Jump to content

różnice w silnikach 2,5l


PILOTZOLSZTYNA
 Share

Recommended Posts

Cześć

Powoli myślę o zmianie mojego zasłużonego legacy 99

Rozglądam się za outbakiem w rocznikach 10 i wyżej, a ponieważ w aucie z racji ceny benzyny będzie założony gaz to wolałbym żeby luzy zaworowe były regulowany na śrubki (sohc)

czy możecie mi podpowiedzieć czy silnik 2,5 w outbaku z 2012r. 167KM jest regulowany na śrubki czy inaczej??

 

wiem że kiedyś gdzieś była taka tabelka z rozpisanymi silnikami i ich mocami i regulacją

ale szukam i szukam i nic

Ta nasza szukajka trochę słaba jest

z góry dzięki za pomoc

Link to comment
Share on other sites

Jeden będzie taki: JF1BR9795AG002348 outback 2010 link:https://www.olx.pl/d/oferta/subaru-outback-benzyna-plus-gaz-44-CID5-IDK6MwU.html

drugi : JF1BR9LM4AG009954 link:https://www.otomoto.pl/oferta/subaru-outback-subaru-outback-2-5-awd-167km-ze-szwajcarii-ID6EEnNx.html

z góry dzięki

a może jest jakaś korowarka żeby po vinie sprawdzić rodzaj silnika??

 

pozdr.

Link to comment
Share on other sites

VIN decodery twierdzą że to SOHC, co wskazuje na EJ253. Moc jednego (170KM) też wskazuje na EJ253, mamy ten silnik w Foresterze SH.

 

W ramach "ciekawostki" powiem tylko, że w naszym przypadku (i z moich obserwacji/wypowiedzi innych użytkowników) EJ253 170KM (z AVLS) to nie jest najszczęśliwszy silnik. U nas żre olej (do litra na tysiąc) nawet pomimo kapitalki, raz już UPG wypluł i generalnie jakiś taki niezbyt szczęśliwy. No ale luzy ma na śrubkach xD Z perspektywy czasu chyba bym jednak wolał EJ20F z utwardzonymi gniazdami na szklankach.

 

FB25 też bym się nie bał, bo ponoć 80-100k km bez regulacji robią.

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, PILOTZOLSZTYNA napisał:

a ten silnik 167 km nie ma AVLS?? byłby lepszy?? i nie było by problemów z olejem?

Nie wiem. To co wpisują sprzedający na Allegro w kwestii mocy a to co jest pod maską to dwie bajki. Nie wiem jak rozpoznać z pewnością wersję z AVLS, niestety, ani nawet na ile problemy z wersją z AVLS są moim/innych pechem a na ile faktem.

Link to comment
Share on other sites

W obu ogłoszeniach silniki samochodów są sohc czyli regulacja manualna na śrubki.

w 12tym roku może być już dohc który na LPG sprawuje się nieźle i raczej 100tys km do regulacji luzów zaworowych bez problemów przejeżdża.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Dostałem zdjęcie z tabliczki znamionowej i ten z 2012r. z vinem JF1BR9LM4AG009954 ma silnik z kodem trim code: J20

Engine Type EJ253KDAFB i to jest pewne bo jest fota wiesz jak to z tym silnikiem jest?? będzie awaryjny ma avls??

 

dzięki

Link to comment
Share on other sites

Avls mają silniki od 2006 roku więc żadna nowość i jest na pewno. Czasem trzeba zrobić uszczelkę pod głowicą ale częściej ze  względu na wycieki oleju spod głowic niż płyn chłodniczy. Olej potrafią brać, na gazie co ok 35tyś regulacja zaworów.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...