Jump to content

Outback 2018 - naprawa gwarancyjna maglownicy


Recommended Posts

Posted (edited)

Dzień dobry,
Chciałbym opisać Państwu przypadek usterki, który został stwierdzony podczas trwania gwarancji, a mimo tego autoryzowany serwis Subaru w Łukanowicach Auto-Complex koło Tarnowa odmawia mi wykonania naprawy gwarancyjnej.
Załączam screeny pism jakie wysłałem do serwisu i jaką otrzymałem odpowiedź :
http://ego.ovh/pics/pismo1.png
http://ego.ovh/pics/pismo2.png

 

Rzecz w tym, że zgłosiłem usterkę 24.03. czyli tego dnia występowała usterka, a gwarancja jak się później dowiedziałem trwała do 28.03.
wg Kodeksu Cywilnego gwarant powinien usunąć taką usterkę, bo występowała w okresie gwarancyjnym.

Proszę bardzo o opinię i ewentualną pomoc, dziękuję.

Dodam, że serwis argumentuje swoją odmowę brakiem przeglądu, który miał być wykonany przed 28.03.
co nie ma kompletnie znaczenia w tym przypadku, ponieważ usterka została zgłoszona 24.03.

pismo1.png

pismo2.png

Edited by niXon
Link to comment
Share on other sites

Do oceny sytuacji brakuje informacji o datach wykonania obowiązkowych przeglądów... czy wszystkie przeglądy wykonywałeś w terminach określonych umową gwarancyjną?

Link to comment
Share on other sites

Szanowny Panie,

Jest nam niezmiernie przykro, że wystąpiła usterka w Pańskim samochodzie i oczywiście wolelibyśmy aby klienci odwiedzali nas tylko przy okazji rutynowych przeglądów ale usterki zdarzają się w każdej maszynie czy urządzeniu, również w samochodach. Zawsze dokładamy wszelkich starań aby pomóc naszym klientom w takiej sytuacji ale nie  zawsze jest to możliwe w sposób przez nich oczekiwany. Jak już wspomniałem w wysłanym piśmie gwarancja na samochód w przeciwieństwie do dwuletniej rękojmi jest dobrowolnym ukłonem producenta w stronę klienta obwarowanym jednak warunkami zapisanymi w książce gwarancyjnej i między innymi tymi warunkami jest wykonywanie przeglądów okresowych zgodnie z harmonogramem a także zgłoszenie usterki w okresie gwarancyjnym a zgłoszeniem takim jest zlecenie gwarancyjne. Oba te warunki nie zostały spełnione i w związku z tym opierając się na warunkach gwarancyjnych zawartych w Książce Gwarancyjnej nie możemy roszczenia uznać i dokonać naprawy w ramach gwarancji. Proponujemy wykonanie naprawy płatnej na preferencyjnych warunkach.

 

Z wyrazami szacunku

 

PUH Auto - Complex o/Łukanowice

Link to comment
Share on other sites

Dzień dobry,
Zgodnie z Polskim prawem :  Dz.U.2020.0.1740 t.j. - Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny , Art. 577. Gwarancja :

§ 3. Jeżeli została udzielona gwarancja co do jakości rzeczy sprzedanej, poczytuje się w razie wątpliwości, że gwarant jest obowiązany do usunięcia wady fizycznej rzeczy lub do dostarczenia rzeczy wolnej od wad, o ile wady te ujawnią się w ciągu terminu określonego w oświadczeniu gwarancyjnym.

 

Konieczne przeglądy przed zgłoszeniem usterki w tym aucie były wykonane, czyli warunki zostały spełnione, Pan pisze o niewykonanym przeglądzie który miał nastąpić po zgłoszeniu usterki,

ja usterkę zgłosiłem, przyjechałem na diagnozę, którą Wasi mechanicy potwierdzili, Pan Bartłomiej również, a następnie otrzymałem odmowę.

A jak cytuję powyżej, wady ujawniły się w okresie gwarancyjnym, co zostało zgłoszone 24 marca o godz. 8:50.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...