Skocz do zawartości

Subaru Legacy IV 2.0 huczy(?) po wymianie rozrządu


Garibart

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie. Odebrałem dzisiaj samochód od mechanika po wymianie rozrządu (komplet ina + pompa wody oem subaru) . Podczas jazdy usłyszałem dziwny dźwięk - niestety odebrałem auto na koniec ich pracy i będę musiał poczekać do poniedziałku na ewentualną wizytę. Proszę podpowiedzcie, czy to wycie/huczenie jest normalne a ja jestem przewrażliwiony? Przepraszam za jakość audio, mam nadzieję że będzie się dało usłyszeć o co mi chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dźwięk na filmie przypomina dźwięk uszkodzonej pompy od wspomagania np

 

Paski od osprzętu mogą mieć inną siłę naprężenia plus do tego możesz mieć luz na łożyskach np alternatora...

 

Jeśli masz wątpliwości co do wykonania poprawności wymiany rozrządu to można poprosić o zdjęcie pasków od osprzętu.

 

Jeśli masz silnik SOHC to przy wymianie rozrządu naprawdę ciężko coś skopać.

 

Paski INY w grupie VAG miały problem z nadmierną twardością/sztywnością (objawiało się to głośniejszą pracą rozrządu po wymianie)

Myślę że w subaru może być podobnie. Sama firma INA robi dobrej jakości komponenty

 


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Orear napisał:

Na tym wideo to głownie słychać trzaski tak bez obrazy ale oglądając pierwszy raz nawet nie wiedziałem, że uruchomiłeś auto. ;o 

Generalnie skoro przed wizytą u mechanika nie wyło, a teraz wyje to jedź do nich i niech szukają. 

To się wyjaśniło jak dojechalem do domu. Zauważylem że najbardziej wyje podczas manewrowania na wolnych obrotach. Jak zajrzałem pod maskę, zobaczyłem zdecydowanie za wysoki stan płynu do wspomagania.

20210925_113625.thumb.jpg.a3836f8a711586f4a9438c468b6dc141.jpg

Tylko dziwi mnie, że nastepnego dnia gdy spodziewałem się, że poziom troche opadnie, tam było tyle samo plus widoczne plamy naokoło..

20210926_121546.thumb.jpg.7beeb1ca9d6005d5b77b0bf713638049.jpg

 

6 godzin temu, SubaruLPG napisał:

Dźwięk na filmie przypomina dźwięk uszkodzonej pompy od wspomagania np

 

Paski od osprzętu mogą mieć inną siłę naprężenia plus do tego możesz mieć luz na łożyskach np alternatora...

 

Jeśli masz wątpliwości co do wykonania poprawności wymiany rozrządu to można poprosić o zdjęcie pasków od osprzętu.

 

Jeśli masz silnik SOHC to przy wymianie rozrządu naprawdę ciężko coś skopać.

 

Paski INY w grupie VAG miały problem z nadmierną twardością/sztywnością (objawiało się to głośniejszą pracą rozrządu po wymianie)

Myślę że w subaru może być podobnie. Sama firma INA robi dobrej jakości komponenty

 


 

Tak, dzięki, to raczej pompa wspomagania. A może i tylko zapowietrzony układ. Wybiorę sie do mechanika w poniedziałek aby wyjasnic sytuacje.

Edytowane przez Garibart
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby mechanika nie zwyzywać od złodzieja/oszusta sprawdź sobie korpus od strony koła pasowego...

jeśli jest brudny (czarny i wilgotny) to poszło uszczelnienie. i problem był już wcześniej.

 

Dokładnie wymyć przewody, zwrócić szczególną uwagę na wysokie i niskie ciśnienie na pompie... (często zdarza się że na wysokim ciśnieniu puszcza miedziana podkładka bądź na niskim oring)

 

Płyn jeśli będzie stary i będzie miał w sobie duże ilości wody(płyn tego typu miesza się dobrze z wodą) to będzie łatwo się pienił.

 

Wymiana uszczelnień od koła pasowego, podkładek miedzianych oringa na króćcu to koszt materiałowo w granicach 20-40zł

Edytowane przez SubaruLPG
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.09.2021 o 17:17, Garibart napisał:

To się wyjaśniło jak dojechalem do domu. Zauważylem że najbardziej wyje podczas manewrowania na wolnych obrotach. Jak zajrzałem pod maskę, zobaczyłem zdecydowanie za wysoki stan płynu do wspomagania.

20210925_113625.thumb.jpg.a3836f8a711586f4a9438c468b6dc141.jpg

Tylko dziwi mnie, że nastepnego dnia gdy spodziewałem się, że poziom troche opadnie, tam było tyle samo plus widoczne plamy naokoło..

20210926_121546.thumb.jpg.7beeb1ca9d6005d5b77b0bf713638049.jpg

 

Tak, dzięki, to raczej pompa wspomagania. A może i tylko zapowietrzony układ. Wybiorę sie do mechanika w poniedziałek aby wyjasnic sytuacje.

moze jakis madry mechnik odkrecal pompe wspomagania przy wymianie rorzadu ,to nie 1.9tdi ze trzeba tam pol auta rozkrecic 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...