Skocz do zawartości

4eat SG ??


rademenez

Rekomendowane odpowiedzi

Hej.

Po wymianie skrzyni automatycznej w moim SG XT 2004, odczułem jak przy skręconych kołach spina mi tylną oś - na piasku słychać szuranie opon, a na skręconych kołach nie rusza po puszczeniu hamulca - na prostych rusza (bez gazu).

Skrzynia wymieniona na identyczną, dyfer nie ruszany, wymienione wszystie płyny, również w dyfrach.

Jakieś sugestie?

Edytowane przez rademenez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • rademenez zmienił(a) tytuł na 4eat SG ??

W płycie sterującej jest elektrozawór odpowiedzialny za odpięcie tylnego napędu przy manewrowaniu na małej prędkości. Opisane objawy wskazują na uszkodzenie tego zaworu. Problem w tym, że właśnie w okolicy 2004 czy 2005 roku Subaru zmieniło konstrukcję tego zaworu. W starszych rocznikach był normalnie wymienny, w nowszych jest już niewymienny i trzeba wymieniać całą płytę. Jeśli masz starą  skrzynię o tych samych numerach to podmień samą płytę i powinno być ok. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W starej skrzyni mój mechanik mówił że jeden z solenoidów był wyższy od innych. Nie wiedział o co chodzi. Wnioskuję z tego, że w tamtej skrzyni wyglądało to jak na filmiku, czyli był wymieniany już.

Czy po nr skrzyni będziesz wiedział czy ten solenoid jest wymienialny?

Tz1b5lnyaa jakby coś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak. Zresztą jeżeli jeden z solenoidów był wyższy tzn że jest wymienialny. Dzięki za info. Dam znać jutro jak pojadę i zobaczę co w starej skrzyni siedzi.

Jeszcze jedno pytanko. Jak rozumiem to powoduje problem tylko na prędkości manewrowej? Bo nie odczuwam nic przy wyższych prędkościach. Można się poruszać z taką przypadłością?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Zgłębiam dalej temat. Czy podane przeze mnie objawy nie pasują do solenoidu z tego tematu? Bo w filmie z tego tematu wymieniają solenoid z tyłu skrzyni a nie na płytce sterującej??  Chyba że moja skrzynia ma ten solenoid  nie z tyłu skrzyni a na płycie. Jest to możliwe? 

Dodam, że wpięcie bezpiecznika FWD nie zmienia nic w moim przypadku. Dalej cały napęd spięty i powstają naprężenia podczas skrętu, a lampka FWD się zapala.

Edytowane przez rademenez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z automatem w SH nie miałem do czynienia więc nie będę się wypowiadał. Jedynie wiem, że tam jest 5eat a to jednak mocno inna skrzynia jest.

 

Włożenie bezpiecznika FWD powinno właśnie odpiąć napęd poprzez ten solenoid który podejrzewamy, że jest uszkodzony. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Faktycznie różnią się.

Wg schematu zawór nr6 z filmu,który przesłałeś ma nazwę - Low&reverse duty solenoid. 

A Transfer duty solenoid jest po zewnętrznej stronie w tym rzędzie. Który z nich powinienem wymienić?

są jeszcze:

 

High clutch duty solenoid

Low clutch duty sol.

Lock-up duty sol.

2-4 brake duty sol.

Wydaje mi się że po nazwie to powinienem wymienić nr 5 czyli Transfer duty. ma on oznaczenie 1f26. One są zamienne? Czy mogę włożyć zawór z innej pozycji?

 

zawory forek.JPG

zawory forek 1.JPG

Edytowane przez rademenez
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. Już po zabiegu.

Zdjałem miskę, wyjąłem solenoidy, wymieniłem nr 5 oraz dla pewności nr 6, bo w sumie nie zaszkodzi jak był dobry w starej skrzyni. Zalałem olejem i przetestowałem. Objawy spięcia napędu minęły. Jak na razie wszystko jest ok. Dzięki Pablonas za pomoc.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...