niXon Opublikowano 10 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2022 (edytowane) Dzień dobry, Chciałbym opisać Państwu przypadek usterki, który został stwierdzony podczas trwania gwarancji, a mimo tego autoryzowany serwis Subaru w Łukanowicach Auto-Complex koło Tarnowa odmawia mi wykonania naprawy gwarancyjnej. Załączam screeny pism jakie wysłałem do serwisu i jaką otrzymałem odpowiedź :http://ego.ovh/pics/pismo1.pnghttp://ego.ovh/pics/pismo2.png Rzecz w tym, że zgłosiłem usterkę 24.03. czyli tego dnia występowała usterka, a gwarancja jak się później dowiedziałem trwała do 28.03. wg Kodeksu Cywilnego gwarant powinien usunąć taką usterkę, bo występowała w okresie gwarancyjnym. Proszę bardzo o opinię i ewentualną pomoc, dziękuję. Dodam, że serwis argumentuje swoją odmowę brakiem przeglądu, który miał być wykonany przed 28.03. co nie ma kompletnie znaczenia w tym przypadku, ponieważ usterka została zgłoszona 24.03. Edytowane 10 Maja 2022 przez niXon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Urabus Opublikowano 10 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2022 Do oceny sytuacji brakuje informacji o datach wykonania obowiązkowych przeglądów... czy wszystkie przeglądy wykonywałeś w terminach określonych umową gwarancyjną? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niXon Opublikowano 10 Maja 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2022 Tak, nie było tylko przeglądu 28.03.22 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PUH Auto Complex Opublikowano 12 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2022 Szanowny Panie, Jest nam niezmiernie przykro, że wystąpiła usterka w Pańskim samochodzie i oczywiście wolelibyśmy aby klienci odwiedzali nas tylko przy okazji rutynowych przeglądów ale usterki zdarzają się w każdej maszynie czy urządzeniu, również w samochodach. Zawsze dokładamy wszelkich starań aby pomóc naszym klientom w takiej sytuacji ale nie zawsze jest to możliwe w sposób przez nich oczekiwany. Jak już wspomniałem w wysłanym piśmie gwarancja na samochód w przeciwieństwie do dwuletniej rękojmi jest dobrowolnym ukłonem producenta w stronę klienta obwarowanym jednak warunkami zapisanymi w książce gwarancyjnej i między innymi tymi warunkami jest wykonywanie przeglądów okresowych zgodnie z harmonogramem a także zgłoszenie usterki w okresie gwarancyjnym a zgłoszeniem takim jest zlecenie gwarancyjne. Oba te warunki nie zostały spełnione i w związku z tym opierając się na warunkach gwarancyjnych zawartych w Książce Gwarancyjnej nie możemy roszczenia uznać i dokonać naprawy w ramach gwarancji. Proponujemy wykonanie naprawy płatnej na preferencyjnych warunkach. Z wyrazami szacunku PUH Auto - Complex o/Łukanowice Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niXon Opublikowano 12 Maja 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2022 Dzień dobry, Zgodnie z Polskim prawem : Dz.U.2020.0.1740 t.j. - Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny , Art. 577. Gwarancja : § 3. Jeżeli została udzielona gwarancja co do jakości rzeczy sprzedanej, poczytuje się w razie wątpliwości, że gwarant jest obowiązany do usunięcia wady fizycznej rzeczy lub do dostarczenia rzeczy wolnej od wad, o ile wady te ujawnią się w ciągu terminu określonego w oświadczeniu gwarancyjnym. Konieczne przeglądy przed zgłoszeniem usterki w tym aucie były wykonane, czyli warunki zostały spełnione, Pan pisze o niewykonanym przeglądzie który miał nastąpić po zgłoszeniu usterki, ja usterkę zgłosiłem, przyjechałem na diagnozę, którą Wasi mechanicy potwierdzili, Pan Bartłomiej również, a następnie otrzymałem odmowę. A jak cytuję powyżej, wady ujawniły się w okresie gwarancyjnym, co zostało zgłoszone 24 marca o godz. 8:50. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PUH Auto Complex Opublikowano 23 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2022 Dzień Dobry, Bardzo proszę o kontakt z nami celem wspólnego wypracowania rozwiązania tej sprawy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ben Opublikowano 7 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2022 niXon, jak zakończyła się sprawa maglownicy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niXon Opublikowano 12 Grudnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2023 Dzień Dobry, przepraszam, że trochę po czasie, ale sprawa zakończyła się pozytywnie i maglownica została wymieniona w ramach gwarancji, dziękuję bardzo za pomoc. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się