Kamillo Opublikowano 18 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2021 Witam, mam przepalony bezpiecznik sbf-9 45A. Nie mogę znaleźć w dokumentacji ani na forum od czego on jest. Palą się dwie kontrolki check i trakcja. Kod 1380. Jest to powiązane? Możliwe że to przez walnięte świece? Przewodzenie na świecach jest. Wiem że to jeszcze o niczym nie świadczy ale ludzie piszą że im przy świecach wywalało sbf-13. Już wymieniałem je 3 lata temu a dwie rok temu. Miał ktoś podobny przypadek? Dzisiaj będę miał ten bezpiecznik bo w sklepach nikt nie miał na miejscu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamillo Opublikowano 18 Listopada 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2021 Wymiana bezpiecznika nie pomogła, spalił się przy drugim uruchomieniu. Oprócz świec coś jeszcze warto sprawdzić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 18 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2021 Chyba tylko świece: Glow plugs- Replacing fuse, clearing codes, reset and check(Note this applies to a RHD Aust 2010 Forester diesel)Once glow plugs have been disconnected it's time to replace the fuse, reset anything lost and check. See photo below for the "SBF No. 9" (I assume Slow-Blow Fuse) 40A fuse.Time: Approx 10 minsProcedure: Ignition OFF. Remove the main fuse box (engine bay) cover. Locate and replace blown SBF No. 9 fuse (supplied fuse puller doesn't work here). Replace fuse box cover. Ignition on, start engine. Connect OBD-II interface, start OBD-II program, check and clear codes and check warning lights have gone out. Finish off by reprogramming the radio.Notes: A competent auto-electrician should have the required fuses- little oblong type ones, 40A. You need pliers with parallel jaws to pull the fuse. Narrow nose, CAREFULLY adjusted Vise-grips work. My codes and warning lights had automatically cleared, no OBD-II clearing necessary. This should give you back ABS, DSC/VSC and cruise control Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamillo Opublikowano 19 Listopada 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2021 Dzięki. W przyszłym tygodniu oddaje auto na kolejną wymianę świec. Dla potomnych omijajcie świece Denso dalekim łukiem. Dwie nie wytrzymały 2 lat po roku kolejne się sypią. Masakra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orear Opublikowano 20 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2021 A może przewody świec są kiepskie skoro świece masz w miarę nowe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamillo Opublikowano 26 Listopada 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2021 Wymiana świec pomogła. Tylko mechanik pokazał mi te świece i pytał czy auto wodowało, bo bardzo były skorodowane, a one mają podobno osłony. Nie przypominam sobie żebym po poprzedniej wymianie świec gdzieś pływał autem. Ten typ tak ma? Poza tym jest też nagar na świecach czyli problem z wtryskami raczej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się