Icantstop18 Opublikowano 12 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2021 Witam Mam parę pytań odnośnie skrzyń biegów w Imprezie gh 2.0 benzyna Doczytałem się, że Subaru ma bardzo denerwujące sprzęgło i chciałabym się dowiedzieć co z nim nie tak? Łapie jakoś bardzo nisko/wysoko czy z czego wynikają takie opinie. Chciałbym kupić w najbliższym czasie ten samochód że względu na 4x4 ale trochę boję się jak będzie z tym sprzęgłem bo nie chce żeby mnie to irytowało i odbierało radość z jazdy Mam też pytanie odnośnie automatycznej skrzyni. Czy jest warta uwagi? I czy rozkład napędu to 50/50 czy jednak 70/30 bo tak też słyszałem Dziękuję za każdą przydatna opinie! Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
conrad Opublikowano 12 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2021 Sprzęgło "łapie" jak w większości aut osobowych. Ale jego działanie jest bardziej zero-jedynkowe, jazda na tzw. półsprzęgle, raczej nie wskazana, zwłaszcza, że należy dostarczyć napęd do czterech kół. Przy wskakiwaniu na wysoki krawężnik z zatrzymania jak przegniesz z obrotami silnika (łatwo wchodzi na wyższe obroty) i w złym momencie puścisz dźwignie sprzęgła, dość "łatwo" można przysmażyć sprzęgło, poczujesz to w kabinie... Manual jest dość meczący w jeździe w dłuższych korkach, zwłaszcza, że lewarek dźwigni zmiany biegów działa z oporami i nie do końca precyzyjnie. W korku czasem uruchamiam też reduktor i toczę się bardzo powoli z zachowanym odstępem od poprzedzającego auta praktycznie bez użycia "gazu". W korku trudno szukać radości z jazdy. Poza korkami operowanie sprzęgłem jest bezproblemowe, dźwignia zmiany biegów moglaby być bardziej precyzyjna, ale do wszystkiego można przywyknąć. Z automatem nie miałem doświadczenia. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Icantstop18 Opublikowano 12 Września 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Września 2021 3 godziny temu, conrad napisał: Sprzęgło "łapie" jak w większości aut osobowych. Ale jego działanie jest bardziej zero-jedynkowe, jazda na tzw. półsprzęgle, raczej nie wskazana, zwłaszcza, że należy dostarczyć napęd do czterech kół. Przy wskakiwaniu na wysoki krawężnik z zatrzymania jak przegniesz z obrotami silnika (łatwo wchodzi na wyższe obroty) i w złym momencie puścisz dźwignie sprzęgła, dość "łatwo" można przysmażyć sprzęgło, poczujesz to w kabinie... Manual jest dość meczący w jeździe w dłuższych korkach, zwłaszcza, że lewarek dźwigni zmiany biegów działa z oporami i nie do końca precyzyjnie. W korku czasem uruchamiam też reduktor i toczę się bardzo powoli z zachowanym odstępem od poprzedzającego auta praktycznie bez użycia "gazu". W korku trudno szukać radości z jazdy. Poza korkami operowanie sprzęgłem jest bezproblemowe, dźwignia zmiany biegów moglaby być bardziej precyzyjna, ale do wszystkiego można przywyknąć. Z automatem nie miałem doświadczenia. Dzięki wielkie właśnie o to mi chodziło. Czyli po prostu trzeba bardzo dobrze wyczuć skoro łapie zero jedynkowo. Pozdro! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
conrad Opublikowano 13 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2021 20 godzin temu, Icantstop18 napisał: Dzięki wielkie właśnie o to mi chodziło. Czyli po prostu trzeba bardzo dobrze wyczuć skoro łapie zero jedynkowo. Pozdro! Sprzęgło, z czasem, jest łatwo wyczuć kiedy "bierze"...ale nie przepadam jeździć tym autem w korkach ulicznych. Poza nimi, sprzęgło raczej bezproblemowe w użyciu, i wraz z lekko nieprecyzyjnym lewarkiem dźwigni zmiany biegów zdecydowanie nie odbiera przyjemności z jazdy. (do ruszania pod górę jest jeszcze hill holder, który zdecydowanie jest pomocny) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Icantstop18 Opublikowano 17 Września 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Września 2021 W dniu 13.09.2021 o 19:56, conrad napisał: Sprzęgło, z czasem, jest łatwo wyczuć kiedy "bierze"...ale nie przepadam jeździć tym autem w korkach ulicznych. Poza nimi, sprzęgło raczej bezproblemowe w użyciu, i wraz z lekko nieprecyzyjnym lewarkiem dźwigni zmiany biegów zdecydowanie nie odbiera przyjemności z jazdy. (do ruszania pod górę jest jeszcze hill holder, który zdecydowanie jest pomocny) A skrzynia ogółem szarpie? Chodzi mi o to, że z samochódow którymi do tej pory jeździłem niektóre potrafiły na 2, 3 biegu szarpac i nie była to kwestia wyczucia sprzęgła lecz po prostu wada samochodu czy też samego sprzęgła. Hill holder jak działa? Mam w swoim samochodzie właśnie to i u mnie działa tak, że po 2 sekundach od puszczenia sprzęgła samochód dopiero pozwala ruszyć. Pozdro! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
