne jest przy benzyniaku. 
Zalecam zasięgnąć podstaw mechaniki, bo widzę, że za bardzo nie masz pojęcia. Lepiej patrz na drogę, a nie na telefon i aplikacje z obd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...