Skocz do zawartości

Brązowy Legacy IV 2.5 GT 2008 r


Ron

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 26.06.2022 o 01:25, PotężnyWarmianin napisał:

Odkopię :D trochę planów było a aktualizacji nie widzę. Blugocze już może troszkę? :P

 

A w sumie miałem robić aktualizację, tylko czekałem na ostatnie naprawy. Został już tylko przegląd gazu umówiony na jutro więc w sumie już mogę :D

 

Teraz tylko żebym o niczym nie zapomniał, to na początku to co było na liście :D

 

  • założenie ramek na rejestrację Łódzkiej grupy Subaru Familia - ZAŁOŻONE
  • własny projekt świnki na lusterko - PROJEKT JEST, TRZEBA TYLKO ZAMÓWIĆ
  • zakup nowego kompletu dywaników do wnętrza - KUPIONE, MATERIAŁOWO SZTOS. KOLOR MÓGŁBY BYĆ JAŚNIEJSZY
  • pomalowanie plastdipem rozpórki w grillu przednim (może docelowo wpadnie grill plastra miodu lub siatkowy), - NIE ROBIŁEM NIC, SZUKAM OKAZJI NA GRILL. BYŁ KIEDYŚ JEDEN ZA 400 ZŁ, NIESTETY SPRZEDAŁ SIĘ :(
  • pełne zabezpieczanie antykorozyjne nadwozia - ZOSTAŁ ZABEZPIECZONY. OCZYSZCZONY, WYTRAWIONY I PÓŹNIEJ ZOSTAŁ NAŁOŻONY ŚRODEK BURSZTYNOWY. JESTEM ZADOWOLONY Z USŁUGI
  • ogarnięcie nadkola z tej małej rdzy, - TUTAJ NIESTETY DOSZŁO TROCHĘ ELEMENTÓW, A MIANOWICIE: DÓŁ DRZWI TYLNYCH OD STRONY KIEROWCY, A TAKŻE BŁOTNIK - MUSIAŁ KIEDYŚ JAKIŚ KAMIEŃ SPOD KÓŁ ZEDRZEĆ LAKIER I WESZŁA PO ZIMIE KOROZJA.
  • malowanie zderzaków przód i tył od przygód parkingowych, - TO TAK SAMO JAK WYŻEJ. NA RAZIE ZBIERAM FUNDUSZE, MAM NADZIEJE ZE JAKOŚ PRZED ZIMĄ SIĘ UDA
  • pełna polerka auta, - PRZY OKAZJI AKCJI BLACHARSKO- LAKIERNICZNYCH
  • rozpórka przód, - CHYBA POKUSZĘ SIĘ O ŚCIĄGNIECIE Z JAPONII STI FLEXIBLE, ALE TO TEŻ ZA JAKIŚ CZAS
  • wydech - NIESTETY TEŻ POZA OBECNYMI MOŻLIWOŚCIAMI FINANSOWYMI. ROZWAŻAM OPCJĘ ŚCIĄGNIĘCIA Z JAPONII WRAZ Z ROZPÓRKĄ, BO KOSZTOWO WYJDZIE PEWNIE PODOBNIE JAK W POLSCE, A JEDNAK FAJNIE MIEĆ COŚ JDM :) PRZEZ MOMENT JESZCZE ROZWAŻAŁEM ZAKUP TŁUMIKÓW Z ELEKTROZAWORAMI Z ALIEXPRESS W CELU TESTÓW (JAKIEŚ 900 ZŁ + 300 PRZESYŁKA), ALE CHYBA SOBIE DARUJĘ ;)

To z listy by było na tyle. A co poza tym się działo:

- w 2021 wymieniałem olej w skrzyni biegów (metoda dynamiczna - raz zlany stary, wlany nowy. po 1000 km zlany poprzedni i znów nowy). Prostowanie felg, ale tutaj albo pokrzywiłem znów (kocham Łódzki ulice :wub:) albo niezbyt dobrze to wykonali - ciężarków teraz na nowych oponach mam trochę.

