Skocz do zawartości

Outback 2018 - naprawa gwarancyjna maglownicy


niXon

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,
Chciałbym opisać Państwu przypadek usterki, który został stwierdzony podczas trwania gwarancji, a mimo tego autoryzowany serwis Subaru w Łukanowicach Auto-Complex koło Tarnowa odmawia mi wykonania naprawy gwarancyjnej.
Załączam screeny pism jakie wysłałem do serwisu i jaką otrzymałem odpowiedź :
http://ego.ovh/pics/pismo1.png
http://ego.ovh/pics/pismo2.png

 

Rzecz w tym, że zgłosiłem usterkę 24.03. czyli tego dnia występowała usterka, a gwarancja jak się później dowiedziałem trwała do 28.03.
wg Kodeksu Cywilnego gwarant powinien usunąć taką usterkę, bo występowała w okresie gwarancyjnym.

Proszę bardzo o opinię i ewentualną pomoc, dziękuję.

Dodam, że serwis argumentuje swoją odmowę brakiem przeglądu, który miał być wykonany przed 28.03.
co nie ma kompletnie znaczenia w tym przypadku, ponieważ usterka została zgłoszona 24.03.

pismo1.png

pismo2.png

Edytowane przez niXon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowny Panie,

Jest nam niezmiernie przykro, że wystąpiła usterka w Pańskim samochodzie i oczywiście wolelibyśmy aby klienci odwiedzali nas tylko przy okazji rutynowych przeglądów ale usterki zdarzają się w każdej maszynie czy urządzeniu, również w samochodach. Zawsze dokładamy wszelkich starań aby pomóc naszym klientom w takiej sytuacji ale nie  zawsze jest to możliwe w sposób przez nich oczekiwany. Jak już wspomniałem w wysłanym piśmie gwarancja na samochód w przeciwieństwie do dwuletniej rękojmi jest dobrowolnym ukłonem producenta w stronę klienta obwarowanym jednak warunkami zapisanymi w książce gwarancyjnej i między innymi tymi warunkami jest wykonywanie przeglądów okresowych zgodnie z harmonogramem a także zgłoszenie usterki w okresie gwarancyjnym a zgłoszeniem takim jest zlecenie gwarancyjne. Oba te warunki nie zostały spełnione i w związku z tym opierając się na warunkach gwarancyjnych zawartych w Książce Gwarancyjnej nie możemy roszczenia uznać i dokonać naprawy w ramach gwarancji. Proponujemy wykonanie naprawy płatnej na preferencyjnych warunkach.

 

Z wyrazami szacunku

 

PUH Auto - Complex o/Łukanowice

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry,
Zgodnie z Polskim prawem :  Dz.U.2020.0.1740 t.j. - Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny , Art. 577. Gwarancja :

§ 3. Jeżeli została udzielona gwarancja co do jakości rzeczy sprzedanej, poczytuje się w razie wątpliwości, że gwarant jest obowiązany do usunięcia wady fizycznej rzeczy lub do dostarczenia rzeczy wolnej od wad, o ile wady te ujawnią się w ciągu terminu określonego w oświadczeniu gwarancyjnym.

 

Konieczne przeglądy przed zgłoszeniem usterki w tym aucie były wykonane, czyli warunki zostały spełnione, Pan pisze o niewykonanym przeglądzie który miał nastąpić po zgłoszeniu usterki,

ja usterkę zgłosiłem, przyjechałem na diagnozę, którą Wasi mechanicy potwierdzili, Pan Bartłomiej również, a następnie otrzymałem odmowę.

A jak cytuję powyżej, wady ujawniły się w okresie gwarancyjnym, co zostało zgłoszone 24 marca o godz. 8:50.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 6 miesięcy temu...
  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...