conrad Opublikowano 17 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2021 33 minuty temu, Icantstop18 napisał: A skrzynia ogółem szarpie? Chodzi mi o to, że z samochódow którymi do tej pory jeździłem niektóre potrafiły na 2, 3 biegu szarpac i nie była to kwestia wyczucia sprzęgła lecz po prostu wada samochodu czy też samego sprzęgła. Hill holder jak działa? Mam w swoim samochodzie właśnie to i u mnie działa tak, że po 2 sekundach od puszczenia sprzęgła samochód dopiero pozwala ruszyć. Pozdro! Nie wiem co masz na myśli z "szarpaniem skrzyni"...Żadne szarpania nie występują, czy przy ruszaniu, czy podczas przyśpieszania lub jazdy ze stałą prędkością oraz nagłym przyśpieszeniem ze stałej prędkości. Hill holder dezaktywuje się po około 1s po puszczeniu hamulca nożnego z wciśniętym pedałem sprzęgła i włączonym biegiem. Jak staniesz na górce "na luzie" bez wciśniętego sprzęgła, po puszczeniu hamulca nożnego, hill holder nie podejmie działania. Nie sprawdzałem działania hill'a z wciśniętym sprzęgłem i hamulcem, na luzie, ale to bez sensu przecież. Ten "asystent" działa bardzo dobrze i niezawodnie w codziennym użytkowaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 17 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2021 (edytowane) Hill holder działa natychmiast przy puszczaniu sprzęgła. Co więcej, daje się regulować. Po zakupie RC 06 (w sumie podobny), w przeciągu tygodnia, byłem w serwisie na regulację. Przyznano mi rację. Sprzęgło praktycznie puszczone a dalej trzymał. Dwa obroty śrubką i było cacy. Sprzęgło działa tak jak w każdym innym samochodzie. Jest nawet lepsze. Jeżeli nie będziesz go katował, to będzie jak w moim. Do 120 000 km jeździłem ja, córka dobiła do 180 000 km. Ważne, aby w normalnym ruchu startować z 1500 obr/ min a nie z 5500. Jak zasprzęgli gaz decha. Wszelkie szarpania na 2 - 3 biegu, to najczęściej problemy z silnikiem, nie ze sprzęgłem. Hill holderem steruje pedał sprzęgła. Noga na hamulcu, wciskamy sprzęgło i dodatkowa linka blokuje jeden z obwodów hamulcowych. Można puścić hamulec i (pomijając bardzo strome podjazdy) samochód stoi. W trakcie puszczania sprzęgła, linka otwiera zawór i hamulce puszczają. Punkt jak pisałem, na życzenie klienta. Edytowane 17 Września 2021 przez mz56 Dopisek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Icantstop18 Opublikowano 18 Września 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Września 2021 11 godzin temu, conrad napisał: Nie wiem co masz na myśli z "szarpaniem skrzyni"...Żadne szarpania nie występują, czy przy ruszaniu, czy podczas przyśpieszania lub jazdy ze stałą prędkością oraz nagłym przyśpieszeniem ze stałej prędkości. Hill holder dezaktywuje się po około 1s po puszczeniu hamulca nożnego z wciśniętym pedałem sprzęgła i włączonym biegiem. Jak staniesz na górce "na luzie" bez wciśniętego sprzęgła, po puszczeniu hamulca nożnego, hill holder nie podejmie działania. Nie sprawdzałem działania hill'a z wciśniętym sprzęgłem i hamulcem, na luzie, ale to bez sensu przecież. Ten "asystent" działa bardzo dobrze i niezawodnie w codziennym użytkowaniu. Pisząc szarpanie skrzyni miałem na myśli moment w którym puszczamy sprzęgło na właśnie 2,3 biegu i nie odbywa się to płynnie tylko właśnie odczuwalne są szarpnięcia. Super przyda się bo mieszkam w górach i często ruch lubi się zakorkować w miejscach gdzie ciężko ruszyć bez tego. Dzięki za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Icantstop18 Opublikowano 18 Września 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Września 2021 9 godzin temu, mz56 napisał: Hill holder działa natychmiast przy puszczaniu sprzęgła. Co więcej, daje się regulować. Po zakupie RC 06 (w sumie podobny), w przeciągu tygodnia, byłem w serwisie na regulację. Przyznano mi rację. Sprzęgło praktycznie puszczone a dalej trzymał. Dwa obroty śrubką i było cacy. Sprzęgło działa tak jak w każdym innym samochodzie. Jest nawet lepsze. Jeżeli nie będziesz go katował, to będzie jak w moim. Do 120 000 km jeździłem ja, córka dobiła do 180 000 km. Ważne, aby w normalnym ruchu startować z 1500 obr/ min a nie z 5500. Jak zasprzęgli gaz decha. Wszelkie szarpania na 2 - 3 biegu, to najczęściej problemy z silnikiem, nie ze sprzęgłem. Hill holderem steruje pedał sprzęgła. Noga na hamulcu, wciskamy sprzęgło i dodatkowa linka blokuje jeden z obwodów hamulcowych. Można puścić hamulec i (pomijając bardzo strome podjazdy) samochód stoi. W trakcie puszczania sprzęgła, linka otwiera zawór i hamulce puszczają. Punkt jak pisałem, na życzenie klienta. Nie mam zamiaru katować swojego auta ale czasem lubię sobie zredukować. Dojeżdżajac do skrzyżowań, zakrętów hamuje też biegami i wiadomo, żeby więcej mocy mieć na wyjściu z zakrętu dlatego przyjemne w użytku sprzęgło to dla mnie podstawa jeśli nie to automat. Problem z szarpaniem występowal u mnie zawsze w samochodzie z turbo (pewnien błąd w samochodzie powodowal pracę silnika bez turbo jakbym miał normalnego wolnossaka i wtedy tego problemu nie było) Dzięki za opinie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 19 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2021 Redukować ? Jak najbardziej. Ten samochód lubi ostra jazdę. Tylko nie spuszczać z 5000 bez skasowania luzów. Tak samo katuje skrzynię, mosty i wał. Ideałem by było, gdybyś przy ostrych redukcjach używał "międzygazu". Synchronizatory będą się odwdzięczały. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się