- 30 marca 2022 zaliczyłem wizytę na Torze Łódź - niestety miałem dużego pecha, ponieważ był to bardzo ciepły dzień (okolice 18 stopni) - a wcześniej jak i na następny dzień przyszło ochłodzenie.  Pech polegał na tym, że nie wymieniłem wtedy jeszcze opon na letnie. Totalnie te moje zimówki nie dawały sobie rady z temperaturą jak i głównie masą LGT na tak małym i krętym torze. Efekt widać poniżej :facepalm: .

- po przygodzie na torze był serwis auta. Musiały wlecieć nowe tarcz przód (Zimmermann Sport), klocki przód (Brembo Xtra) i klocki tył (chyba też Brembo Xtra). Przy okazji zostały poddane pełnej regeneracji zaciski i pomalowane na żółto. Dodatkowo łożysko przód lewe. Dołożony został również bajpas wodny na 2 i 4 cylinder. Dodatkowo wymienione zostały oleje w dyfrach.

- następnie wymienione zostały tylne tuleje  przednich wahaczy, ponieważ już były zużyte po ok 2 latach użytkowania (wcześniej były włożone Blue Print, teraz wsadziłem Subaru OEM). Wymiana opon na nówki Bridgestone Potenza Sport 225/40/18. I łożysko tylne lewe. Niestety szum chociaż to że zmalał, tak jednak wciąż jest. I teraz opcje są dwie. Albo jeszcze prawe łożysko trzeba wymienić, albo niestety świrowanie po torze dojechało mi dyfer :( Muszę sprawdzić jego numery i rozpocząć poszukiwania. Na szybko z tego co udało mi się ustalić to chyba podejdzie z Legacy 3.0h6 lub od Tribeci 3.0 i 3.6.

- byłem jeszcze w ASO Emil Frey w Rzgowie na akcji serwisowej związanej z przekaźnikiem pompy wtórnego powietrza.

 

Także nowa lista planów prezentuje się następująco:

- akcja blacharsko - lakiernicza (przy okazji wtedy odkręcenie haka - teraz robi za ewentualną ochronę :D )

- znalezienie źródła szumu (łożysko lub dyfer - oby to było łożysko :D)

- rozpórka

- wydech

- grill

- inne detale stylistyczne

- wymiana wtryskiwaczy lpg na mocniejsze, żeby miały zapas

- jakiś drobny chiptuning po wymianie wydechu i dobrze jakby się udało też przeprogramować działanie skrzyni biegów

 

Jednak właśnie. Najgorzej jest teraz z finansami, więc powoli muszę.

 

I już wiem żeby postować zdecydowanie częściej :D

 

Teraz fotki:

 

dywanik1.thumb.jpg.665f065baaf026d53f6d08d21e51f08b.jpgdywanik2.thumb.jpg.a215de6c38bcf69538c78a3cffa3e116.jpg

bajpas.thumb.jpg.b6a5e41aa55107cdc3c0dbc9a840b7ba.jpg

tor.thumb.jpg.26f65e8bc8fbbc6b3c3304e004d7e2d1.jpg

opona.thumb.jpg.46eb5e534fb55481b2fc4b8e98aefb01.jpg

hamulec1.thumb.jpg.4ebfaeeb16dde4a933cb13d3df3c2014.jpg

hamulec2.thumb.jpg.2b7cff0d532013c9764bdea8d4ba92ab.jpg

hamulec3.thumb.jpg.a8d75d2b88fa7681a3ca2ec0bb935932.jpg

hamulec4.thumb.jpg.88eb900c4f96b40366c6729f7fa5b293.jpghamulec5.thumb.jpg.f005a97b91b3131ff6b1c4bbb2b9de28.jpg

 

bridgestone.jpg

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam po przerwie i ciszy w wątku.

