Jump to content

OEM Lamco Boost Gauge - nie działa


radek_shin

Recommended Posts

Przez już jakiś dłuższy okres wskaźnik zegar jak w temacie jeździł w moim Forku. Niestety - zmarło jego podświetlenie.

Czy ktoś z drogich Forumowiczów orientuje się, czy jest w ogóle szansa naprawy tego ustrojstwa? Czy ew. jest rozbieralny. Z tego co gdzieś wyczytałem były wersję z żarówką i LED. Gdy umrze LED, to już chyba "po ptokach", tak? cad3b85acfb964679cf66a77e5c35b1f.jpg9df401765cdba5df1a4cc7b2c838bf3c.jpg

 

Wysłane z mojego ONEPLUS A6000 przy użyciu Tapatalka

 

 

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli LED, to pytanie jaki jest mały i czy jest swobodny dostęp do lutów katody (-) i anody (+) tejże diody/diód (zakładamy, że chodzi tylko o spalony LED). I tak... jeżeli jest miejsce na podejście małą lutownicą tj z małym grotem, to samemu, w domu się ogarnie. Jeżeli dostęp trudny, to musiałbyś pytać gości, którzy pracują na co dzień ze stacją lutowniczą (czyli najszybciej ludzie, którzy wymieniają spalone np "scalaki" na różnych płytach drukowanych) .  Osobiście bym spokojnie rozebrał i zobaczył ,jak wskaźnik wygląda w środku. Ps rozumiem , że wskazówka pokazuje/reaguje, jak należy i chodzi tylko o podświetlenie?

https://www.i-club.com/forums/how-tos-installations-192/lamco-boost-gauge-light-236672/

 

na końcu wątku z tego linka jakiś ziomek napisał, że LED jest lutowany do płytki, więc ja bym rozkręcił, wylutował diodę, sprawdził multimetrem, zwykłą taniochą za 20-30zł, tam nawet masz symbol diody. przekręcasz na ten symbol. przykładasz sondy do katody i anody (zapiszczy, lub nie). przełożysz sondy z ręki do ręki ,czyli zamienisz kolory w drugim teście i ma nie piszczeć/lub zapiszczy. test jest 0-1 ,albo 1-0. Jak 0-0, to dioda jest "tafiona" i do wymiany - w twoim wypadku musi być 0-0, jak sam wskaźnik działa.

Edited by Qubu666-Baja
Link to comment
Share on other sites

Tak, chodzi tylko i wyłącznie o podświetlenie. Wskazówka reaguje zaraz po uruchomieniu silnika.
Bardziej zastanawia mnie fakt rozebrania tego zegara. Próbowałem dobrać się do "pierścienia", ale nie chce użyć zbyt wiele siły, by nie uszkodzić chociażby zabezpieczającej "plexi".


Wysłane z mojego ONEPLUS A6000 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, radek_shin napisał:

Próbowałem dobrać się do "pierścienia", ale nie chce użyć zbyt wiele siły, by nie uszkodzić chociażby zabezpieczającej "plexi".

Tam z tyłu masz dwie nakrętki. Jak dobrze kojarzę to po ich odkręceniu dostaniesz się do środka. 

Link to comment
Share on other sites

Tam z tyłu masz dwie nakrętki. Jak dobrze kojarzę to po ich odkręceniu dostaniesz się do środka. 
Niestety... Te dwie nakrętki (nakręcone na śrubki) wraz z tą trzecią, największą, pozwalają jedynie na ustawienie "odległości" tarczy od przedniej plexi. Nic więcej. Herkulesem nie jestem, ale siły trochę mam - nijak nie mogę zdjąć pierścienia właśnie tą plexi zabezpieczającego. Nie ukrywam, że trochę boję się trwałego uszkodzenia, bo pewnie potraktowałbym Lamco imadłem i próbował czymś zbić pierścień z korpusu.

Wysłane z mojego ONEPLUS A6000 przy użyciu Tapatalka


0971c227b0a9fa9f95421d7be702e659.jpg


Tak dawniej to świeciło, naprawdę zacnie. Zdjęcie nieaktualne jeśli chodzi o jednostkę audio i tablet, ale ukazuje działające Lamco.
Link to comment
Share on other sites

Ultra ważna rzecz zanim zaczniesz rozbierać wskaźnik. Czy grzebałeś ostatnio we wtyczkach w okolicy małego schowka przy lewarku i gniazda zapalniczki ? Jak wspomniałem mam dziury w pamięci, ale wskaźnik bierze zasilanie właśnie z wtyczek przy gnieździe zapalniczki. Sprawdź najpierw czy wszystko tam jest spięte i czy np.: nie jest spalona żarówka z podświetlenia zapalniczki. Coś kojarzę, że u mnie też kiedyś wskaźnik nie świecił i było to powiązane. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Zacząłem właśnie od tego. Wszystko tam hula. Ba! Prąd dochodzi aż do samego wskaźnika (sprawdzone multimetrem). Dlatego podejrzewam, że dioda zrobiła "pa pa".

Wysłane z mojego ONEPLUS A6000 przy użyciu Tapatalka

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...