Skocz do zawartości

Subaru Outback 2013 Migający dpf


Macieknowy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jest to moje 1 subaru dotąd jeździłem tylko Mazdą. Dpf miga gały czas lecz auto w trybie miejskim śmiga bez zarzutu wkręca się na obroty lecz na trasie jak już jadę chwile jednostajna prędkością robi się mułowaty i nie chce lub bardzo wolno przekracza 3 tys obrotów. Lecz gdy go zatrzymam i zgaszę odpalę na nowo jest znów żwawy lecz za jakaś chwile problem wraca dodam ze ma przejechane 209 tys 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.05.2022 o 17:09, Macieknowy napisał:

Był zasyfiony dpf po czyszczeniu niby rok gwarancji zobaczymy cały koszt operacji 800 zl

 

Podejrzewam, że problem szybko wróci. Zapchany DPF to zazwyczaj skutek awarii, przyczyna leży zwykle w osprzęcie silnika(zacinający się egr, blokująca się geometria w turbo, padnięte wtryski). Zwróć uwagę na poziom oleju w silniku, jaki jest obecnie i czy za 2-3tyś km nie wzrośnie. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Macieknowy napisał:

Jeśli wzrośnie to wtedy z tych 3 jest jedna główna przyczyna czy są te możliwości które wymieniłeś? 


Niestety, ale może być wszystko po trochu. Powyżej 200tyś km EGR można w ciemno wymienić, na bank jest już w słaby stanie jeśli nie był wymieniany. Albo zaraz sam padnie. Geometrię w turbo można sprawdzić podłączając podciśnienie do gruszki i będzie widać, czy idzie płynnie. Oczywiście potrzebny jest do tego podnośnik/kanał, każdy mechanik to ogarnie, bo to standardowy problem w dieslach zwłaszcza zamulanych po mieście. Wtryski można sprawdzić tylko po wymontowaniu na stole probierczym. Niektórzy powiedzą, że można sprawdzić korekty, ale to nieprawda. Na stale dopiero wychodzi w jakim są stanie. Ewentualnie można zrobić czyszczenie chemią, całkiem fajne efekty to przynosi.  Kolejna sprawa: po takim przebiegu pewnie czujnik ciśnienia w kolektorze jest oklejony smołą, trzeba go wyczyścić. Równie istotna jest czystość całego układu dolotowego, pewnie zawory dolotowe są tak samo zaklejone smołą i ogranicza to przepływ powietrza. Za mało tlenu=większe dymienie, czyli zapychanie DPF. Jest to bardziej złożony problem. 

Edytowane przez ir3n3usz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...