Cisza wynikała z zakupu innego środka transportu do miasta w celu zaoszczędzenia czasu oraz pieniędzy. Wybór padł na... hulajnogę elektryczną. Przez pierwsze 700 km było super, aż do momentu kiedy to w drodze do pracy, na ścieżce rowerowej, która przechodzi przez torowisko tramwajowe hulajnoga postanowiła się złożyć. Od razu powiem, że prędkość była niska, ponieważ dopiero co ruszyłem po zmianie z czerwonego na zielone i przejechałem jedynie jedną jezdnię. Niestety, konsekwencją tej awarii był mój upadek, a to skończyło się złamaniem trójkostkowym kostki, operacją i 6 miesiącami zwolnienia. Przez ten czas Brązowy był pod opieką mojego dobrego kolegi, ale tylko raz na tydzień był jeżdżony.

 

Do auta wsiadłem dopiero po jakichś 5 miesiącach. Na dzień dobry wleciał nowy olej Liqui Moly 5w50 Molygen, kupiony po promocyjnej cenie na jednej z grup na fb z częściami do subaru jako leżak garażowy. Przed świętami postanowiłem zrobić Brązowemu mały prezent i zamówił dolną i górną rozpórkę STI Flexible z Japonii (jakoś niedługo powinny dojść).

 

Jednak najlepszą rzeczą jaka została przy nim zrobiona to zmiany poczynione w układzie wydechowym. Od momentu zakupu cały czas chciałem w końcu usłyszeć trochę tego wydechu i zdecydowanie za długo z tym zwlekałem. Na wydech były różne plany. Pisałem do różnych firm, które miały niby w ofercie układ Catback od TurboWorks, jednak każdy odpisywał mniej więcej w taki sposób "nie ma, nie wiadomo kiedy będzie, zarobiony jestem". Patrzyłem na oferty w USA, później długo na oferty Japońskie, jednak ceny finalne w Polsce skutecznie mnie zniechęciły do tego pomysłu, ponieważ w między czasie dowiadywałem się ile mniej więcej w Polsce wyszłoby wyspawanie nowego pełnego wydechu i cena była zbliżona. Jednak przy okazji jakiejś tam rozmowy z mechanikiem, powiedział, że niedawno robił lanosa WRX, gdzie pozbył się końcowego tłumika i dał proste rury z końcówkami i jak twierdził wcale głośno tak nie było. Pokazał mi zdjęcia z roboty i stwierdziłem, że dobra, skoro rzeczywiście nie jest tak głośno, wygląda to nawet estetycznie, finansowo też wychodzi to tanio, to w ramach testu można się pobawić, a jak wyjdzie źle to wtedy będziemy kombinować dalej. Także mamy tutaj całkowitą serię, jedynie tylne tłumiki zostały zastąpione prostymi rurami z końcówkami o średnicy 100 mm. Uzyskany efekt rzeczywiście jest fajny moim zdaniem i na tę chwilę w zupełności mi wystarcza. Na wolnych to tylko na cold start coś tam słychać bardziej, później w zasadzie jest tak samo słyszalny jak seria. Po dodaniu gazu słychać jak trzeba, ale rzeczywiście nie jest mega głośny, powiedziałbym, że jest optymalnie. Wzrosło tylko spalanie, ale to przez to, że często testuję czy na pewno fajnie słychać ten wydech :evil2:

 

Poniżej nagranie jakie udało mi się zrobić. Pierwszy to cold start, drugi już rozgrzany i parę przegazówek :D

 

 

 

 

IMG_6982.JPG

IMG_6983.JPG

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam ponownie po ciszy w moim temacie ;)

Od ostatniego posta działo się w sumie niewiele, ale:

