PILOTZOLSZTYNA Posted May 22, 2022 Share Posted May 22, 2022 Cześć Powoli myślę o zmianie mojego zasłużonego legacy 99 Rozglądam się za outbakiem w rocznikach 10 i wyżej, a ponieważ w aucie z racji ceny benzyny będzie założony gaz to wolałbym żeby luzy zaworowe były regulowany na śrubki (sohc) czy możecie mi podpowiedzieć czy silnik 2,5 w outbaku z 2012r. 167KM jest regulowany na śrubki czy inaczej?? wiem że kiedyś gdzieś była taka tabelka z rozpisanymi silnikami i ich mocami i regulacją ale szukam i szukam i nic Ta nasza szukajka trochę słaba jest z góry dzięki za pomoc Link to comment Share on other sites More sharing options...
BelegUS Posted May 23, 2022 Share Posted May 23, 2022 Kod silnika podaj. Ale generalnie EJ251 / EJ253 będą na śrubkach, FB25 już nie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PILOTZOLSZTYNA Posted May 23, 2022 Author Share Posted May 23, 2022 Jeden będzie taki: JF1BR9795AG002348 outback 2010 link:https://www.olx.pl/d/oferta/subaru-outback-benzyna-plus-gaz-44-CID5-IDK6MwU.html drugi : JF1BR9LM4AG009954 link:https://www.otomoto.pl/oferta/subaru-outback-subaru-outback-2-5-awd-167km-ze-szwajcarii-ID6EEnNx.html z góry dzięki a może jest jakaś korowarka żeby po vinie sprawdzić rodzaj silnika?? pozdr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BelegUS Posted May 23, 2022 Share Posted May 23, 2022 VIN decodery twierdzą że to SOHC, co wskazuje na EJ253. Moc jednego (170KM) też wskazuje na EJ253, mamy ten silnik w Foresterze SH. W ramach "ciekawostki" powiem tylko, że w naszym przypadku (i z moich obserwacji/wypowiedzi innych użytkowników) EJ253 170KM (z AVLS) to nie jest najszczęśliwszy silnik. U nas żre olej (do litra na tysiąc) nawet pomimo kapitalki, raz już UPG wypluł i generalnie jakiś taki niezbyt szczęśliwy. No ale luzy ma na śrubkach xD Z perspektywy czasu chyba bym jednak wolał EJ20F z utwardzonymi gniazdami na szklankach. FB25 też bym się nie bał, bo ponoć 80-100k km bez regulacji robią. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PILOTZOLSZTYNA Posted May 23, 2022 Author Share Posted May 23, 2022 dzięki a ten silnik 167 km nie ma AVLS?? byłby lepszy?? i nie było by problemów z olejem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
BelegUS Posted May 23, 2022 Share Posted May 23, 2022 1 godzinę temu, PILOTZOLSZTYNA napisał: a ten silnik 167 km nie ma AVLS?? byłby lepszy?? i nie było by problemów z olejem? Nie wiem. To co wpisują sprzedający na Allegro w kwestii mocy a to co jest pod maską to dwie bajki. Nie wiem jak rozpoznać z pewnością wersję z AVLS, niestety, ani nawet na ile problemy z wersją z AVLS są moim/innych pechem a na ile faktem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jako Posted May 23, 2022 Share Posted May 23, 2022 W obu ogłoszeniach silniki samochodów są sohc czyli regulacja manualna na śrubki. w 12tym roku może być już dohc który na LPG sprawuje się nieźle i raczej 100tys km do regulacji luzów zaworowych bez problemów przejeżdża. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
PILOTZOLSZTYNA Posted May 23, 2022 Author Share Posted May 23, 2022 Dostałem zdjęcie z tabliczki znamionowej i ten z 2012r. z vinem JF1BR9LM4AG009954 ma silnik z kodem trim code: J20 Engine Type EJ253KDAFB i to jest pewne bo jest fota wiesz jak to z tym silnikiem jest?? będzie awaryjny ma avls?? dzięki Link to comment Share on other sites More sharing options...
jako Posted May 23, 2022 Share Posted May 23, 2022 Avls mają silniki od 2006 roku więc żadna nowość i jest na pewno. Czasem trzeba zrobić uszczelkę pod głowicą ale częściej ze względu na wycieki oleju spod głowic niż płyn chłodniczy. Olej potrafią brać, na gazie co ok 35tyś regulacja zaworów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now