Skocz do zawartości

Tłumik środkowy Legacy IV 3.0 a 2.5 173 KM


FatMike

Rekomendowane odpowiedzi

Drodzy Subaryci,

 

Czy jakaś dobra dusza posiadająca H6 w swoim Legacy IV (BL/BP) mogłaby zmierzyć średnicę i długość rury pomiędzy flanszą za katalizatorem a środkowym tłumikiem?

 

Chodzi mi o wymiary L i D zaznaczone na obrazku:

Polmostrow_4630.png.ebdd62288a8681a6a563544944f9c516.png

 

Mam problem podobny do kolegi Pawson89 z tematu: 

Zakupiłem zestaw Polmostrów ale do 2.5 165 KM. Tylne tłumiki pasowały bez problemu. Środkowy (44200AG160, 46.17) niestety nie, gdyż rura przed tłumikiem jest za długa o około 18 cm i ma średnicę 50 mm zamiast 60.

Zacząłem oglądać zdjęcia na stronie Polmostrów i wydaje mi się, że środkowy od 3.0 (44200AG020, 46.30) ma tę rurę od flanszy do tłumika krótszą i dłuższą. 

 

Z góry dziękuję.

Edytowane przez FatMike
Dodana wersja nadwozia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już masz tłumik środkowy to może zrób tak samo jak w tamtym wątku - skróć. Do czego potrzebujesz tą długość, skoro i tak będziesz musiał dopasować do swojego? 

 

Aaa..  ze oprócz długości powinna być grubsza? To można wstawić od biedy redukcję, tłumikarz ogarnie, ale wolałbym mieć tak jak powinno być ;p

 

Sugerujesz, że wysłali Ci zły środkowy?

A flansze masz w dobrym stanie? :P

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Flansze mam w dobrym stanie.

Nie, nie wysłali mi złego, zamówiłem świadomie od 165 KM (do 173 KM nie ma w ofercie) z nadzieją, że będzie pasować.

Nie chcę "od biedy" wstawiać redukcji, chcę się dowiedzieć, czy tłumik środkowy od 3.0 i 2.5 173 KM jest taki sam. Bo tylne są takie same. A tłumikarza w mojej okolicy nie uświadczysz, tu nikt nie bawi się w takie rzeczy. Wstawiają z katalogów i kasują adekwatnie albo wysyłają auto na złom, bo "naprawa ekonomicznie nieopłacalna".

 

Ja też wolę mieć tak, jak powinno być, jeśli do tłumika wchodzi rura 60 mm, to dlaczego mam tam wstawiać redukcje? I właśnie dlatego pytam o te wymiary, żeby nie musieć dopasowywać a po prostu wstawić.

 

Swoją drogą, jeśli okaże się, że 3.0 i 2.5 173 KM mają taki sam tłumik środkowy, to wystarczy napisać do Polmostrowa z taką informacją (nawet jeśli będą musieli zrobić jakąś drobną modyfikację). Przerabiałem już to w poprzednim samochodzie, tak mi dziękowali, że nie wiedzieli w co mnie całować (cytując film Barei).

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiarów nie znam, choć wydaje mi się, że przy 3.0 rura jest grubsza (wymiar D) i krótsza (wymiar L).

Moja kwasówka poszła do outback'a 2.5 5mt i środkowy okazał się ze 30cm za krótki. Czyli trzeba było wstawić złączkę aby w ogóle założyć wydech.
Z wymiarów mam zapisane, że plecionka (pierścień stożkowy) ma 55mm średnicy wewnętrznej (jak kupiłem po VIN'ie, to nie pasowała) oraz rozstaw śrub na tym złączu to 10.5cm. Ale to raczej średnio pomocna informacja.

Też dodam, że w 3.0 tłumik środkowy jest przelotowy :D

Znaczy się, konkretnie w 3.0 spec.b 6mt przedlift (bo z takiego właśnie kupiłem). Nie wiem jak w przypadku 3.0 w automacie.

Też domyślam się, że tam jest rezonator (nie znam poprawnej nazwy tej konstrukcji) w tej obudowie. Ale pewności nie mam.

 

Końcowe są takie same wymiarowo, natomiast jak się zagląda do środka to widać, że mają inną konstrukcję wewnątrz.

rezonator.jpg

1.jpg

2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Mnobody - dzięki. Niestety "wydaje mi się" to zbyt mało dokładne. Uszczelka stożkowa musi u mnie mieć średnicę wewnętrzną 61 mm a z tym tłumikiem, który kupiłem dostarczono taką o średnicy wewnętrznej 50 mm. 

 

Cóż, moje pytanie nadal pozostaje bez odpowiedzi. Jeszcze jest weekend, może ktoś się zdecyduje na wyprawę pod samochód z suwmiarką i calówką...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Średnice mierzone suwmiarką, więc raczej w miarę dokładnie, chyba że jakaś poprawka na rdzę :D
Długości mierzone miarką w linii prostej (bez uwzględnienia wygięcia rury), więc mogłem gdzieś machnąć się. 
I tak jak pisałem, kolektor w H6 jest dłuższy i dlatego odcinek od flanszy do haka jest krótszy, niż w H4. Flansza znajduje się jakoś pośrodku przednich drzwi.
No i fajnie żeby docelowo tłumik trafił na swoje miejsce pod osłoną termiczną.

wydech_h6.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Mnobody bardzo dziękuję, o to chodziło. Widzę, że będzie problem ze średnicą tej rury od flanszy katalizatora do tłumika - u mnie ma ona średnicę wewnętrzną 60 mm. Ale reszta wymiarów powinna się zgadzać, sprawdzę jutro.

 

Generalnie u mnie wyglądało to tak po wyjęciu obecnego tłumika i porównania go do tego od 2.5 165 KM:

Tlumik_srodkowy_small.thumb.jpg.06ac033719c5c7a835101afb73c128b7.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...