  • Na początku została zamontowana dolna rozpórka STI Flexible (zapomniałem zrobić zdjęć) i powiem Wam, że różnica w jeździe jest znacząca!!! Także jeśli macie możliwość to szukajcie i montujcie do swoich Gacków, a pewno nie pożałujecie :wub:
  • Została zamontowana górna rozpórka również STI Flexible - tutaj było trochę gimnastyki żeby ją zamontować, ponieważ przeszkadzały rurki od klimatyzacji oraz uchwyty tychże rurek. Efekt jest na zdjęciach ;) 
  • Wymieniona została piasta prawa tylnego koła.
  • Wymienione tylne tarcze. 
  • Przymierzane były dystanse 25mm i o ile niby koło było idealnie na równi górnej części błotnika, tak efekt mnie rozczarował. Moim zdaniem jakieś takie 15mm na tył, na przód może i nawet 5 mm byłoby spoko.

Niedługo zbliża się przegląd, więc mam nadzieję, że nie będzie czepiania się o brak tylnych tłumików :evil2:

Zbliża się też okres wymiany oleju i albo wrócę do Mobila 5w50 albo wypróbuję Gulfa 5w50. Mam wrażenie, że na tym Molygen silnik gorzej pracuje - głośniej oraz ma nieco większe zużycie paliwa.

 

image.thumb.jpeg.eba17009c786d4665f3184d7d2ce4e7d.jpegimage.thumb.jpeg.3b5dc10befa3ef722a815ac0271d32d7.jpeg

 

Edytowane przez Ron
  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.09.2023 o 12:21, ManoLEE napisał(a):

Czyżby tarcze były nowe, a klocki zostały stare?  

 

Rozpórki fajna sprawa, też mi chodzą po głowie od dłuższego czasu, a na tył też chcesz zamontować? :)

Były zamówione nowe klocki, ale przy wymianie tarcz okazało się, że mają minimalne zużycie - od ostatniej wymiany zrobiłem może z 2 tyś km, ponieważ miałem całkiem poważny wypadek na hulajnodze i samochód jeździł tylko raz na tydzień/dwa przez pół roku prowadzony przez mojego przyjaciela. Z racji tego i po porównaniu ich stwierdziłem, że nie ma sensu wyrzucać do kosza czegoś co jest dobre. 

 

Widziałem, że czasem się pojawiają rozpórki na tył, ale raczej nie jest to dla mnie sprawa priorytetowa na ten moment, chyba że pojawi się jakaś w okazyjnej cenie :rolleyes: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Ron napisał(a):

Były zamówione nowe klocki, ale przy wymianie tarcz okazało się, że mają minimalne zużycie - od ostatniej wymiany zrobiłem może z 2 tyś km, ponieważ miałem całkiem poważny wypadek na hulajnodze i samochód jeździł tylko raz na tydzień/dwa przez pół roku prowadzony przez mojego przyjaciela. Z racji tego i po porównaniu ich stwierdziłem, że nie ma sensu wyrzucać do kosza czegoś co jest dobre. 

 

Widziałem, że czasem się pojawiają rozpórki na tył, ale raczej nie jest to dla mnie sprawa priorytetowa na ten moment, chyba że pojawi się jakaś w okazyjnej cenie :rolleyes: 

Tylna ori STI do BL BP to duży $$. Przy ich regularnych cenach w Japonii po ściągnięciu do Polski wyszłaby w okolicach 1800 zł brutto na gotowo w Polsce, więc nie mało.

Odnośnie przednich to mam nawet na stanie w Polsce, i górną, i dolną ;) jeszcze nie ogłoszone nigdzie

@Ron taką zamontowałeś?

i-img1024x768-1681804172sadhm0293523.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, spiderq napisał(a):

Tylna ori STI do BL BP to duży $$. Przy ich regularnych cenach w Japonii po ściągnięciu do Polski wyszłaby w okolicach 1800 zł brutto na gotowo w Polsce, więc nie mało.

