Skocz do zawartości

Stuki z tyłu przy dużej prędkości


Piotr Matusik

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry! 

 

Mam nietypowy problem. W moim OBK przy jeździe autostradą po przekroczeniu prędkości 160km/h w tylnej części auta, jakby pod bagażnikiem słychać metaliczne stuki dość głośne. Brzmi to dosyć groźnie przy tej prędkości. Wystarczy zwolnić i dźwięki znikają. Pojawiają się w odstępach czasowych. Rzecz dzieje się od wczoraj. Dodam, że jestem po wymianie tylnych tłumików. Zatrzymałem się wczoraj by sprawdzić co się dzieje, po otwarciu bagażnika wyczułem zapach jakby się coś grzało, w miejscu koła mam butle gazową, ścianki okolic tłumików były gorące ale pewnie to normalne. Domyślam się, że skoro dźwięki zależą od prędkości to będzie to coś związane z napędami lub ten przegub wału napędowego ? Proszę o pomoc... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Piotr Matusik napisał:

pod bagażnikiem słychać metaliczne stuki dość głośne.

 

13 godzin temu, Piotr Matusik napisał:

jestem po wymianie tylnych tłumików.

Od tego bym zaczął poszukiwania,gumy na wieszakach,wieszaki,osłony termiczne,itp.

Być może któryś element ukł.wydechowego wpada w rezonans lub drga/uderza o podwozie przy tej prędkości.

Przyjedź się po bruku albo "kocich łbach" i posłuchaj czy nic nie stuka , tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Piotrze,

 

Mialem taki przypadek, iz ze ze wzgledu na korozje urwala sie dysza (zaznaczono rys). Latala swobodnie po puszce i brzeczala. Pisze Pan, iz tlumiki byle wymienione, tylko czy na nowe? Magnaflow - Przyklad.bmpMagnaflow - Przyklad.bmp

No i poza tym oslony termiczne, mozliwe jest, ze juz nie istnieja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obejrzyj podwozie na kanale i szukaj swierzych obtarć od układu wydechowego albo jakiś przewodów - stawiam na działanie wiatru. Ja miałem kiedyś troszkę inna sytuację - z przodu powyżej 150 coś pukało... okazało się że to urwana spinka od grila i wiatr wprawiał go w rezonans i pukało o reflektor (stare legacy 93) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedzi! Udało mi się dorwać wolny podnośnik i faktycznie okazało się, że to osłona pomiędzy wydechem w środkowej części a zbiornikiem paliwa. Dodatkowo są luźne osłona kata jak i wszelkie osłony termiczne, powodując dźwięki przy ruszaniu. Jestem przed konserwacją (korozja od spodu zaawansowana) i nie wiem do końca co z tymi osłonami zrobić. Tłumiki wymienione na nowe (przyznam, że wytaniłem kupując z allegro) , brzmią dobrze ale widzę że grzeje się ta wewnętrzna część bagażnika w kole gdzie mam butle...trochę mnie to martwi ale może możecie podpowiedzieć czy to norma ? Zaznaczam, że jestem jeszcze zielony w temacie Subaru, gdyż sprowadził mi go ktoś ze Szwajcarii w październiku 2020. Nie spodziewałem się aż takiej korozji od spodu ale skoro już zacząłem inwestować (łożyska , hamulce ,oleje a niebawem rozrząd ) to już idę w to... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...