Odnośnie przednich to mam nawet na stanie w Polsce, i górną, i dolną ;) jeszcze nie ogłoszone nigdzie

@Ron taką zamontowałeś?

i-img1024x768-1681804172sadhm0293523.jpg

 

Tak, taką zamontowałem. Widziałem też sztywne, ale wtedy trzeba pamiętać, że górna rozpórka też musi być sztywna 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Krótka aktualizacja - przegląd przeszedł bez najmniejszego problemu, od spodu też nic niepokojącego nie było widać :)

Przy okazji udało się zrobić zdjęcie rozpórki dolnej, także wstawiam. Jak widać, niestety już trochę się pobrudziła :(

 

IMG-0086.thumb.JPG.3c6c3e44b5209bf5806f5464ca663cdf.JPG

  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Pora na mały update i kilka spostrzeżeń.

W okolicach 137.5 tyś mil przyszła pora na wymianę oleju. Chciałem kupić gulf 5w50, ale ciężko było go dostać więc zacząłem oglądać z ciekawości inne oleje. Wpadło mi w oko coś takiego jak Xado. Cenowo wychodziło bardzo spoko, posiada jakieś dodatki więc stwierdziłem, że ok, dam mu szansę.

Wcześniej miałem zalanego liqui moly molygen 5w50 i powiem Wam, że ten olej w mojej opinii zupełnie nie jest wart swojej ceny. Po pierwsze miałem wrażenie że głośniej chodzi niż wcześniej na mobil 1. Po drugie (co wcześniej uważałem za mit), spalanie było większe. Po trzecie podczas sprawdzania czy to poziomu oleju czy przy spuszczaniu go był po prostu bardzo rzadki. 

Co do tego Xado to na razie spostrzeżenia są 2. Przy sprawdzaniu poziomu oleju na pewno na bagnecie jest gęstszy niż ten molygen. Po drugie ciszej pracuje. Spalanie będzie mi ciężko ocenić ponieważ zmieniłem pracę i droga znacząco się różni, więc byłoby to niesprawiedliwe już porównanie. 

Oczywiście przyszedł też nowy filtr oleju Boscha i tym razem spróbowałem Coobciowego rozwiązania w postaci montażu filtra od Ztki. 

 

A tak to brązowy jeździ bezawaryjnie, ma się dobrze, często wiele osób pyta o niego czy to w starej pracy, czy w nowej, czy na stacjach benzynowych, także fajnie że nawet 15 letnie auto wciąż może się podobać :)

 

P.S. niestety widzę że zimowy setup wymaga regeneracji lub wymiany, ale wiem że są proste i trwałe więc dopiero przed kolejnym sezonem postanowie co z tym fantem zrobić 

79879AC7-4804-4EAF-934C-950BF79E66C5.jpeg

Edytowane przez Ron
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Kolejny mały update.

Postanowiłem przepłukać nagrzewnicę, ponieważ w korkach niedomagała. Przy okazji sprawdzone zostały wszystkie węże oraz obejmy samozaciskowe i te które tego wymagały zostały wymienione na nowe. W sumie to jedyny wyciek jaki był to z dołożonego bajpasu na 4 cylinder, ale prawdopodobnie wynikało to przez zastosowanie opaski zaciskowej z zestawu oraz z niedokładnego ucięcia węża przez mechanika który to zakładał. Do tego zostało wszystko zalane nowym płynem chłodniczym z koncentratu Petronasa.

Dodatkowo wymienione zostały filtry gazowe oraz przewody gumowe gazowe, ponieważ też już były twardawe i w jednym miejscu był mały wyciek.

 

No i chyba powoli zbliżamy się do końca tematu. Myślę nad kupnem działki, a że te cały czas drożeją i ich liczba się zmniejsza, to odkładając to w czasie będzie coraz trudniej o jakąś fajną działkę. Dodatkowo zmiana pracy, a co za tym idzie zwiększona liczba kilometrów pokonywanych dziennie, biorąc pod uwagę spalanie Brązowego, niestety powoduje dużo częstsze wizyty na stacji :) 

Także jakoś na wiosnę będzie prawdopodobnie na sprzedaż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...